ناصر ایمانی در گفتگو با فردا:

بهتر بود پزشکیان ظریف را نفر یک خود قرار نمی‌داد

کد خبر: 1303246

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اسم آقای ظریف با برجام عجین شده است، می دانیم در کشور ما برجام موافقان و مخالفانی دارد. این خود یک حاشیه برای دکتر ظریف است.

بهتر بود پزشکیان ظریف را نفر یک خود قرار نمی‌داد

گروه سیاسی فردا: از زمان پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محمدجواد ظریف نقش دست راست را بازی کرده است اما سوال این است که این ایفای نقش دائمی خواهد بود یا به مرور زمان کمرنگ خواهد شد.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نقش ظریف در کابینه مسعود پزشکیان گفت: تخصص و توانایی آقای ظریف در حوزه سیاست خارجی است، فقط برای ایام انتخابات ریاست جمهوری این دوره بود که شاهد بودیم او در حوزه سیاست داخلی نیز فعال شد.

وی افزود: آقای ظریف بر معادلات و مناسبات حوزه سیاست داخلی طی 40 سال اخیر مسلط نیست چون درگیر موضوعات این حوزه نبود. او سال های سال در خارج از کشور حضور داشت، از دور اطلاعاتی به دست می آورد. معتقدم در شرایط کنونی کشور کسی که بخواهد نفر اول بعد از آقای دکتر پزشکیان باشد باید از قرابت ها، تنش ها و اختلافات افراد و مجموعه های سیاسی آگاه و خودش به طور ملموس آن را تجربه کرده باشد. اگر نفر اول رئیس جمهور منتخب دارای چنین خصیصه ای نباشد شاید نتواند خیلی خوب کارها را مدیریت کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه بهتر بود پزشکیان ظریف را نفر یک خود قرار نمی‌داد، اظهار کرد: ای کاش آقای دکتر پزشکیان کسی را که از نزدیک شاهد تحولات سیاست داخلی است و در این حوزه نقش فعالی ایفا می‌کند، در جایگاه ریاست شورای راهبردی انتقال دولت منصوب می کرد چون چنین کسی پختگی و مقبولیت بیشتری در بین جامعه سیاسی کشور داشت.  

وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که اسم آقای ظریف با برجام عجین شده است، می دانیم در کشور ما برجام موافقان و مخالفانی دارد. این خود یک حاشیه برای دکتر ظریف است. به عبارت دیگر کسی را دکتر پزشکیان به عنوان نفر یک خود درنظر گرفته که هر بار اسم او می شنیده می شود برای بعضی ها خوشایند است و برای بعضی های دیگر ابهام و سئوال ایجاد می کند از این لحاظ نیز اگر فرد دیگری انتخاب می شد معقول تر و منطقی تر می شد.

ایمانی درباره نقش ظریف در دولت آینده گفت: قطعا آقای ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی نخواهد شد. از طرفی بعید هم به نظر می رسد که از فردای تشکیل دولت چهاردهم آقای ظریف دوباره به دانشگاه برود و صرفا آنجا وقت بگذارد. قاعدتا اتاق فکری در دولت برای تصمیم سازی در حوزه های مختلف تشکیل می شود و آقای ظریف در آنجا به عنوان مشاور یا مشاور عالی ایفای نقش خواهد کرد. معتقدم آقای پزشکیان از نظرات آقای ظریف در اداره دولت استفاده خواهد کرد اما احتمال دارد دیگر خیلی جلوی چشم نباشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد