سهام چین در بازگشت از تعطیلات ملی جهش کرد

کد خبر: 1025468

معاملات بازارهای آسیا اقیانوسیه امروز، جمعه با بازگشت به کار قدرتمند بازارهای سهام چین همراه بود.

سهام چین در بازگشت از تعطیلات ملی جهش کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، معاملات بازارهای آسیا اقیانوسیه با بازگشت به کار قدرتمند بازارهای سهام چین همراه بود.

پس از ۱ هفته تعطیلی بازارهای سهام چین به علت تعطیلات ملی هفته طلایی، با آغاز مجدد معاملات شاخص شانگهای ۱.۶۸ درصد جهش کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۶ درصد بالا آمد اما نیکی ژاپن ۰.۱۲ درصد افت کرد.

هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۷ درصد پایین آمد، ای‌اس‌اکس استرالیا بدون تغییر باقی ماند و کوسپی کره‌جنوبی با رشد ۰.۲۱ درصدی روبرو شد.

جهش بزرگ یوآن چین در برابر دلار آمریکا

جهش بزرگ یوآن در برابر دلار در بازگشت به کار بازارهای چین پس از تعطیلات رسمی پاییزی این کشور، افت آرام دلار در هفته اخیر را تکمیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جهش بزرگ یوآن در برابر دلار در بازگشت به کار بازارهای چین پس از تعطیلات رسمی پاییزی این کشور، افت آرام دلار در هفته اخیر را تکمیل کرد.

اما با بیشتر شدن جهش یوآن در برابر دلار از یک درصد، که بزرگترین جهش یک روزه آن در ۲ سال اخیر است، تاجران معتقدند یکی از واضح‌ترین نشانه‌های اینکه بازارهای جهانی خود را برای پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روابط پایدارتر پکن-واشنگتن، آماده کرده‌اند اتفاق افتاده است.

نرخ برابری یوآن با دلار در بازارهای داخلی چین ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۶.۷۱۱۲ واحد رسید و در بازارهای خارجی ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۶.۷۰۲۴ واحد رسید.

دلار در برابر سبد ارزهای اصلی ۰.۱ درصد افت کرد و افت این هفته خود را به ۰.۴ درصد رساند.

با آغاز معاملات اروپا در ظهر امروز دلار ۰.۲۵ درصد در برابر یورو و ۰.۱۱ درصد در برابر پوند انگلیس افت کرد.

در بازار ارز، دلار بیش از ۱ درصد در مقابل یوآن چین سقوط کرد و به نرخ برابری ۶.۷۱۷۱ واحد رسید.

دلار در مقابل ین ژاپن هم با اندکی افت به نرخ برابری ۱۰۵.۹۴ واحد رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد