راه‌های دریافت اقامت دائم کانادا (PR) در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵

کد خبر: 1305272

​ زندگی و کار در یک کشور مانند کانادا هدف و مقصد بسیاری از افراد است. کشوری با سیستم آموزشی برتر، کیفیت بالای زندگی، امنیت، فرصت‌های شغلی بسیار و.. که یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. راه‌های مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد که باید بهترین و مناسب‌ترین روش را با توجه به اهداف و شرایط فرد از میان آن‌ها برگزید.

راه‌های دریافت اقامت دائم کانادا (PR) در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵

 

اقامت دائم کانادا (PR) چیست؟

PR (Permanent Residence) در حقیقت کارت اقامت دائم کانادا است که برای افرادی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، صادر می‌شود. PR یا اقامت دائم کانادا برای مهاجرانی صادر می‌شود که شرایط لازم را داشته باشند و باید توجه داشت که با شهروندی کانادا متفاوت است. شما با داشتن کارت (PR) به طور دائم و قانونی مقیم کانادا هستید اما شهروند این کشور محسوب نمی‌شوید.

مقایسه اقامت موقت، اقامت دائم و شهروندی کانادا

اقامت موقت، دائم و شهروندی کانادا از نظر مزایا و امتیازات با یکدیگر تفاوت دارند. در اقامت موقت فرد می‌تواند به مدت محدودی در کانادا بماند و پس از منقضی شدن اعتبار ویزا باید خاک کانادا را ترک کند. به افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند ابتدا اقامت دائم این کشور داده می‌شود و سپس در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد، می‌توان اقامت دائم را به شهروندی کانادا تبدیل کرد.

تفاوت اقامت دائم و داشتن شهروندی کانادا این است که شما با داشتن شهروندی کانادا می‌توانید بدون محدویت به کانادا رفت و آمد کنید. همچنین برخورداری از حق رای، حقوق سیاسی و مشارکت در گروه‌های سیاسی از جمله مزایای شهروندی کانادا است. یکی دیگر از مزایای شهروند کانادا بودن، این است که دیگر نیاز به تمدید اقامت نیست و شهروندان می‌توانند به صورت دائم در کانادا زندگی کنند و از خدمات اجتماعی کانادا بهره‌مند شوند.

شرایط اقامت دائم کانادا

برای اخذ اقامت دائم کانادا روش‌ها و مسیرهای مختلفی وجود دارد و هر کدام از این روش‌های مهاجرتی نیاز به شرایط و الزامات خاص خود را دارند اما به طور کلی می‌توان گفت شرایط اقامت دائم کانادا به شرح زیر هستند:

  • عدم سابقه کیفری موثر
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • داشتن سلامت جسمی (انجام آزمایشات پزشکی)
  • تمکن مالی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی

مزایای دریافت اقامت کانادا

با دریافت اقامت کانادا شما می‌توانید از مزایای و امکانات بسیاری برخوردار شوید. مهم‌ترین مزایای اخذ اقامت دائم کانادا عبارت‌اند از:

  • امکان زندگی و کار در کانادا
  • امکان همراهی خانواده
  • امکان اخذ شهروندی کانادا
  • تحصیل رایگان فرزندان در کانادا
  • استفاده از سیستم بهداشت و درمان عمومی کانادا
  • امنیت بالا
  • کیفیت زندگی بالا
  • فرصت‌های شغلی بسیار

روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا

5

برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا روش‌ها و مسیرهای زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط و الزامات خاص خود را دارند و باید با توجه به شرایط و اهداف از میان آن‌ها مناسب‌ترین روش مهاجرت و اخذ اقامت کانادا را انتخاب کرد. رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا عبارت‌اند از:

  • اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کانادا

یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور است. شما می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلف و با شرایط متفاوت در کانادا سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت کنید و اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید.

کسب و کار و سرمایه‌گذاری باید برای اقتصاد کانادا مفید باشد و سبب استخدام و ایجاد کار برای چند کانادایی شود. در مهاجرت به کانادا به روش سرمایه‌گذاری، بسته به نوع آن نیاز به سرمایه وتمکن مالی است. فرد متقاضی در این روش می‌تواند به همراه همسر و فرزندان وابسته خود به کانادا مهاجرت کند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری (Express Entry)

برنامه اکسپرس انتری یکی از راحت‌ترین برنامه‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا است. این روش بر اساس سیستم امتیاز بندی است و فاکتورها و عواملی در این روش مشخص و معین شده‌اند که فرد در صورت کسب امتیاز مناسب از مجموع آن‌ها می‌تواند به کانادا مهاجرت کند.

در این روش به افرادی که بیشترین امتیاز از مجموع ۱200 امتیاز را کسب کنند اقامت دائم کانادا داده می‌شود. فاکتورهایی مانند، سن، تحصیلات، رزومه و سابقه کار، مدرک زبان و... از جمله مواردی هستند که در کسب امتیاز در این روش تاثیرگذارند.

اخذ اقامت با قانون جدید ورک پرمیت ایرانیان و ویزای توریستی کانادا

در سال‌های اخیر امکان ورود با ویزای توریستی به کانادا و سپس تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار فراهم شده است. این روش برای ایرانیان بسیار مناسب است و از این طریق می‌توانید با یک ویزای توریستی وارد خاک کانادا شوید و پس از گرفتن ورک پرمیت در کانادا مشغول به کار شوید. بعد از گذشت مدتی امکان تبدیل ویزای کار و تبدیل آن به اقامت دائم کانادا وجود دارد.

اقامت دائم کانادا با استارتاپ ویزا

از طریق ویزای استارتآپ شما می‌توانید با راه‌اندازی کسب و کاری جدید و نوآورانه که برای اقتصاد کانادا سودآور باشد، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. در این روش ابتدا باید به طراحی بیزینس پلن خود بپردازید و پس از ارائه و تایید در کانادا شرکت تاسیس کنید.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج و اسپانسرشیپ

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا ازدواج و یا استفاده از ویزای اسپانسرشیپ است. در اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج همسر فرد متقاضی باید اقامت دائم کانادا را داشته باشد و تمکن مالی لازم برای تامین هزینه‌های زندگی همسر خود در کانادا را داشته باشد.

در صورتی که می‌خواهید صاحب اقامت دائم کانادا از طریق ویزای اسپانسرشیپ شوید، باید یکی از اعضای خانواده شما دارای اقامت دائم کانادا و یا شهروند کانادا باشد. ویزای اسپانسرشیپ کانادا به افراد بالای ۱۸ سال کانادایی اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده خود اعم از همسر، فرزندان، پدر و مادر را به کانادا بیاورند. در این روش فرد متقاضی باید اثبات کند توانایی حمایت و تامین هزینه‌های زندگی اعضای خانواده خود را در کانادا دارد.

مدت زمان گرفتن اقامت دائم کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت دائم کانادا بستگی به روش انتخابی برای مهاجرت دارد و بسته به مسیر و روش انتخابی این زمان ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال معمولا در روش اکسپرس انتری پروسه اخذ اقامت از ۶ ماه تا یکسال به طول می‌انجامد. در روش نامزدی برنامه استانی (PNP) نیز زمان گرفتن اقامت دائم کانادا بسته به شرایط استان و فرد بین ۱۵ تا ۱۹ ماه طول می‌کشد.

تمدید کارت اقامت کانادا

اعتبار کارت اقامت کانادا معمولا ۵ سال است. در صورتی که ۹ ماه و یا کمتر از اعتبار کارت اقامت شما باقی مانده باشد، باید برای تمدید آن اقدام کنید. هزینه تمدید کارت اقامت کانادا حدود ۵۰ دلار است که باید به صورت آنلاین پرداخت شود. تمدید کارت اقامت معمولا حدود ۴۹ روز کاری طول می‌کشد و ممکن است این زمان تا یکسال هم به طول بیانجامد.

مدارک لازم برای اقامت دائم کانادا

در صورتی که مایلید برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید باید مدارک زیر تهیه و ارائه دهید:

  • ارائه مدارک هویتی (پاسپورت و شناسنامه معتبر)
  • عکس جدید
  • ارائه درخواست اقامت
  • انجام بیومتریک
  • اثبات حضور ۲ سال از ۵ سال در کانادا
  • پرداخت بیمه و مالیات در مدت حضور در کانادا

مراحل گرفتن اقامت دائم کانادا

برای گرفتن اقامت دائم کانادا با توجه به مسیر و روش مهاجرتی که اقدام کرده‌اید، ممکن است مراحل مختلفی پیش رویتان باشد اما به طور کلی مراحل عمومی برای گرفتن اقامت دائم کانادا عبارت‌اند از:

  • انتخاب برنامه و مسیر مهاجرتی
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • تکمیل فرم‌ها
  • ارسال درخواست
  • انتظار برای دریافت پاسخ

پس از دریافت پاسخ و دعوتنامه برای اقامت دائم شما باید معاینات پزشکی لازم را انجام دهید و گواهی عدم سو‌پیشینه به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.پس از پرداخت هزینه‌ها و دریافت مجوز ورود می‌توانید وارد کانادا شده و به کار و زندگی بپردازید.

اقامت کانادا بهتر است یا اروپا؟

6

افرادی که قصد مهاجرت دارند، برای انتخاب مقصد مهاجرت گزینه‌های مختلفی پیش رو دارند که باید با توجه الویت خود، شرایط، قوانین و مقرارات پس از بررسی و ارزیابی مزایا و معایب هر کشور بهترین و مناسب‌ترین مقصد مهاجرت را انتخاب کنند. برای مهاجرت به کانادا مسیرهای مهاجرتی بیشتری نسبت به اروپا وجود دارد.

باید به این نکته توجه کنید که اروپا شامل کشورهای مختلفی است و هر کدام از این کشورها قوانین و مقرارت خاصی را برای پذیرش مهاجر دارند.

اقامت کانادا بهتر است یا آمریکا؟

برای انتخاب بین کانادا و آمریکا باید به الویت‌های فرد و شرایط دو کشور توجه کرد. از نظر مدرن بودن و پیشرفته بودن آمریکا کشور مدرن‌تری نسبت به کانادا است اما باید گفت از نظر هزینه‌های زندگی، در برخی از شهرهای کانادا هزینه‌های زندگی نسبت به آمریکا پایین‌تر است.

در کانادا امنیت بالاتر است. آمریکا به دلیل آزادی و مجوز حمل سلاح، امنیت کمتری دارد. سیستم بهداشت و درمان و بیمه در کانادا قوی‌تر است. از طرفی مسیرها و برنامه‌های مهاجرتی بیشتری برای مهاجرت ایرانیان وجود دارد و مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان دشوارتر است.

اخذ اقامت کانادا بهتر است یا انگلستان؟

اقامت دائم کانادا و انگلستان دو گزینه‌ای هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب مقصد مهاجرت بین این دو کشور بستگی به ویژگی‌ها و نیازهای شخصی شما دارد. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین و محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران است که دارای امنیت بالا، فرصت‌های شغلی زیاد، سیستم بهداشت و درمان قوی و.. می‌باشد. زندگی در کانادا به سبب گوناگونی فرهنگ‌ها و تنوع آداب و رسوم بسیار جذاب است. از طرفی انگلستان یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است که دارای طبیعت زیبا، تاریخ، فرهنگ و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری است. به طور کلی می‌توان گفت انگلستان برای مهاجرت تحصیلی و کانادا برای کار و زندگی بهتر است.

تبدیل اقامت موقت کانادا به اقامت دائم

برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کانادا ایرانیان می‌توانند از ورک پرمیت استفاده کنند. ورک پرمیت در حال حاضر مسیر جدیدی برای اخذ اقامت دائم کانادا است. با استفاده از این قانون می‌توانید با هر نوع ویزا از جمله ویزای توریستی وارد خاک کانادا شوید و سپس در صورت واجد شرایط بودن ویزای خود را به اوپن ورک پرمیت (Open (Work Permit تبدیل کنید. البته این قانون فقط تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲5 برای ایرانیان قابل اقدام است.

قیمت ویزای دائم کانادا

بسته به روش انتخابی برای مهاجرت به کانادا هزینه‌های اقامت متفاوت خواهد بود. هزینه‌های عمومی درخواست مهاجرت و اخذ ویزای دائم شامل موارد زیر است.

  • هزینه درخواست ویزای کانادا
  • هزینه انگشت نگاری بیومتریک
  • هزینه حق اقامت دائم کانادا

به این موارد، هزینه‌های دیگری مانند هزینه وکیل مهاجرت، هزینه اقامت همسر و فرزندان و.. اضافه خواهد شد.

هزینه‌های زندگی و اقامت در کانادا

هزینه‌های زندگی در هر شهر کانادا متفاوت است و در شهرهای بزرگتر مانند ونکوور هزینه زندگی نسبت به شهرهای کوچک کانادا بسیار بالاتر است. از طرفی هزینه زندگی ارتباط مستقیم با سبک زندگی فرد دارد و به عواملی مانند مسکن، خوراک، حمل و نقل، پوشاک و.. بستگی دارد. میانگین هزینه‌های زندگی یک ماه در کانادا برای شهری مانند تورنتو 6000 دلار و برای شهرهای کوچکتر مثل وینیپگ 4500حدود دلار است.

مشاوره مهاجرتی و دریافت اقامت کانادا با ویزموندو

موسسه مهاجرتی ویزموندو با سال‌ها تجربه موفق در امور مهاجرتی و در اختیار داشتن کارشناسان و وکلای مجرب مهاجرتی شما را در جهت اخذ اقامت دائم کانادا همراهی خواهد کرد و بهترین خدمات را تا پایان راه مهاجرت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما و تلفن های ۰۲۱۸۸۶۰۰۸۸۶ و ۰۹۱۲۸۴۰۴۲۴۹ تماس گرفته و از راهنمایی تخصصی آنان بهره‌مند شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد