یو پی اس

کد خبر: 1254004

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برای عملکرد قابل اعتماد مرکز داده و تجهیزات IT شما بسیار مهم است. یک یو پی اس برق پشتیبان تمیزی را برای تجهیزات متصل فراهم می کند، از آن دستگاه ها محافظت می کند و تضمین می کند که در صورت قطع برق، نوسانات برق یا سایر نوسانات برق، آنها همچنان فعال هستند.

 

اساساً، یک یو پی اس مانند بیمه نامه شما در برابر هزینه های بسیار بالای خرابی های برنامه ریزی نشده است. با توجه به اینکه مراکز داده در زمینه ایجاد درآمد و فعال کردن تجارت الکترونیکی بیش از هر زمان دیگری حیاتی هستند، زمان از کار افتادگی هر چند کوتاه، برای اکثر مشاغل امروزی ایده آل نیست.

سیستم های UPS از کسب و کار شما در برابر قطعی برق غیرمنتظره محافظت می کنند اما سیستم ها فقط به اندازه باتری یو پی اس که از آنها پشتیبانی می کنند قابل اعتماد هستند. باتری ها ممکن است ساده ترین جزء در یک سیستم UPS باشند، اما مسلماً مهمترین آنها هستند. حتی یک سلول بد در یک رشته باتری می تواند کل سیستم پشتیبان یک مرکز را در طول قطع برق به خطر بیندازد و سازمان را بدون حفاظت ضروری که نیاز دارد باقی بگذارد.

از آنجایی که باتری‌های UPS برای تداوم کسب‌ وکار بسیار ضروری هستند و در عین حال در برابر مشکلات و خرابی‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند، انتخاب باتری‌های UPS خود عاقلانه، درک محدودیت‌های آن‌ها و اجرای یک برنامه تعمیر و نگهداری باتری ضروری است. انجام این کار به شما اطمینان بیشتری نسبت به سیستمی می دهد که مسئول حفظ و راه اندازی کسب و کار شما، مهم نیست که چه باشد.

انواع اصلی باتری های یو پی اس کدامند؟

سه نوع اصلی باتری یو پی اس وجود دارد که هر کدام دارای قیمت، طول عمر و نیازهای نگهداری متفاوتی هستند. متعادل کردن این سه عامل به مدیران مرکز داده کمک می کند تا بهترین نوع باتری UPS را برای نیازهای تجاری خاص خود تعیین کنند.

باتری صبا سرب اسید یک انتخاب اثبات شده، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای سیستم های UPS هستند. آنها مقدار زیادی فضای ذخیره سازی را با هزینه مناسب ارائه می دهند. با این حال، آنها سنگین‌تر هستند، معمولاً به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند و عمر مفید کمتری نسبت به سایر انواع جدیدتر فناوری‌های باتری UPS دارند.

باتری های UPS سرب اسیدی در دو نوع تولید می شوند :

باتری های UPS سرب اسیدی تنظیم شده با شیر (VRLA) . باتری های UPS VLRA به عنوان باتری های سیلد نیز شناخته می شوند. آنها معمولاً با پلاستیک پلی پروپیلن مهر و موم می شوند تا از نشت اسید باتری جلوگیری شود.

 آنها همچنین حاوی یک دریچه هستند که فشار گاز داخل باتری را در صورت افزایش بیش از حد آن آزاد می کند. باتری های UPS VRLA معمولاً حدود پنج سال عمر مفید دارند. آنها می توانند با قابلیت تعویض گرم و کاربر قابل تعویض باشند که به ساده سازی تعمیر و نگهداری کمک می کند.

باتری یو پی اس 42 آمپر چقدر عمر می کنند؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، انواع مختلف باتری UPS دارای طول عمر متوسط ​​متفاوتی هستند. با این حال، در مورد انواع باتری های UPS، درک تفاوت بین عمر طراحی باتری و عمر باتری بسیار مهم است. اشتباه گرفتن این دو مفهوم می تواند منجر به اشتباهات بسیار پرهزینه ای شود.

عمر طراحی باتری توسط سازنده تعیین می شود و طراحی سلول و پیری باتری را در شرایط کنترل شده در آزمایشگاه سازنده در نظر می گیرد. با این حال، این شرایط کارخانه به ندرت در برنامه های کاربردی در دنیای واقعی رخ می دهد.

به همین دلیل است که عمر باتری مهم‌تر است. طول عمر باتری این موضوع را در نظر می‌گیرد که چگونه کاربرد، نصب، شرایط عملیاتی در دنیای واقعی و شیوه‌های تعمیر و نگهداری روی پیری باتری تأثیر می‌گذارد. عوامل خاصی که بر طول عمر واقعی باتری های UPS شما تأثیر می گذارد عبارتند از:

رطوبت و دمای محیط یو پی اس

هر چند وقت یک بار یو پی اس روشن و خاموش می شود

نوع باتری و محیط ذخیره سازی

وسعت و فرکانس نگهداری

در حقیقت، هنگام پشتیبانی از یو پی اس، باتری یو پی اس 65 آمپر اغلب در کمتر از زمان تعیین شده توسط سازنده طراحی شده از کار می افتد. به طور کلی، ظرفیت باتری VRLA در حدود سال سوم شروع به کاهش می کند. تا سال پنجم، احتمالاً در پایان عمر مفید یا نزدیک به پایان است. باتری های لیتیوم یونی معمولا دو تا سه برابر بیشتر عمر می کنند.

گارانتی باتری یو پی اس چه محافظتی ارائه می دهد؟

اکثر باتری‌های یو پی اس دارای ضمانت هستند. ضمانت‌های باتری برای تضمین و پوشش کیفیت ساخت و عملکرد باتری‌ها طراحی شده‌اند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که گارانتی از دست دادن عملکرد عادی به دلیل قدیمی بودن یا استفاده از باتری‌های شما را پوشش نمی‌دهد.

علاوه بر این، بسیاری از ضمانت‌ها تنها با راه‌اندازی حرفه‌ای باتری‌ها و با تعمیر و نگهداری منظم سالانه معتبر هستند. برای اثبات هرگونه ادعای گارانتی که ممکن است نیاز به ارائه داشته باشید، باید سوابق خدمات را حفظ کنید. به عبارت دیگر، شما نمی توانید برای محافظت از باتری های یو پی اس و کسب و کار خود به گارانتی تنها اعتماد کنید.

باتری های صنعتی صبا باتری تنها به باتری های یو پی اس محدود نمی شوند، باتری لیفتراک نیز از دسته باتری های صنعتی با کیفیت صبا باتری بوده که طول عمر طولانی داشته و کارنامه درخشانی را از نظر عملکرد به خود اختصاص داده است.

خیلی از افراد صبا باتری را با باتری واریان شناخته اند ، باتری خودرویی با کیفیت که گارانتی تعویض رسمی داشته و با تکنولوژی به روز جهانی عرضه می شود. محصولات نام برده شده ، تنها گوشه کوچکی از محصولات با کیفیت کارخانه صبا باتری هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد