واردات خودرو | واردات خودرو امروز

خبر مهم از واردات خودرو در دولت جدید | واردات خودرو قیمت ماشین را حسابی زیر و رو کرد

کد خبر: 1303235

قیمت خودرو در امروز، روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳، در تمامی محصولات داخلی و مونتاژی ثابت ماند. حال باید دید واردات خودرو بر قیمت ها تاثیر دارد ؟

خبر مهم از واردات خودرو در دولت جدید  | واردات خودرو قیمت ماشین را حسابی زیر و رو کرد

 اثر قطعی واردات خودرو را زمانی شاهد خواهیم بود که به صورت عملیاتی وارد کشور شود که در آن زمان کاهش قیمت خودروها قطعی می شود.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه منابع ارزی آزادسازی خودروهای کارکرده باید مشخص شود، گفت: اکنون برای هر خودرو نیاز به پنج تا ۱۰ هزار دلار است که برای واردات حدود ۵۰۰ هزار خودرو نیاز به سه و نیم میلیارد دلار است.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم سال گذشته هشت میلیارد دلار منابع ارزی برای واردات قطعات و خودروهای مونتاژی اختصاص داد که اگر نیمی از این منابع به واردات خودروهای کارکرده اختصاص یابد، می تواند به مرحله اجرایی برسد.

جلیلی به سیاست های صنعتی دولت آینده اشاره کرد و گفت: این آیین نامه در اواخر روزهای دولت سیزدهم به تصویب رسید که باید دید سیاست های دولت چهاردهم در این زمینه به چه صورت خواهد بود و چگونه به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: بحث واردات خودروهای کارکرده در این آیین نامه تسهیل شده است به گونه ای که حجم موتور خودروها باید زیر دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی باشد و به غیر از آمریکا از همه کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی می‌توانند خودرو وارد کنند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، چهارشنبه ۲۷ تیر در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: مصوبه مهم جلسات اخیر هیات دولت آخرین گام در مقابله با انحصار خودروسازی بود و آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که از پیش در دولت تدوین شده بود و مرحله به مرحله پیش می‌رفت.

وی با بیان اینکه واردات خودرو در دولت سیزدهم به‌تدریج آزاد شد، اعلام کرد: امروز آخرین گام برای واردات خودروی دست دوم برداشته شد و به شرط مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان آزاد شد که آیین‌نامه آن در دولت تصویب شد. لزوم رعایت استانداردهای روز اروپا در واردات خودروهای دست دوم حتمی است.

به گفته سخنگوی دولت، واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی در این آیین‌نامه مورد تاکید است.

قیمت خودرو در امروز، روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳، به روند ثابت برگشته و تمامی محصولات با نرخ روز گذشته کار خود را شروع کردند.

با این حال به نظر می‌رسد از ساعات آینده، اثرات تعطیلات هفته گذشته به پایان برسد و افت و خیز بازار آغاز شود.

قیمت خودرو‌های داخلی در تمامی محصولات با نرخ ثابت به کار خود ادامه دادند.

سورن پلاس دوگانه‌سوز یکی از انواع مختلف این مدل داخلی به شمار می‌رود که بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته با نرخ ۷۶۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس TU۵ از محصولات پر سر وصدای ایران خودرو، در صبح امروز با نرخ ۸۶۰ میلیون تومان تعادل خود را حفظ کرده است.

شاهین G (سانروف) از کم‌نوسان‌ترین محصول شرکت سایپا، بدون هیچ تغییری به نرخ ۷۱۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

اطلس در شمار خودروی تازه وارد این شرکت، بدون تغییر نسبت به روز گذشته به نرخ ۵۱۶ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

محصولات مونتاژی صبح امروز تعادل قیمتی خودر را حفظ کردند.

X۲۲ پرو دستی یکی از ارزان‌ترین محصولات مدیران خودرو بدون تغییر نسبت به روز‌های گذشته با نرخ ۹۵۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

هیوندای توسان از گران‌ترین محصولات شرکت کرمان موتور در شمار خودرو‌های لوکس با نرخ ثابت چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آریزو ۶ پرو در شمار محصولات مدیران خودرو، صبح امروز هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده‌ است و با نرخ یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ (۷ نفره) از محصولات جذاب مونتاژی شرکت بهمن موتور، مانند سایرن تغییری را تجربه نکرد و به نرخ دو میلیارد و۴۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد