راهنمای جامع سفر به قطر: از لوحه تا جزایر مصنوعی

کد خبر: 1307237
راهنمای جامع سفر به قطر: از لوحه تا جزایر مصنوعی

 

سفر به قطر در حاشیه خلیج فارس و بازدید از زیبایی‌های لوحه تا جزایر مصنوعی را با دریافت ویزای قطر تجربه کنید. معماری و جذابیت‌های متنوع دوحه و تصاویری خارق‌العاده از جزیره مروارید قطر توانسته است گردشگران بسیاری را وادار به اخذ ویزا این کشور کند. این کشور عربی با جاذبه‌های متنوع و منحصربه‌فرد سفری هیجان‌انگیز و متفاوت را برای شما رقم می‌زند. برای آشنایی با کشور قطر و جاذبه‌های گردشگری آن در ادامه با ما همراه باشید.

 

جاذبه‌های گردشگری قطر

قطر با مساحتی محدود، مملو از اماکن تاریخی، دیدنی و تفریحی است و مکانی ایده‌آل برای سفر و خوش‌گذرانی محسوب می‌شود. نقطه به نقطه این کشور را اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی تشکیل می‌دهد؛ همچنین با فرهنگی غنی و اصیل و مردمانی مهمان‌نواز، سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران و مسافران سراسر کشور تدارک دیده است. در ادامه نگاهی کلی به زیبایی‌های دوحه تا جزایر مصنوعی قطر می‌اندازیم:

دهکده کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا در بین منطقه تجاری وست‌بی و برج‌های مسکونی مروارید واقع شده است. این دهکده زیبا از یک سو به ساحلی وسیع و از سمت دیگر به تپه‌های دوقلو کاتارا می‌رسد. مسجد کاتارا با کاشی‌کاری و میناکاری ایرانی و ترکی و برج‌های کبوتر با سازه‌هایی مستطیلی در طرفین آن خودنمایی می‌کنند. آمفی‌تئاتری به سبک یونانی و با ظرفیت بیش‌از 5000 تماشاگر از دیگر زیبایی‌های این مجموعه است. از دیگر بخش‌های دهکده کاتارا می‌توان به مسجد طلایی، گالری‌های هنری، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد. با سفر به قطر می‌توانید به ساحل کاتارا بروید و از تفریحات آبی آن مانند قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسیلینگ و اسکی روی آب لذت ببرید. غروب آفتاب از میان تپه‌های شمالی و جنوبی دهکده کاتارا با وجود فضاهای سبز، آب‌نماها و مسیرهای پیاده‌روی بسیار تماشایی است.

بازار باستانی سوق واقف

گشت‌وگذار در بازار سنتی و مکان‌های قدیمی دوحه قطر شما را به وجد می‌آورد. بازار سوق واقف از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی قطر محسوب می‌شود که با مغازه‌های سنتی قدیمی و ساختمان‌های باستانی متفاوت به‌نظر می‌رسند. با گردش در این بازار سنتی و قدیمی می‌توانید با فرهنگ اصیل و دیرینه این کشور آشنا شوید؛ با ورود به این بازار دست خالی برنمی‌گردید. صنایع دستی، ادویه‌های محلی، لباس‌های متنوع و جواهرات قطری مناسب‌ترین انتخاب برای سوغاتی‌های شما خواهند بود. بازار سوق واقف پس‌از یک آتش‌سوزی و آسیب‌های جدی، مرمت و بازسازی شده ایت و امروز مععماری آن با تلفیقی از سنت و مدرنیته، جذاب به‌نظر می‌رسد.

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر با الهام از رز کویر توسط معمار فرانسوی ژان‌نوول ساخته شده است. گالری‌های جذاب و دیدنی این موزه، اشیا تاریخی، نسخه‌های خطی، جواهرات، لباس و ... را برای شما به نمایش می‌گذارد. این موزه اشیا تاریخی دوران ماقبل تاریخ تا دوران مدرن را به تصویر می‌کشد که نشان از روند سریع تغییرات در این کشور است. این موزه با 11 گالری تجربه‌ای حسی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند؛ موسیقی و تاریخ شفاهی، تصاویر و فیلن‌هایی از بایگانی‌ها و ... این موزه را متمایز کرده است.

4

کورنیش دوحه

از دیگر جاذبه‌های پرطرفدار دوحه می‌توان به کورنیش دوحه اشاره کرد. این مجموعه با مسیر هفت کیلومتری در کنار خلیج دوحه، انتخابی عالی برای تماشا خط افق مدرن شهر است. این منطقه برای برگزاری جشن‌های روز ملی و ... اختصاص دارد و به پاتوقی برای پیاده‌روی شبانه تبدیل شده است. گردشگران به کرایه قایق و جت‌اسکی‌ها می‌پردازن و افق زیبا شهر را هنگام قایق‌سواری به تماشا می‌نشینند. در انتها شمالی کورنیش هتل شرایتون قرار دارد و موزه هنر اسلامی نیز در بخش جنوبی آن واقع شده است. شما می‌توانید برای پیک‌نیک، دوچرخه‌سواری و استراحت در هتل شرایتون اتاق رزرو کنید و از روی تپه هرمی‌شکل پارک آن از تماشا مناظر خیره‌کننده اطراف لذت ببرید. در امتداد کورنیش دوحه رستوران‌های متعدد عربی، ایتالیایی و ... فعالیت دارند که با چشیدن غذاهای متفاوت و خوشمزه در محیطی آرام و زیبا به‌یادماندنی می‌شود.

مروارید قطر

جزیره‌ای مصنوعی با مساحت بیش‌از 4 کیلومتر مربع، مروارید قطر را تشکیل می‌دهد که به‌عنوان تفرجگاهی به سبک مدیترانه‌ای، تجربه‌ای لوکس و اشرافی را برای شما رقم می‌زند. هتل‌های مجلل و اسکله‌های بی‌نظیر، این جزایر مصنوعی را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری قطر تبدیل کرده است. مناطق مختلف مروارید قطر، سبک متفاوتی از معماری را از خود به نمایش می‌گذارد؛ از محبوب‌ترین مناطق زیبا و بکر این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باغ پرلیتا

باغ پرلیتا محوطه‌ای سرسبز و غرق در سکوت و آرامش است که در جنوب مدینا سنترال قرار دارد. این مجموعه زیبا و شگفت‌انگیز در جزیره مروارید قطر، ترکیبی از خانه‌های مسکونی و ویلاهای بزرگ و لوکس است. محوطه سرسبز و زیبا باغ پرلیتا، حس زندگی را القا می‌کند. اگرچه این منطقه از مدینا سنترال فاصله دارد؛ اما دسترسی سریع و راحت به مراکز خرید آن فراهم است.

  1. پورتو عربیا

پورتو عربیا به‌عنوان قلب تپنده جزیره مروارید، مقصدی لوکس و مجلل برای سفر و تفریح است. این مجموعه یکی از بنادر اصلی جزیره مروارید محسوب می‌شود که بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تجاری با بهترین برندهای محبوب را به خود اختصاص داده است. همچنین انواع هتل‌های لوکس، تفرجگاه‌های ساحلی، واحدهای مسکونی، پنت‌هوس‌ها و آپارتمان‌های مدرن را به گردشگران ارائه می‌دهد. در امتداد ساحل پورتو، یک بلوار 2.5 کیلومتری کشیده شده است که کمی آن طرف‌تر از بلوار هتل‌های مجلل این مجموعه دیده می‌شوند. جالب است بدانید در قسمت‌هایی از ساحل پورتو گذرگاه‌های آبی، شبیه به شهر ونیز ایتالیا قرار دارد که برای عبور قایق‌های تفریحی تعبیه شده است.

  1. مدینا سنترال

مدینا سنترال در مرکز جزیره مصنوعی مروارید و از مشهورترین مناطق آن محسوب می‌شود. این مجموعه از شلوغ‌ترین مناطق جزیره به‌حساب می‌آید که با محیطی پویا و سرزنده بهترین مکان برای تفریح و گشت‌وگذار گردشگران است. پارکینگ‌هایی با ظرفیت بالا، سینما، کافه و رستوران، مراکز خرید، شهربازی و ... از امکانات رفاهی و تفریحی مدینا سنترال محسوب می‌شود. پلاژهای عمومی، باغ‌ها، تراس‌ها و ... در این منطقه، مکانی برای استراحت و توقف گردشگران است. خرید و پاساژگردی، رستوران‌ها و کافه‌های مجلل، برگزاری جشن‌ها و رویدادها از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به‌حساب می‌آید.

5

قطرگردی با فلای تودی

تماشا زیبایی‌های دوحه قطر و جزایر مصنوعی آن، سفری هیجان‌انگیز و متفاوت را برای شما رقم می‌زند. سفر به این کشور عربی با اخذ ویزای قطر امکان‌پذیر است؛ برای دریافت ویزا کشور مورد نظرتان می‌توانید از وب‌سایت معتبر فلای تودی کمک بگیرید. کافیست مدارک مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید و برای کارشناسان فلای تودی ارسال نمایید. این مجموعه دریافت ویزا شما را پیگیری می‌کنند و روند اخذ آن را سرعت می‌بخشند. با کمک کارشناسان فلای تودی می‌توانید بلیط سفر به قطر را رزرو کنید و واچر هتل را برای اقامت در این کشور فراهم نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد