رضایی:امروز درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت می‌درخشد

کد خبر: 1301840

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: سپاه را جوانانی ناشناخته پایه نهادند که علاوه بر فرماندهی انسان‌سازی می‌کردند و این است که امروز درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت می درخشد.

رضایی:امروز درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت می‌درخشد

محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در یادواره "خورشید دوکوهه و طلایه دار دوکوهه" که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان برگزار شد شرکت کرد و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و تشکر از بانیان مراسم، گفت: امروز جایی در جهان نیست که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت نباشد و این شجره طیبه را جوانانی ناشناخته پایه نهادند که علاوه بر فرماندهی، مربی‌گری و انسان‌سازی می‌کردند و این است که امروز درخت تنومند سپاه با قوت و قدرت می‌درخشد.

وی با بیان خاطراتی از دلاوری‌های احمد متوسلیان و شهید غلامرضا صالحی در عملیات‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز برخی از برنامه و سرمایه برای اداره و مدیریت کشور سخن می‌گویند، حال آنکه ما نباید از ارزش‌ها و روش‌ها و رویکردهایی که در دفاع مقدس و با کوشش جوانان غیوری چون احمد متوسلیان و شهید صالحی‌ها که موجب پیشبرد شگفت انگیز مدیریت جنگ و در نهایت پیروزی در دفاع مقدس شد، غافل شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ضمن برشمردن ویژگی فرماندهان دفاع مقدس مبنی بر مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌شناسی آنان، با اشاره به توان جوانان امروز کشور گفت: همین امروز نیز جوانانی چون باکری‌ها، همت‌ها و متوسلیان ها در کشور هستند که باید محیط شکوفایی برای آن‌ها فراهم شود.

سردار محسن رضایی با یادآوری روحیه و فرهنگ نقد، خلاقیت و نوآوری در میان فرماندهان دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس علیرغم وجود فضای نقد و تکثر آرا، ارزش‌های برادری و فداکاری، حافظ انسجام نیروها بود و امروز شاهد کمرنگ شدن این ارزش‌ها هستیم.

وی ادامه داد: تکثر برای وحدت است و رقابت برای پیشرفت؛ نقد برای اصلاح است ولی شخص گرایی موجب تبدیل تکثر و رقابت به نزاع و در نهایت عقب ماندگی کشور می‌شود.

رضایی در پایان با بیان اینکه الگوی موفق مدیریت دفاع مقدس و شجره طیبه سپاه که در سرتاسر جهان نامش بر سر زبان‌هاست قابل تسری به سایر بخش‌هاست، تصریح کرد: پژوهشگران با بررسی این موضوع و استحصال ضعف‌ها و قوت‌های این الگو می‌توانند دلایل عدم ورود این الگو به سایر بخش‌ها را علت یابی و آسیب شناسی کنند و باب الگوگیری از این شیوه مدیریتی در سایر بخش‌ها را باز کنند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از کتاب راه خون نیز رونمایی شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد