دنیای دیجیتال در جیب شما: راهنمای خرید لپ تاپ، گوشی و تبلت

کد خبر: 1312479

در دنیای امروز، لپ‌تاپ، گوشی و تبلت به ابزارهایی ضروری برای کار، تحصیل و سرگرمی تبدیل شده‌اند. با توجه به اینکه امروزه این محصولات با تنوع زیادی از مدل‌ها و برندها عرضه می‌شوند، انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم که اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها، بهترین لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت را انتخاب کنید.

دنیای دیجیتال در جیب شما: راهنمای خرید لپ تاپ، گوشی و تبلت

 

 

راهنمای خرید لپ تاپ

10

درصورتی‌که علاقه‌مند به خرید لپ‌تاپ هستید، به منظور خرید محصول مناسب باید به نکات زیر توجه کنید:

سیستم عامل

امروزه لپ‌تاپ‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلفی مثل ویندوز، مک، کروم او اس و... تولید می‌شوند. هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها مزایا و معایب خود را دارند. ویندوز برای کارهای سنگین و بازی مناسب است؛ macOS در کارهای خلاقانه مثل تدوین و ویرایش تصویر کارایی دارد و از نظر رابط کاربری ساده، ایده‌آل است و ChromOS برای کارهای روزمره و وب‌گردی مناسب خواهد بود.

پردازنده

موضوع دیگری که برای خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید، پردازنده آن است. از رایج‌ترین انواع پردازنده می‌توان به i3، i5 یا i7 اشاره کرد. برای کارهای روزمره پردازندهi3 کافی است؛ ولی برای کارهای سنگین‌تر به i5 یا i7 نیاز دارید.

رم

رم نقش مهمی در سرعت پردازشی لپ‌تاپ ایفا می‌کند. رایج‌ترین انواع رم 4، 8 یا 16 گیگابایت هستند. شما می‌توانید برای کارهای روزمره از لپ‌تاپی با رم 4 گیگابایت استفاده کنید؛ اما برای کارهای سنگین‌تر باید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با رم 8 یا 16 گیگابایت بروید.

نوع حافظه

نوع حافظه نیز از دیگر پارامترهایی است که زمان خرید لپ‌تاپ باید آن را مدنظر قرار دهید. لپ‌تاپ‌هایی که حافظه HDD دارند، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بالا هستند، قیمت آن‌ها کمتر است و سرعت پایین‌تری دارند. این در حالی است که حافظه SSD دارای سرعت بالاتری است، ولی قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

کارت گرافیک

شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ از انواع مختلفی از کارت گرافیک استفاده می‌کنند که شامل کارت گرافیک مجتمع یا مجزاست. کارت گرافیک مجتمع برای کارهای روزمره و بازی‌های سبک مناسب است؛ ولی کارت گرافیک مجزا برای کارهای گرافیکی سنگین و بازی‌های گرافیکی کاربرد دارد. اگر نگاهی به لیست انواع لپ تاپ بیندازید، لپ‌تاپ‌هایی که گرافیک مجزا دارند، گران‌قیمت‌تر هستند.

راهنمای خرید گوشی و تبلت

11

به منظور خرید گوشی و تبلت باید به نکات زیر توجه کنید تا محصول مناسبی بخرید:

سیستم عامل

گوشی‌ها و تبلت‌ها به‌طورمعمول با دو سیستم عامل اندروید و iOS تولید می‌شوند. اندروید سیستم عامل محبوب و پرکاربردی است که انواع گوناگونی از برنامه‌ها و بازی‌ها را پوشش می‌دهد. iOS سیستم عامل اختصاصی اپل است که رابط کاربری ساده و زیبا و امنیت بالایی دارد.

دوربین

برای خرید موبایل و تبلت باید به دوربین آن‌ها نیز توجه کنید. یکی از نکات مهم، میزان مگاپیکسل دوربین است. مگاپیکسل بالا به‌تنهایی تضمین‌کننده کیفیت عکس نیست و باید به عواملی مانند سایز سنسور، لنز و پردازشگر تصویر نیز توجه کرد. البته تعداد سنسورهای دوربین نیز اهمیت زیادی دارد.

پردازنده

اگر می‌خواهید از موبایل یا تبلت خود برای کارهای روزمره و بازی‌های سبک استفاده کنید، نیازی به پردازنده قوی نیست. این در حالی است که برای کارهای سنگین مانند گرافیک و بازی‌های سنگین به پردازنده قدرتمندتری نیاز دارید.

حافظه

در زمان خرید این دسته از محصولات باید به حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه نیز توجه کنید. میزان حافظه مورد نیاز شما به نوع کارتان بستگی دارد. اگر از موبایل و تبلت برای ذخیره‌سازی عکس و ویدئو استفاده می‌کنید، به حافظه بیشتری نیاز دارید. برخی از گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید آن را برای افزایش فضای ذخیره‌سازی به‌کار ببرید.

باتری

موضوع دیگری که برای خرید موبایل و تبلت باید بررسی کنید، باتری است. ظرفیت بالای باتری برای استفاده طولانی‌مدت نیاز است. داشتن قابلیت شارژ سریع نیز می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند.

قلم

یکی از ویژگی‌هایی که برخی تبلت‌ها دارند، قلم است. درواقع، برخی تبلت‌ها از قلم پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید آن را برای نوشتن، طراحی و انجام کارهای دیگر به‌کار ببرید.

خرید انواع لپ تاپ، گوشی و تبلت از پیندو

برای خرید انواع لپ‌تاپ، گوشی و تبلت می‌توانید از خدمات سایت پیندو استفاده کنید. پیندو بازار آنلاینی است که از طریق آن انواع کالاها بی‌واسطه و بدون محدودیت در دسترس شما قرار می‌گیرند. این پلتفرم با الهام از مدل بازار آزاد به دنبال ایجاد فضایی است که در آن هر کسب‌و‌کاری به‌راحتی بتواند محصولات نو خود را به خریداران سراسر ایران عرضه کند. در این فروشگاه شاهد تنوع قابل توجهی از محصولات هستیم. برای مثال، شما می‌توانید با کمترین قیمت برای خرید و فروش گوشی a73 سامسونگ در سایت پیندو اقدام کنید. در این پلتفرم فروشندگان و خریداران به‌طور مستقیم با یکدیگر معامله می‌کنند و قیمت‌ها به مراتب پایین‌تر از سایر فروشگاه‌های آنلاین است. پیندو به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا شرایط پرداخت و ارسال را به دلخواه خود تعیین کنند؛ خریداران نیز می‌توانند از بین انواع کالاهای موجود، بهترین گزینه را برای خرید در نظر بگیرند. پیندو شامل دسته‌بندی‌های متنوعی به شرح زیر است:

  • کالای دیجیتال
  • خانه و آشپزخانه
  • مد و پوشاک
  • زیبایی و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • سرگرمی و فراغت
  • وسایل نقلیه
  • خدمات
  • صنعتی و اداری
  • مواد غذایی

حرف آخر

در این مطلب شما را با راهنمای خرید و فروش تبلت، لپ‌تاپ و موبایل آشنا کردیم. جهت خرید این دسته از محصولات باید به نکاتی مانند اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری، پردازنده، مشخصات دوربین و... توجه کنید تا بتوانید محصول مناسبی را برای خرید در نظر بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد