12 خواص جادویی چای سبز و قدرت شگفت‌انگیز آن

کد خبر: 1250473

چای سبز، یکی از نوشیدنی‌های بدون چربی است که دارای کربوهیدرات یا پروتئین است. چای سبز در بدن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. چای سبز از گیاهی خودرو به دست آمده است، نام این گیاه خودرو کاملیا است که ابتدا از هند و چین و پس از آن به دیگر نقاط جهان هم ارسال شده است.

12 خواص جادویی چای سبز و قدرت شگفت‌انگیز آن

 

در کشور چین و هند از چایر سبز به عنوان یک شفابخش استفاده می‌کنند و جایگاه مهمی در رژیم‌های غذایی آنها دارد. مردمانی که ساکن سرزمین‌های شرق آسیا هستند، به دلیل مصرف چای سبز عمری طولانی دارند و از سلامتی بالایی برخوردار هستند.

چای سبز دارای طبیعتی سرد و خشک است. هنگام استفاده از چای سبز برای جلوگیری از سردی این نوشیدنی می‌توانید از دارچین، هل، نبات، گل محمدی، عسل، نعناع، خرما و کشمش استفاده کرد تا طبع متعادلی برای بدن ایجاد کند. در ادامه به 12 خواص جادویی چای سبز می‌پردازیم.

1.ترکیبات موجود در چای سبز به لاغری شکم و پهلو کمک می‌کند

چای سبز از ترکیبات بسیاری ساخته شده است، که می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو کمک کند. ترکیبات موجود در چای سبز شامل فلاونوئید، تانین، اسیدآمینه‌ها و کافئین است که این ترکیبات باعث لاغری شکم و پهلو شما می‌شود. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با ترکیبات موجود در چای سبز می‌پردازیم، این ترکیبات باعث خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو می‌شود.

9

فلاونوئید: فلاونوئیدها همان آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در بدن باعث کاهش التهاب می‌شود و این کار باعث کاهش چربی در شکم و پهلو می‌شود.

تانین: تانین یکی از پلی فنل‌های قوی است که باعث کاهش جذب چربی و کلسترول از روده می‌شود. تحقیقات به دست آمده نشان می‌دهد که مصرف کردن تانین به کاهش وزن کمک بسزایی می‌کند.

اسید آمینه‌ها: اسید آمینه‌ها می توانند به حفظ و افزایش سرعت متابولیسم کمک کنند. یکی دیگر از خواص اسید آمینه‌ها این است که به حفظ عظلات بدن کمک می‌کند.

کافئین: یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود، استفاده از کافئین است. استفاده از متابولیسم که یکی از ترکیبات مهم این چای است باعث بیشتر شدن خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو می‌شود.

2.چای سبز به از بین بردن کرم‌های موجود در روده کمک می‌کند

استفاده کردن از چای سبز به همراه هل هم خاصیت‌های بسیار مفیدی دارد. اگر شما به بیماری ناراحتی معده دچار هستید، معمولا احساس می‌کنید که دهانتان بوی ناخوشایندی می‌دهد، یکی از خواص استفاده از چای سبز با هل از بین بردن بوی بد دهان است. نوشیدن چای سبز با هل باعث دفع شدن ضایعات در بدن شما می‌شود.

یکی دیگر از خواص چای سبز با هل این است که نوشیدن آن، باعث بهتر شدن عملکرد سیستم گوارش و گردش خون می‌شود. استفاده از هل در چای سبز به کلیه و کبد کمک می‌کند تا بهتر کار کنند و در زنان در ناشی از قاعدگی را به شدت کاهش می‌دهد.

10

خواص دیگر نوشیدن چای و هل عبارتند از: تقویت کننده قلب، رفع مسمومیت، درمان نفخ، از بین بردن سوزش سر دل، درمان معده درد، درمان سوء هاضمه، بهبود گرفتگی عضلات، تقویت مو، درمان بیماری‌های دستگاه ادراری، درمان عفونت التهاب مثانه و درمان التهاب کلیه‌ها.

3.چای سبز باعث افزایش سرعت تولید اسپرم در مردان می‌شود

تحقیقات نشان داده است که استفاده از چای سبز برای خنثی کردن برخی مواردی که به اسپرم مرد آسیب می‌زند، کمک زیادی می‌کند. مردانی که به طور منظم چای سبز می‌نوشند نسبت به دیگر مردان تعداد یشتری اسپرم با کیفیت‌ دارند، که این یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز برای مردان است.

مردان نسبت به زنان از گوشت قرمز بیشتری استفاده می‌کنند. استفاده‌ی بیش از حد از گوشت قرمز باعث افزایش خطر بروز بیمای‌های قلبی و سکته می‌شود که با استفاده از چای سبز می‌توانید عوارض ناشی از مصرف بیش از حد گوشت قرمز را به حداقل برسانید. یکی دیگر از خواص چای سبز برای مردان این است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

4.چای سبز به درمان خارش واژن و بیماریهای دیگر در زنان کمک می‌کند

یکی از خواص چای سبز برای زنان این است که از خارش وازن جلوگیری می‌کند، که یک مورد از 12 خواص جادویی چای سبز است. چای سبز سرشار از ویتامین d است. این نوشیدنی مقوی به کاهش اندازه فیبروم‌های رحمی در زنان در سنین پایین باروری می‌شود.

11

خواص چای سبز برای کیست تخمدان در زنان هم موثر است. چای سبز با کاهش استرس که سبب عدم تعادل هورمون در بدن می‌شود، از بروز کیست تخمدان جلوگیری می‌کند. نوشیدن چای سبز سلامت تخمدان زنان را حفظ می‌کند و باعث می‌شود تا تخمک گذاری فرد تنظیم شود. مصرف چای سبز می‌تواند به سلامت رحم کمک کند که این یکی از خواص چای سبز برای رحم است؛ پس در نتیجه با استفاده متعادل از این نوشیدنی می‌توانید به خواص چای سبز برای زنان دست یابید.

5.استفاده از چای سبز به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند

چای سبز نه تنها در مدت زمان کوتاه؛ بلکه در زمان پیری هم عملکرد مغز را می‌تواند بهبود بخشد. چای سبز به اندازه قهوه دارای کافئین نیست، اما تا حدودی می‌تواند شما را سرزنده و هوشیار نگه دارد.  عصاره چای سبز می‌تواند اثر فلزات سنگین مانند آهن و مس را کاهش دهد تا به سلول‌های مغزی آسیب نرساند.

6.استفاده از چای سبز به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند

یکی دیگر از 12 خواص جادویی چای سبز این است که به پیشگیری دیابت نوع 2 کمک می‌کند. بعضی از افرادی که دیابت دارند بدنشان نسبت به انسولین حساسیت نشان می‌دهد که می‌توانند با استفاده از چای سبز این حساسیت را بهبود بخشند. نکته مهم این است که کسانی که به طور مرتب چای سبز می‌نوشند، تقریبا  42% کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

12

7.چای سبز خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد

محققان ژاپنی نسبت به فواید چای سبز برای کاهش مرگ و میر 11 سال تحقیق کرده‌اند. که نتیجه تحقیقات دانشمندان ژاپنی این است شد، کسانی که در طول روز 5 فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

8.مصرف چای سبز به سلامت پوست کمک می‌کند

برای بهبود سلامت پوست می‌توانید هم چای سبز را به عنوان مکمل اسفاده کنید و هم روی پوست خود قرار دهید. شما می‌توانید برای مرطوب کردن پوست خود از بخور دادن چای سبز استفاده کنید و یا حتی او را بنوشید. به دلیل خواص بسیار زیاد چای سبز برای پوست بعضی از شرکت‌ها در محصولات آرایشی خود از آن استفاده می‌کنند.

چای سبز حاوی اسید، پتاسیم، منیزیم و منگنز است که این ترکیب برای پوست بسیار مفید است و از بروز آسیب‌هایی مانند جوش، لک و آکنه جلوگیری می‌کند و از آسیب‌های پوستی که ناشی از در معرض نور خورشید قرار گرفتن است جلوگیری می‌کند. مصرف چای سبز برای کاهش سیاهی دور چشم و جلوگیری از پیری زودرس هم بسیار مفید است.

9.چای سبز به کنترل غلظ خون کمک می‌کند

یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز این است که درمان گیاهی و طبیعی مناسبی در غلظت خون بالا دارد. اگر شما دچار غلظت خون بالا شده‌اید و داروی شیمیایی مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از چای سبز با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

13

10.استفاده از چای سبز با آب لیمو به پیشگیری از سنگ کلیه کمک میکند

مصرف چای سبز با آب لیمو یکی از نوشیدنی‌هایی است که باعث تسکین درد می‌شود. چای سبز با لیمو از بیماریی‌هایی همچون دیابت، سنگ کلیه، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های مغزی‌، کمبود انژی بدن و افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

11.مصرف چای سبز به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند

یکی از عمده‌ترین فواید استفاده از چای سبز، تاثیر مثبتی است که بر روی استخوان‌های بدن دارد. درصد بالای فلوراید موجود در چای سبز می‌تواند به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها در مقابل پوسیدگی و پوکی کمک کند. چای سبز به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل بدن ناشی از روماتیسم، معرفی می‌شود.

12.مصرف چای سبز گرسنگی را از بین می‌برد

دانشمندان این موضوع مصرف چای سبز برای کاهش گرسنگی را روی موش‌های صحرایی انجام دادند، نتیجه بررسی به این موضوع ختم شد که اپی‌گالوکاتچین میزان هورمون سیری به نام لپتین را در بدن افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز 61% مصرف غذا را کاهش می‌دهد و 21% وزن بدن را کم می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید همانطور که چای سبز فوایدی دارد استفاده از آن برای برخی از افراد مضر است. افرادی که استفاده چای سبز برای آنها منع می‌شود کسانی هستند که طبع بدنی آنها سرد است، اگر هم می‌خواهند این چای را بنوشند برای اینکه طبیعتی معتدل داشته باشد از مواد غذایی گرم در مخلوط کردن با چای استفاده کنند. این نوشیدنی خوش طعم برای کودکان شما مضر است. استفاده از چای سبز برای کسانی که مبتلا به کم خونی هستند و آب بدن‌ آنها کم است، به شدت زیان آور است.

14

بهره‌مندی از خواص چای سبز با نور جعفری

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های سالم و مفید، که سرشار از آنتی‌اکسیدان است. یکی از دم‌نوش‌هایی که برای جوانسازی پوست و سلامت بدن بسیار مفید می‌باشد، چای سبز است؛ بنابراین شما همراهان می‌توانید خرید خود را از سایت noorjafari.com  با قیمت مناسب و کیفیتی بهتر انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی کاربردی را در خصوص چای سبز بیان کردیم و 12 خواص جادویی چای سبز را برای شما همراهان نام برده و توضیحاتی در خصوص آنها دادیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به وزن خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید کاهش وزن داشته باشید مصرف روزانه چای سبز را به طور مکرر در برنامه خود قرار دهید.

علاوه بر کاهش وزن با استفاده از چای سبز، به سلامتی و شفافیت پوستتان کمک کنید. چای سبز حاوی ترکیبات بیولوژیکی است که برای سلامت انسان، بسیار مفید است. البته نباید در مصرف این چای زیاده‌روی کرد؛ زیرا سلامت شما را به خطر می‌اندازد. در این مقاله به بیان فواید و مضرات نوشیدنی خوش عطر و طعم چای سبز پرداختیم. امیدواریم با به اشتراک گذاری این مطالب کاربردی به سلامت شما کمک کرده باشیم.

منبع این محتوا سایت نورجعفری می باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها