مراحل مشاوره سئو و ضرورت آن برای ارتقا وب‌سایت شما

کد خبر: 1289762

فکر می‌کنید چرا عده‌ای هنوز پس از چند سال کار کردن روی سئو سایت، به اهداف خودشان نمی‌رسند؟ دلیل این اتفاق را قبل از رسیدن به مراحل اجرایی باید بررسی کرد. سئو یک فرآیند تحلیلی و استراتژیک است. نیاز به بررسی اوضاع کسب‌وکار، سایت و رقبا دارد. در این قسمت از ماجرا، ضرورت طی‌کردن مراحل مشاوره سئو و صحبت با یک تیم متخصص بیشتر از هر زمانی حس می‌شود. اگر به فکر بودجه، زمان و رسیدن به جایگاه‌های برتر هستید؛ این متن را بخوانید و با یک تیم مشاوره صحبت کنید. در این متن شما ابتدا با سئو، مراحل مشاوره و سپس با ویژگی‌های یک تیم مشاوره حرفه‌ای بیشتر آشنا می‌شوید.

مراحل مشاوره سئو و ضرورت آن برای ارتقا وب‌سایت شما

 

 

تعریف دقیقی از مشاوره سئو

قبل از بررسی هر مفهومی، بهتر است نگاهی به خود کلمه سئو و سؤال سئو چیست بیندازید. بسیاری از کارشناسان، سئو یا Search Engine Optimization معادل بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌دانند. نتیجه این فرآیند به‌ظاهر پیچیده، جذب ترافیک ارگانیک از طریق سرچ در گوگل و کسب‌ رتبه‌های برتر در این فضاست. پروسه‌ی سئو با کمک کلمات کلیدی رخ می‌دهد. کلمات کلیدی، همان کلماتی هستند که مخاطب شما در زمان رسیدن به پاسخ سؤال و دغدغه‌اش در موتورهای جستجو سرچ می‌کند. به‌طور خلاصه، متخصص سئو، همواره در تلاش است که با ارتقا کلمات کلیدی مرتبط با کسب‎‌وکارتان ، احتمال دیده‌شدن شما را برای مخاطب هدف بالاتر ببرد.

در جلسات مشاوره سئو، یک متخصص سئو در نقش مشاور شما ظاهر می‌شود. وظیفه‌ی این شخص این است که با توجه به معیار‌ها، موفقیت شما را در فرآیند سئو افزایش دهد. این معیارها شامل مواردی مثل آنالیز تکنیکال سایت، بهینه‌سازی محتوا، لینک‌سازی، جستجو و آنالیز کلمات کلیدی، تشخیص خطاهای فنی و حل آن‌ها می‌شوند.

مراحل مشاوره سئو

فرض کنید در یک جلسه مشاوره‌ سئو حضور دارید. برنامه‌ی این جلسه قرار است به صورت زیر پیش برود:

مشاوره‌ی اولیه برای درک بهتر اهداف

شما آزادید تا درباره‌ی نیازها و اهداف‌تان صحبت کنید؛ اما دقت کنید شاید نیاز یا هدف شما خلاف چیزی باشد که به صلاح مسیر سایت شماست! برای مثال، شما می‌خواهید در عرض یک ماه در یک کلمه کلیدی بسیار پررقابت به لینک اول تبدیل شوید. مشاور سئو در بسیاری از موارد نمی‌تواند چنین هدفی را هدف درست و اصولی بماند. اگر مشاوری چنین قولی به شما داد؛ حتماً روند کارش را دقیق‌تر بررسی کنید. در این جلسات، معمولاً مشاوره سئو هم نظرات خودش را در مورد سایت شما ارائه می‌دهد.

تجریه و تحلیل وضعت و سلامت سایت

8

مشاور سئو پس از شنیدن اهداف شما، شروع به بررسی و تحلیل سایت می‌کند. یک مشاور حرفه‌ای مواردی مثل سلامت فنی، سرعت بارگذاری، کیفیت محتوا، وضعیت لینک‌سازی و تجربه کاربری را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. در چنین حالتی بهتر است رقبا شما هم به‌طور کامل آنالیز شوند. فراموش نکنید که در سئو همیشه فضای رقابتی وجود دارد و شما باید از وضعیت و جایگاه رقبای‌تان مطلع باشید.

برنامه‌ریزی برای آنالیز تکنیکال، بهینه‌سازی محتوا و یک‌لینک

در بخش تحلیل، یک مشاور سئو حرفه‌ای، بخش‌هایی مثل تگ متاها، بهینه‌سازی محتوا و استراتژی درست ساخت بک‌لینک برای سایت شما را تیربینانه رصد می‌کند. با توجه به تمام بررسی‌های انجام‌شده، این کارشناس آب‌دیده نسخه‌ای برای سایت شما می‌پیچید! در این نسخه پیشنهادهایی برای حل مشکلات تکنیکال سایت مانند مشکلات لودشدن، کلمات کلیدی، تعداد محتواها و تمام موارد موردنیاز را در قالب یک نقشه راه به شما ارائه خواهد داد.

نظارت بر اجرای درست استراتژی چیده‌شده

بسیاری از مشاوران سئو در حین اجرای مورد پیشنهادشده، نقش ناظر را ایفا می‌کنند. مشاور متخصص باید مراقب اجرای درست در مراحل مشاوره باشد. این بخش کمک می‌کند تا شما نتیجه‌ی بهتری از مشاوره بگیرید.

ویژگی‌های یک تیم مشاوره سئو حرفه‌ای

چه تیمی می‌تواند استراتژی سئو سایت شما از راه اصولی شکل دهد؟ خانواده‌ی مشاوران متخصص برای چینش یک استراتژی اصولی، از چند ویژگی زیر برخوردار هستند.

داشتن تخصص و تجربه کافی

قبل از اینکه با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مشاوره سئو همکاری کنید، تحقیقاتی برای اطمینان از این مورد انجام دهید. برای مثال، می‌توانید درباره‌ی سوابق سئوکاران حاضر در جلسه سؤال کنید. یا اینکه در همان جلسه‌ی اولیه به طرز برخورد و پاسخگویی کارشناس سئو مجموعه خوب دقت کنید. شخص متخصص معمولاً قادر به توضیح و باز کردن پیچیده‌ترین اصطلاحات سئو برای شماست.

پیگیری پس از چینش استراتژی

همان‌طور که در مراحل مشاوره سئو هم دیدید، پس از بررسی و آنالیز سایت، مشاوره سئو باید به یک استراتژی کلی برای سایت شما برسد. اگر در همین مرحه شما رها شوید؛ احتمال عملی‌نشدن استراتژی بسیار پررنگ‌تر از قبل می‌شود. در واقع تیم مشاوره‌ای برای شما کارآمد است که تا زمان اجرا برای مشاوره، بیشتر در کنار شما باشند.

آشنایی با ابزارها و ترندهای روز دنیا

سئو هیچ‌گاه راکد و ثابت نیست. همیشه ابزارهای تازه، الگوریتم‌های جدید و ترندها در حال غافلگیر کردن افراد بوده و هستند. به همین دلیل، یک مشاوره سئو حرفه‌ای باید راجع‌به این موضوع اطلاعات کافی و جامع داشته باشد.

توانایی ارتباطی بالا

دقت کنید که سئو را نمی‌توان بخه چشم یک پروسه‌ی یک روزه یا یک هفته‌ای دید. شما گاهی شش تا یک سال با یک مشاور سئو درگیر هستید. به همین دلیل نمی‌توانید از مورد مهمی مانند داشتن مهارت‌های ارتباطی گذر کنید. در اینجا منظور از ارتباط، ارائه‌ی گزارش‌های ماهانه، توضیح مسائل به شکل ساده و جامع و آموزش به شما در بحث سئو است. تیمی با این ویژگی‌ها، دریچه‌ی متفاوتی از سئو را به روی شما می‌گشاید.

تفکر استراتژیک در تمام مراحل مشاوره سئو

9

مشاوران سئو باید بتوانند با توجه به شرایط موجود یک استراتژی بلندمدت و کارآمد برای سایت شما بچینند. اگر این توانایی نباشد؛ طی‌کردن مراحل مشاوره در عمل ناشدنی خواهد شد.

اخلاق حرفه‌ای

در یک کلام، مشاوران و کارشناسان سئو در شرایطی به راحتی می‌توانند شما را فریب دهند! در سئو راه برای کوتاه‌کردن مسیر و دور زدن گوگل کم نیست. در این شرایط تنها شما باید جریمه‌ی سنگین بپردازید. پس با تیمی کار کنید که دارای اخلاق حرفه‌ای برای رساندن شما به اهداف‌تان به صورت ارگانیک و درست هستند.

مشاوره سئو، اولین قدم برای تصاحب جایگاه‌های برتر گوگل

رسیدن به جایگاه‌های برتر درگوگل، یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار دیجیتال است. جزئیات ریز و درشت این مسئله باعث می‌شود که شما در حین انجام کار با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنید. گذر از مراحل مشاوره سئو قبل از رسیدن به مرحله‌ی اجرایی، راه‌حل این مشکلات را در اختیار شما قرار می‌دهد. تیم مشاوره آژانس راژکس، با سابقه‌ی طولانی در سئو، خیال‌تان را از انجام درست و تختصصی سئو برای سایت راحت می‌کند. این تیم کمک می‌کنند تا ابتدا شما به درک درستی از تمام مفاهیم سئو برسید. سپس شما را تا تارگت اهداف اصولی و ممکن همراهی خواهند کرد. در آخر هم با تحلیل و آنالیز بخش‌های مختلف سایت، نقشه‌ی راه رسیدن تصاحب رتبه‌های برتر را در اختیارتان می‌گذارند. قبل از دست‌زدن به هر عملی ابتدا اجازه دهید چشمان متخصصان راژکس کسب‌وکارتان را بازبینی کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها