نکاتی برای کسب بهترین معدل در امتحانات نهایی خرداد

کد خبر: 1060237

در حال نزدیک شدن به امتحانات نهایی خرداد هستیم. این مسئله سبب شده است بسیاری از دانش‌آموزان کمی نگران موفقیت خود باشند. اگر به‌دنبال آموختن نکاتی برای موفقیت هستید، جای خوبی آمده‌اید. موفقیت در امتحانات نهایی و کسب بهترین نمره و معدل، به‌سادگی و تنها با رعایت مسائلی که در زیر مطرح می‌کنیم امکان‌پذیر است.

فراموش نکنید که این نکات ممکن است ساده باشند، اما همه‌ی آن‌ها لزوماً آسان نیستند. با این‌حال با گذاشتن انرژی کافی و داشتن انگیزه، موفقیت شما تضمین شده است.

 

6 استراتژی آمادگی برای امتحانات نهایی خرداد ماه 

بدون اتلاف وقت به سراغ بررسی شش استراتژی مهم برای موفقیت در امتحان نهایی می‌رویم. این استراتژی‌ها را مرور کرده و در اجرای آن‌ها بکوشید.

 

استراتژی اول: برنامه‌ریزی کنید 

شما بهتر از هر کس دیگر عادات و سبک زندگی خود را می‌شناسید. پس با توجه به این شناخت، از همین حالا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی خود را برای روزهای تعطیل و روزهای امتحانات تعیین کنید. کارهای ضروری را مشخص کرده و زمان‌های غیرقابل استفاده را مشخص کنید. کشف زمان‌های پِرت و مرور در آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

 

استراتژی دوم: استراحت حق شماست 

فراموش نکنید که هدف شما پیش از هر چیزی باید لذت بردن از زندگی باشد. به همین دلیل برنامه‌ریزی‌تان باید به‌گونه‌ای باشد که شرایط برایتان آزاردهنده نشود. استراحت کافی را حتماً در برنامه‌تان داشته باشید. خوب بخوابید، خوب غذا بخورید و تفریح کافی هم داشته باشید. این‌ها به شما انرژی بیشتری برای مطالعه می‌دهند.

 

استراتژی سوم: از خودتان مراقبت کنید 

کسالت، خستگی‌ها و گاهی حتی بیماری‌ها بی‌خبر از راه می‌رسند. پس فراموش نکنید که حفظ سلامت‌تان در این برهه‌ی حساس بسیار مهم است. تجربه‌ی یک آنفولانزا در طول امتحانات کافی‌ست تا کیفیت عملکردتان به شدت کاهش پیدا کنید. تغذیه‌ی مناسب، ورزش و خواب کافی نیز نکاتی هستند که در حفظ انرژی‌تان موثر خواهند بود.

 

استراتژی چهارم: منابع خود را مشخص کنید 

شما می‌توانید از منابع متعددی برای آمادگی در امتحان استفاده کنید. کتاب درسی اولین و مهم‌ترین منبع است. اما بسیاری از دانش‌آموزان به استفاده از کتاب‌ها و جزوه‌های کمک‌درسی تمایل دارند. با این وجود توجه کنید که داشتن منابع زیاد می‌تواند شما را سردرگم کند. پس از همین حالا جزوات، کتب و نمونه‌سوالاتی را که قرار است بررسی شوند مشخص کنید.

 

استراتژی پنجم: کار گروهی معجزه می‌کند 

برخلاف تصور بسیاری از والدین و دانش‌آموزان، خواندن گروهی برخی درس‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر و بهتر باشد. هنگامی که شما با دوستان خود درس می‌خوانید از چند مزیت بهره خواهید برد:

  • می‌توانید مسائل خود را با کمک آن‌ها حل کنید.
  • با مسائل آن‌ها آشنا شده و مشکلات احتمالی پیش رو را حل خواهید کرد.
  • می‌توانید فضای رقابتی ایجاد کنید.

سعی کنید افرادی را برای حضور در گروه انتخاب کنید که از نظر توانایی تحصیلی در سطح شما یا حتی بهتر از شما باشند. ترجیحاً دوستانی را به این گروه وارد کنید که تنها نقطه‌ی مشترکتان درس است.

 

استراتژی ششم: خلاصه نویسی معجزه می‌کند

خلاصه‌نویسی برای امتحان نهایی یک عادت بی‌نظیر است. مرور کردن یک کتاب کامل گاهی می‌تواند زمان‌بر و حتی استرس‌زا باشد. اما وقتی خلاصه‌ای کوتاه از آن‌چه نیاز به مرور آن است داشته باشید، کار راحت‌تر خواهد بود. می‌توانید از خلاصه‌نویسی‌های آماده استفاده کنید. اما نوشتن خلاصه در هنگام مطالعه باعث می‌شود در زمان مرور آن‌چه خوانده‌اید را از ذهن بگذرانید.

 

نکات طلایی روز امتحان نهایی خرداد

حال که خود را به‌خوبی برای آزمون آماده کرده‌اید، نوبت به حضور در آزمون و گرفتن بهترین نتیجه است. در زیر دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌کنیم که باید در روز امتحان از آن‌ها پیروی کنید:

 برنامه امتحانات نهایی خرداد 1400 را از پی سی کنکور ببینید 

 

روز خود را خوب شروع کنید 

به موقع بیدار شوید. یک صبحانه‌ی کامل بخورید. خوردن دم‌نوشی آرامش بخش و انرژی‌زا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ترجیحاً چیزهایی نخورید که با معده‌ی شما کوچک‌ترین ناسازگاری را دارند. کمی نرمش کنید و حرکات کششی انجام دهید. موسیقی شاد می‌تواند حالتان را بسیار خوب کند.

 

استراتژی حمله را مشخص کنید 

پس از آن‌که برگه‌ی سوالات را دریافت کردید، ابتدا نگاهی گذرا به آن داشته باشید. تعداد سوالات را بررسی کنید. نوع سوالات را مرور کنید. اگر نیاز به یادداشت فرمول یا نکته‌ای دارید آن را در کنار برگه یادداشت کنید. نوشتن فرمول‌ها باعث می‌شود در طول امتحان فضای بیشتری در ذهن خود برای فکرهای دیگر و انجام محاسبات و مرور مفاهیم داشته باشید.

 

دقت و تمرکز کافی داشته باشید 

سوالات را با دقت بخوانید. سرعت خود را کاهش دهید. گاهی به دلیل نگرانی در خصوص کمبود زمان دانش‌آموزان سوال‌ها را با سرعت خوانده و جواب‌ها را نیز بسیار سریع می‌نویسند. آرام‌تر نفس بکشید و سوال‌ها را شمرده و دقیق بخوانید. اگر ممکن است هر سوال را چند بار بخوانید.

 

سوالات را دسته‌بندی کنید 

علامت‌هایی را برای تعیین وضعیت سوال‌های مختلف در نظر بگیرید. برای مثال در کنار سوال‌هایی که می‌دانید نمی‌توانید جواب دهید علامت مثلث بگذارید. در مقابل می‌توانید سوال‌هایی را که ممکن است با کمی تلاش حل کنید با دایره مشخص کنید. این کار را انجام دهید تا اگر سوالی را برای بعد گذاشتید آن را فراموش نکنید. به این ترتیب روی یک سوال بیش از اندازه وقت نگذارید و حل کردن آن را به پایان آزمون موکول کنید.

 

مرور را فراموش نکنید 

در پایان سوال‌ها را یک به یک به همراه جواب‌ها مرور کنید. این کار باعث می‌شود در صورت وجود احتمالی یک اشتباه آن را برطرف کنید. به‌هیچ وجه فکر نکنید اشتباهی وجود نخواهد داشت. حتی اگر همیشه همه چیز درست بوده است، باز در آزمون بعدی مرور را انجام دهید.

 

شکست مقدمه موفقیت در امتحانات نهایی خرداد ماه 

هر آن‌چه در آزمون بر شما می‌گذرد، نتیجه روش آماده شدن شما برای امتحان است. در هر آزمون نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنید. اگر چیزهایی را فراموش می‌کنید، بدانید که روش مطالعه‌تان اشتباه است. پس سعی کنید آن را اصلاح کنید.

اگر در جلسه آزمون خواب‌آلود، خسته یا نگران هستید، برایش راه‌حل پیدا کنید. فراموش نکنید اگر امتحانی را بد پشت سر گذاشتید قرار نیست با اندوه آن خود را سرگرم کنید. هر امتحان را پس از تمام شدن فراموش کنید و به‌سراغ امتحان بعدی بروید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد