علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

کد خبر: 1313379

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین لوازم منزل است که در کنار یک شستشوی فوق العاده در بهینه سازی زمان و انرژی هم تأثیر دارد. با توجه به اینکه شوینده اصلی ماشین ظرفشویی ها قرص است، گاهی اوقات کاربران با مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی مواجه می شوند. این معظل در ماشین ظرفشویی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در این مطلب ما با ارائه توضیحاتی علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست و راه کارهای رفع آن را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

 

گرفتگی در بازوی آبپاش از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

فرض کنید شما از یک ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره استفاده می کنید و با مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی مواجه شده اید، اولین پارامتری که باید به آن توجه کنید انسداد و گرفتگی در منافذ بازوهای اسپری کننده آب دستگاه است. در صورتی که علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ناشی از این موضوع باشد حتماً با استفاده از یک شئ نوک تیز اقدام به تمیز کردن منافذ ماشین ظرفشویی کنید.

چیدمان نادرست ظروف؛ حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ و علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بوش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که چیدن نامنظم ظروف می تواند یکی از اصلی ترین آنها باشد. چیدمان نا مناسب ظروف در ماشین ظرفشویی سبب می شود تا مخزن جای قرص ماشین ظرفشویی به طور کامل باز نشود و در نتیجه قرص حل نشود.

نامنظم بودن ظروف در ماشین ظرفشویی همچنین سبب می شود تا بازوهای آبپاش قادر به چرخش کامل و پمپاژ مناسب آب نشوند. بنابراین باز هم قرص ماشین ظرفشویی حل نخواهد شد. برای رفع این مشکل سعی کنید هر نوع از اقلام را در جای مناسب خود قرار دهید. البته با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی های جدید از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند، شما می توانید متناسب با ابعاد لوازم این قفسه ها را جا به جا کنید و ظروف را مرتب در جای خود قرار دهید. با این حال اگر شما نیز قصد خرید ظرفشویی با قابلیت تنظیم ارتفاع را داید ما به شما ظرفشویی بوش sms46nw01b که یکی از برترین های این شرکت است را پیشنهاد می کنیم.

بررسی فشار آب به علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

جالب است بدانید که قرص ماشین ظرفشویی برای حل شدن به آب با فشار مناسب نیاز دارد. با این حال اگر فشار آب ماشین ظرفشویی در حد نرمال و مناسبی نباشد قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود. با توجه به این موضوع حتماً قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی فشار آب را اندازه گیری کنید تا با مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی مواجه نشوید. گاهی اوقات ممکن است پایین بودن فشار آب به علت بسته بودن شیر برقی، پیچ خوردگی شیلنگ ورودی آب، خرابی هیدروستات و یا پمپ تخلیه باشد که باید نسبت به عیب یابی و رفع آنها اقدام کنید.

علیرغم وجود مشکلات احتمالی در ماشین ظرفشویی ها هنوز هم این محصولات طرفداران خود را دارند. با این وجود اگر شما نیز قصد خرید ماشین ظرفشویی با حداکثر کارایی را دارید، 425 ال جی یک گزینه فوق العاده است. گفتنی است که قیمت ظرفشویی ال جی ۴۲۵ به گونه ای است که شاید برای همه کاربران چندان مقرون به صرفه نباشد، اما در حالت کلی ماشین ظرفشویی 425 ال جی یکی از بهترین های این شرکت به حساب می آید که بدون هیچ عیب و نقصی می تواند فرایند شستشو را برای شما به دنبال داشته باشد.

14

سرد بودن آب ماشین ظرفشویی از مهم ترین دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند گرم نبودن آب باشد. زمانی که آب ماشین ظرفشویی دمای مطلوب را نداشته باشد نه تنها چربی و کثیفی ها روی ظروف باقی می ماند بلکه سبب حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی نیز می شود. بنابراین برای رفع حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی از باز بودن شیر ورودی آب گرم مطمئن شوید. سپس تنظیمات دمای ماشین ظرفشویی را انجام دهید تا دمای آب به حد لازم برای حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی برسد.

در نظر داشته باشید اگر المنت ماشین ظرفشویی دچار عیب و ایراد شده باشد باز هم آب دستگاه گرم نمی شود. همچنین از آنجایی که ترموستات از دیگر قطعاتی است که دمای آب ماشین ظرفشویی را تنظیم می کند، اگر ترموستات ماشین ظرفشویی خراب شود آب دستگاه همچنان سرد است و قرص ماشین ظرفشویی حل نخواهد شد. برای رفع حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی لازم تا تمام این قطعات را بررسی کنید و در صورت نیاز نسبت به تعمیر و یا تعویض آنها اقدام کنید.

خرابی دیسپنسر از دیگر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

از دیگر علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ و علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی می تواند خرابی دیسپنسر یا همان محفظه جاپودری باشد. در صورتی که درب جاقرصی ماشین ظرفشویی به هر علتی دچار خرابی و ایراد شود ممکن است قرص در ماشین ظرفشویی به طور کامل و یا اصلا باز نشود. بنابراین چنانچه قرص ماشین ظرفشویی حل نشد حتماً این محفظه را از همه لحاظ بررسی و عیب یابی کنید.

پایین بودن کیفیت قرص ظرفشویی علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی نیست!

قطعاً ماشین ظرفشویی برای یک شستشوی ایدئال نیاز به مرغوب ترین نوع قرص ها دارد. چرا که در قرص های بی کیفیت از ترکیبات شیمیایی بسیار ضعیفی استفاده شده است که ممکن است در زمان مناسب باز نشوند و یا زودتر از چرخه اصلی شستشو در ماشین ظرفشویی باز شوند. با توجه به این موضوع برای رفع حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی حتماً از شوینده های مرغوب با تاریخ مصرف مناسب انتخاب خود را انجام دهید تا ظروف شما با بهترین کیفیت شسته شوند.

15

جدیدترین مدل ماشین ظرفشویی با تضمین اصالت از آترین پلاس

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سبب می شود شستشوی ظروف ایدئال نباشد. البته پایین بودن کیفیت قطعات ماشین ظرفشویی نیز می تواند در این موضوع تأثیر گذار باشد. چرا که گاهی اوقات علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی قطعات اتفاق می افتد. با این حال اگر شما نیز تمایل به خرید ماشین ظرفشویی با بهترین کیفیت و از برندهای اصلی را دارید، پیشنهاد می کنیم محصولات ما را در فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد