متخصص ارتودنسی کیست؟ متخصص ارتودنسی چه می کند؟

کد خبر: 1200021

 

ارتودنتیست ها دندانپزشکانی هستند که آموزش های تخصصی در زمینه تشخیص و درمان مشکلات مربوط به دندان و فک دارند. فارغ التحصیلان 5 سال از دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه ها باید حداقل 4 سال در دوره تخصصی ارتودنسی یا دکترا شرکت کنند. پزشکانی که این فرآیند را با موفقیت پشت سر گذاشته و از پایان نامه خود دفاع کرده اند، می توانند زندگی حرفه ای خود را به عنوان متخصص ارتودنسی یا  ارتودنتیست شروع کنند.

 

انتظار می رود پزشکان با عنوان متخصص ارتودنسی برنامه های آموزشی مختلفی را برای کنترل حرکات دندان و رشد مستقیم صورت انجام دهند. تخصص ارتودنسی شامل یک برنامه آموزشی و تمرینی طولانی مدت است. دندانپزشکانی که کار خود را به عنوان ارتودنتیست شروع می کنند نیز می توانند در شاخه های مختلف تخصص داشته باشند.

 

ارتودنسی در ایران- پیشرفت و وضعیت فعلی آن

توسعه ارتودنسی در ایران از سال 1975 آغاز شد، زمانی که دندانپزشکان آموزش ارتودنسی را در خارج از کشور دریافت کردند. دندانپزشکانی که در خارج از کشور تخصص داشته اند با ارائه این آموزش در دانشگاه ها شروع به تربیت ارتودنتیست ها کرده اند. با درک اهمیت آن، در دهه 90 مدرن تر شد و به عنوان یک حوزه تخصصی جداگانه در نظر گرفته شد.

 

زمانی که ارتودنسی در کشور ما در حال توسعه بود، ساختاری برای تنظیم تخصص های دندانپزشکی وجود نداشت. آموزش های تخصصی ارتودنسی که در دانشگاه ها ارائه می شود به طور قانونی عنوان متخصص را برای پزشکان به ارمغان نمی آورد. در سال 2011 تخصص های دندانپزشکی به صورت قانونی تعریف شد. در کنار رشته ارتودنسی، پریودنتولوژی، درمان پروتز دندان، درمان ترمیمی دندان، جراحی دهان، دندان و فک و صورت، رادیولوژی دهان، دندان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و ریشه دندان به عنوان تخصص پذیرفته شده است. راه برای کسانی که می خواهند به عنوان متخصص ارتودنسی تخصص کسب کنند باز شده است.

 

در سال های اخیر تمام افرادی که به سلامت و ظاهر دهان و دندان خود توجه دارند تحت معاینه ارتودنسی قرار می گیرند. بهترین نتایج با رعایت ارتودنتیست و بیمار به دست می آید.

 

شرایط لازم برای ارتودنتیست شدن

برای تبدیل شدن به یک متخصص ارتودنسی که در سال های اخیر به یکی از جذاب ترین مشاغل تبدیل شده است، باید پس از گذراندن دوره 5 ساله کارشناسی در رشته دندانپزشکی، یک پروسه تخصصی 4 تا 6 ساله را در گروه های ارتودنسی دانشگاه ها طی کرد. دانشکده ها

 

با پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه دندانپزشکی، رشته ارتودنسی که تقاضای زیادی از سوی بیماران دارد، وظیفه تشخیص، پیشگیری و توقف مشکلات ارتودنسی و ارتوپدی را بر عهده می گیرد که در دندان ها و ساختار اسکلتی سر و گردن ایجاد می شود. منطقه و همچنین درمان های عمومی دندانپزشکی. آنها همچنین نقش فعالی در جهت دهی به رشد دندان ها و رشد فک، جلوگیری از پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان و حذف عادات بد در کودکان دارند. از انواع ازتودنسی می توان به ارتودنسی دیمون , ارتودنسی متحرک و ثابت اشاره کرد.

 

ارتودنتیست را می توان به عنوان متخصصی تعریف کرد که اساساً دندان های کج را اصلاح می کند و لبخندی طبیعی می بخشد. علاوه بر اطمینان از طبیعی بودن دندان ها، تمام برنامه های کاربردی برای اطمینان از نظم دهان و فک بسیاری از مشکلات مانند شکاف کام و لب در نوزادان، آپنه خواب در بزرگسالان و درمان های مفصل فک را حل می کند.

 

برای تبدیل شدن به یک متخصص ارتودنسی، باید دانش و مهارت لازم برای انجام برنامه هایی را که ذکر کردیم داشته باشید. ابتدا باید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ها به پایان برسانید. سپس باید آموزش تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذارید. علاوه بر همه اینها، شما باید یک پزشک قابل اعتماد باشید که در روابط با بیمار موفق باشد، مهارت های ارتباطی قوی داشته باشد، ویژگی های تصمیم گیری درست و آینده نگری را داشته باشد. این مهم است که بیماران به شما اعتماد کنند تا بتوانند حرفه ارتودنتیست را با موفقیت انجام دهند.

 

ارتودنتیست ها چه درمان هایی می توانند انجام دهند؟

ارتودنتیست ها یا پزشکان معروف به ارتودنتیست ها افرادی هستند که ناهنجاری های دندان ها و ساختار فک را برطرف می کنند. آنها می توانند برای از بین بردن شلوغی دندان ها، مشکلات بسته شدن، مشکلات مفصل فک و موقعیت های عقب و جلو فک، مشکلات تنگی فک استفاده شوند.

 

ارتودنتیست هایی که اختلالات فک، صورت و نواحی دندانی را اصلاح می کنند:

 

ارتودنسی پیشگیرانه

ارتودنسی اصلاحی

ارتودنسی کودکان

آنها می توانند درمان را در زمینه های ارتودنسی بزرگسالان انجام دهند.

متخصصین ارتودنسی که در درمان های دندانپزشکی نیز تخصص دارند، می توانند درمان هایی مانند کشیدن دندان ۲۰ ساله، ایمپلنت، کیست فک، دندان های نهفته، اندودنتیکس، پرکردن و پروتزهای دندانی، طراحی لبخند، تمیز کردن تارتار، سفیدکردن و کامل را انجام دهند. سرامیک.

 

متخصصین ارتودنسی، درمان ارتودنسی را ارائه می دهند که کسانی که هدفشان ظاهری بی عیب و نقص در دندان ها و ساختارهای دهان خود است، به بیماران خود ارائه می دهند، کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد و باعث می شود با خوشحالی به زندگی نگاه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها