وکیل آنلاین توسط وکلای رهام

کد خبر: 1079279

در این مقاله میخواهیم راجب وکیل آنلاین صحبت کنیم که چیست و چه کارهایی یک وکیل آنلاین انجام می دهد؟ ما در این مقاله به صورت کامل به این موضوع می پردازیم و خواهیم گفت وکیل آنلاین چه خدماتی ارائه می دهد. پس تا انتهای مقاله همراه با باشید.

WsovmMgWyJMZ

در وکیل آنلاین وکلای رهام شما می توانید براحتی تمامی سوالات خود را از وکیل متخصص بپرسید و با بهترین وکلای تهران صحبت داشته باشید. گروه وکلای رهام در بخش چت دارای دپارتمان های گوناگون است بدین صورت که شما می توانید موضوع خود را بیان کنید و براحتی به وکیل مربوطه وصل شوید.

تیم تخصصی ما در اکثر مناطق ایران دارای شعبه است و شما می توانید با وکیل آنلاین کرج، وکیل آنلاین اراک ، بندرعباس و صدهها شعر دیگر صحبت کنید.

وکیل آنلاین سایبری یکی از موضوعاتی است که شما خیلی نیاز دارید که حتما به یک وکیل سایبری نیاز داشته باشید. با توجه به پیشرفت های فضای مجازی کشور و دسترسی آحاد مردم به اینترنت همراه و ثابت، به تازگی نوع جدیدی از جرایم در بستر اینترنت و فضای سایبری کشور شکل گرفته است.

تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی در چیست ؟

اصولاً افرادی که زیاد به دادگستری مراجعه می کنند، از مسائلی که زیاد با آن مواجه هستند تفکیک کردن این دو عنوان شکایت کیفری و شکایت حقوقی است.

برای موفقیت در دادگستری، دانستن تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی خیلی مؤثر است:

شکایت کیفری در واقع مربوط به عملی است که فرد انجام می دهد که به آن فرد مرتکب می گویند و دادگاه برای مرتکب آن عمل، مجازات تعیین می کند، ولی برای شکایت حقوقی دادگاه مجازاتی در نظر نمی گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد.

شکایت کیفری را در در هر کاغذی می توان نوشت و به مرجع قضایی برد ولی شکایت حقوقی حتماً باید در ورقه مخصوصی بنام دادخواست نوشته شود والاّ مورد پذیرش قرار نمی گیرد (ورقه دادخواست را در داخل دادگستری ها می فروشند).

شکایت کیفری را برای رسیدگی ابتدا باید به مرجعی بنام دادسرا برد و بعد از انجام تحقیقات در کلانتری و دادسرا، جهت رسیدگی به دادگاه فرستاده شود ولی دادخواست حقوقی باید مستقیماً به دادگاه برده شود.

شکایت های کیفری را بدون استفاده از وکیل هم می توان در دادگستری مطرح کرد ولی اکثر شکایت های حقوقی باید توسط وکیل دادگستری مطرح شود. (مثلاً شکایت هایی که موضوع آن مالی و بیشتر از یک میلیون تومان است).

برای مطرح کردن شکایت کیفری (از هر نوعی که باشد) فقط یک تمبر5000 تومانی لازم است که در دادگستری بر روی آن زده شود ولی برای طرح شکایت حقوقی، باید به تناسب ارزش مالی که راجع به آن دعوا مطرح شده است 3درصد تمبر باطل کرد.(مثلاً برای گرفتن یک طلب 10میلیون تومانی بالغ بر300 هزار تومان تمبرلازم است).

پرونده بسیاری از شکایت های کیفری حتی با پس گرفتن شکایت از طرف شاکی هم بسته نمی شوند(مثل شکایت راجع به رشوه، قتل، زنا و…) اما شکایت های حقوقی با پس گرفتن دعوا از طرف شکایت کننده، خاتمه می یابند.

در شکایت های کیفری، به شکایت کننده شاکی گفته می شود و به طرف مقابل او متهم گفته می شود و به موضوع پرونده نیز اتهام می گویند. اما در شکایت های حقوقی، به شکایت کننده خواهان می گویند و به طرف مقابل او خوانده گفته می شود و به موضوع پرونده هم خواسته می گویند.

برای دعوت کردن طرف شکایت کیفری (متهم) به دادگاه ورقه ای بنام احضاریه برای او فرستاده می شود ولی برای دعوت کردن طرف شکایت حقوقی (خوانده) از ورقه ای بنام اخطاریه استفاده می نمایند.

در شکایت کیفری، اگر متهم به احضاریه توجه نکند و دروقت تعیین شده خود را به مرجع قضایی معرفی نکند، او را جلب و به اجبار به دادگستری می برند ولی در شکایت های حقوقی اگر خوانده به موقع حاضر نشود، منتظر او نمی مانند و ممکن است حق را به خواهان بدهند.

در دعواهای کیفری بدون وکیل هم می شود به حکم دادگاه اعتراض و خواستار ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر شد ولی در دعواهای حقوقی فقط وکیل دادگستری باید بوسیله دادخواست تجدید نظر، درخواست تجدید نظر خواهی بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد