سازه های پیش ساخته چه نوع سازه هایی هستند؟

کد خبر: 1082269

در حالت کلی به تمامی ساخته هایی که توسط انسان در محیط های کارگاهی و شرکتی طراحی و تولید می شود، سازه یا ساخته های پیش ساخته می‌گویند. ارگان ها و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند که با قبول سفارشات، اقدام به تولید انواع سازه های پیش ساخته می‌نمایند.

سازه های پیش ساخته دارای مزایایی می‌باشد که باعث شده است بسیاری از افراد به جای ساخت و ساز های سنتی اقدام به خرید آن ها نمایند. در ادامه به معرفی انواع سازه ها و ساخته های پیش ساخته می‌پردازیم.

انواع سازه های پیش ساخته

سازه های پیش ساخته بر اساس نوع مصرف و کاربردی که دارند در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند. در این جا دسته مربوط به ساختمان ها در نظر گرفته شده است. یعنی هر نوع سازه پیش ساخته ای که به گونه ای به ساختمان، سازه مکعبی، دارای پوشش دیواری و سقفی و... مربوط باشد را نام برده ایم:

  1. خانه پیش ساخته
  2. کانکس
  3. کانتینر

خانه پیش ساخته

خانه و یا ویلای پیش ساخته، همانطور که از نامشان نیز پیداست، منازل مسکونی هستند که در محیط های کارگاهی توسط افراد مجرب و متخصص طراحی و تولید می‌شود. این نوع از سازه ها، به دلیل هزینه ساخت پایین تر، مورد توجه بسیاری از افرادی قرار می‌گیرد که زمینی برای ساخت و ساز دارند.

در حقیق قیمت خانه پیش ساخته بسیار پایین تر از هزینه ساخت یک مسکن با روش سنتی می‌باشد. همچنین به دلیل سبک بودن سازه، امکان بارگیری و جا به جایی آن به مناطق مختلف مقدور بوده و از این جهت نیز می‌تواند مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد.

خانه های پیش ساخته با عابق بندی و طراحی مناسب حتی می‌توانند بسیار بهتر از خانه های سنتی باشند و طول عمر، رفاه و تجربه بسیار زیبایی برای شما عزیزان به ارمغان آورند.

کانکس

بسیاری از افراد کانکس ها را با خانه های پیش ساخته یک مورد در نظر می‌گیرند که باید گفت این طور نیست. در واقع خانه و ویلا های پیش ساخته را می توان از مصالح و متریال های مختلفی مانند بتن، فلز، چوب، پی وی سی و... تولید نمود ولی کانکس ها غالبا از فلز و ورق های فولادی تولید می‌شود.

کانکس ها نیز بر اساس کاربری که دارند به موارد مختلفی تقسیم بندی می شوند:

  • کانکس مسکونی
  • کانکس نگهبانی
  • کانکس عابر بانک
  • کانکس مخابراتی
  • کانکس فروشگاهی
  • کانکس اداری
  • کانکس فست فود
  • کانکس رستوران
  • کانکس کارگاهی
  • کانکس ویلایی
  • کانکی مطبوعاتی
  • کانکس سرویس بهداشتی (برای اطلاع از انواع کانکس سرویس بهداشتی و قیمت آن به سایت ما مراجعه نمایید)
  • و...

کانتینر

از سازه های پیش ساخته دیگری که به صورت مکعبی تولید می شود می‌توان به کانتینر ها اشاره نمود. از کانتینر ها بیشتر برای انتقال مواد و مرسولات مختلف استفاده می شود و برای صادرات، واردات، حمل و نگهداری مواد فاشد شونده و حساس، مواد مشتعل و خطرناک، خودرو و... استفاده می شود.

کانتینر ها به صورت استاندارد در 4 اندازه:

  1. 10 فوتیچ
  2. 20 فوتی
  3. 40 فوتی
  4. 45 فوتی

روانه بازار شده و در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. کانتینر ها نیز همانند کانکس ها بر اساس کاربری و مورد استفاده‌ای که دارند نام گذاری می شوند. برای مثال یکی از مهم ترین انواع کانتینر ها، کانتینر یخچالی یا کانتینر یخچالدار است که استفاده زیادی نسبت به مواد دیگر دارد.

کانتینر ها نقش مهمی در زندگی و پیشرف بشر دارند و از حمل نقل های آبی گرفته تا ریلی و جاده‌ای از کانتینر ها و انواع مختلف آن استفاده می‌شود.

مصالح مورد استفاده در طراحی و تولید سازه های پیش ساخته

در متن نیز اشاره شد که از فلز، چوب، پلاستیک و.. در تولید سازه های پیش ساخته مختلف استفاده می شود. حال می‌خواهیم دقیق تر به بررسی این موضوع بپردازیم. در حالت کلی یک کارگاه صنعتی که در حوزه تولید سازه های پیش ساخته فعالیت می‌کند، از مصالح زیر استفاده می‌نماید :

  1. ساندویچ پانل

پنل های ساندویچی، از جمله مصالح نوینی هستند که از سه لایه ( دو لایه خارجی از جنس ورق گالوانیزه و یا آلوزینک و یک لایه درونی از جنس پشم سنگ، پشم شیشه، پلی استایرن، پلی اورتان و... ) تشکیل شده‌اند و کاربرد ها و مزایای بسیار فراوانی دارند. از این جهت تولیدی ها برای ساخت سازه های پیش ساخته اقدام به خرید ساندویچ پانل می‌نمایند. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل کلیک کنید

  1. ورق های فولادی

مانند گالوانیزه و آلوزینک که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و بارندگی دارند برای پوشش خارجی بسیاری از سازه های پیش ساخته مانند کانکس ها و کانتینر ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. تیر آهن نمره 14 و 16

برای شاسی کشی و ساختار بندی انواع مختلفی از کانکس ها و خانه های پیش ساخته از این نوع تیر آهن های استفاده می‌کنند تا مقاومت و کیفیت سازه در حد استاندارد های جهانی باشد.

  1. درب و پنجره های UPVC

برای درب و پنجره های سازه های پیش ساخته اغلب از این نوع مصالح استفاده می شود. زیرا هم مقاومت خوبی داشته دارند و هم در برابر هدر رفت دما و ایجاد هوای مطلوب برای داخل سازه، بسیار کاربردی می باشد

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد