توافق جدید با مکزیک و کانادا شغل به آمریکا می‌آورد

کد خبر: 877701

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد: توافق جدید بین آمریکا، مکزیک و کانادا ده‌ها هزار فرصت شغلی در صنایع خودروسازی را از خارج به داخل آمریکا منتقل می‌کند.

توافق جدید با مکزیک و کانادا شغل به آمریکا می‌آورد

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، ولیبر راس وزیر بازرگانی آمریکا مدعی شد توافق تجاری جدید بین کانادا، آمریکا و مکزیک موسوم به US MCA ده‌ها هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی را از خارج به داخل آمریکا منتقل می‌کند.

وی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: بخش قابل توجهی از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی آمریکا که از دست رفته‌اند در قالب توافق جدید به آمریکا بازخواهند گشت.

بنا به آمار فدرال در ماه آگوست ۹۵۰ هزار نفر در صنعت خودروسازی آمریکا مشغول به کار بوده‌اند.

وی درباره زمان ایجاد این فرصت‌های شغلی در آمریکا و یا مدت زمان مورد نیاز برای فراهم کردن آن‌ها اشاره نکرد، اما گفت که برمبنای این قرارداد حقوق کارگران نیز افزایش یافته است. وزارت بازرگانی آمریکا در این زمینه از اظهارنظر خودداری کرده است.

پیش‌تر دونالد ترامپ قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا را عامل اصلی از دست رفتن ۲۵۰ هزار فرصت شغلی در صنعت خودروسازی آمریکا معرفی کرده بود چرا که خودروسازان به سمت تولید قطعات در مکزیک با هزینه کمتر روی آورده‌اند.

در سال ۲۰۱۷، ۱۸ در صد از کل خودرو‌های تولید شده در جهان در سه کشور کانادا، مکزیک و آمریکا تولید شده و این آمار سه کشور را پس از چین و اروپا در رده سوم قرار می‌دهد؛ البته کارشناسان و مدیران شرکت‌های خودروسازی به این قرارداد آنگونه که مقامات دولت ترامپ خوش‌بین هستند نگاه نمی‌کنند و نگران آسیب فروش خود ناشی از بالا رفتن هزینه تولید هستند؛ چرا که در قالب این قرارداد آن‌ها باید تنها در یک قدم حقوق کارگران را افزایش دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد