موضع گیری‌های متناقض آمریکا در قبال قطر

کد خبر: 680668

در حالي که رئيس جمهور آمريکا خواستار توقف حمايت‌هاي مالي قطر از تروريسم است،‌ وزارت خارجه اين کشور از تلاش‌هايي که قطر در زمينه مبارزه با تروريسم انجام داده،‌ تقدير و تشکر کرد!

العالم: در حالي که دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا به تازگي در تماس تلفني با پادشاه عربستان خواستار توقف حمايت‌هاي مالي از تروريسم و حمايت کشورهاي منطقه (قطر) از افراط‌گرايي شد. و در پيام توئيتري خود به انزوا کشاندن قطر را آغازي براي پايان يافتن وحشت تروريسم دانست، وزارت خارجه اين کشور از تلاش‌هايي که قطر در زمينه مبارزه با تروريسم انجام داده،‌ تقدير و تشکر کرد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با تقدير از تلاش‌ها و اقدامات قطر در زمينه مبارزه با تروريسم،‌ بر لزوم افزايش تلاش‌ها در اين چارچوب تاکيد کرد و گفت: آمريکا از دولت قطر به دليل حمايت‌هاي مستمرش از حضور اين کشور در قطر تقدير مي‌کند. شون اسپايسر،‌ سخنگوي کاخ سفيد نيز اظهار داشت: رئيس جمهور در ديدار چند هفته پيشش با تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر در حاشيه نشست‌هاي رياض از اصرار وي براي پيوستن کشورش به مرکز مبارزه با تروريسم شگفت زده شد. اسپايسر گفت:‌ جيم ماتيس، وزير دفاع آمريکا روز سه شنبه پس از تصميم کشورهاي عربي براي قطع روابط ديپلماتيک خود با دوحه گفتگوي تلفني با همتاي قطري خود داشت. وي اشاره‌اي به جزئيات اين تماس تلفني نکرد. کاخ سفيد تاکيد کرد،‌ دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا از تاکيد قطر براي پيوستن به مرکز مبارزه با تروريسم شگفت زده شد. وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) نيز تاکيد کرد که بحران کنوني منطقه خليج فارس تاثيري بر روند عمليات در پايگاه "العديد" واقع در قطر ندارد. دانا شل، سفير آمريکا در قطر نيز به بازنشر بيانيه هاي قبلي سفارتخانه تحت امرش درباره "شراکت بزرگ بين دو کشور و پيشرفت واقعي آنها در مقابله با تامين مالي تروريسم" پرداخت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد