صبح نو: از رفتارهای غیراخلاقی به سیاست انقلابی بازگردیم/ رواج ادبیات تخریبی مردم را مایوس و لمپنیسم را رواج می‌دهد

کد خبر: 1284335

صبح نو نوشت: رواج ادبیات تخریبی، کار سیاسی را سهل و آسان کرده است؛ چراکه فاصله گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی با قدرت به اندازه تخریب دیگران و متأسفانه مأیوس کردن مردم است.

گروه سیاست سایت فردا - متأسفانه صحنه سیاست کشور در سال‌های اخیر با رگه‌های قدرتمندی از غیراخلاقی شدن، دنیایی‌ترشدن و قدرت‌طلبانه‌تر شدن مواجه شده است. سیاستی که باید عین دیانت باشد، برخی اوقات تبدیل به مظهر دروغ، تهمت و نفرت‌پراکنی شده است. 

روزنامه صبح نو با این مقدمه نوشته: این حجم از تخریب و نفرت‌پراکنی در سیاست، این پیام را به مردم می‌دهد که گروهی از مسئولان به دنبال کار خود هستند یا به دنبال منصب بالاتر می‌گردند. 

رواج ادبیات تخریبی، کار سیاسی را سهل و آسان کرده است؛ چراکه فاصله گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی با قدرت به اندازه تخریب دیگران و متأسفانه مأیوس کردن مردم است. 

این حجم از سیطره فضای منفی در سیاست موجب شده که سیاست نه‌تنها غیراخلاقی هم شود که موجب گردد نخبگان و صاحب‌نظران، عرصه را به نفع افراد سطحی و کم‌مایه خالی بگذارند و در نتیجه نوعی ابتذال و لمپنیسم بر سیاست کشور سایه بیندازد. این ابتذال، بقای خود را جز در خدشه وارد کردن به وحدت اجتماعی و فرقه‌فرقه کردن مردم با دوقطبی‌های مختلف ممکن نمی‌داند و بر همین اساس بر طبل نفرت‌پراکنی و نزاع اجتماعی و سیاسی می‌کوبد. 

در چنین شرایطی متأسفانه علاوه بر غلظت تخریب، اخبار منفی، ابتذال امر سیاست و ناامیدی مردم، با تغییر اولویت‌های کشور هم مواجهیم به‌نحوی‌که به واسطه تسلط گروه‌های کم‌مایه در سیاست و امکان بقای آنها با مسائل فرعی، به مسائل اصلی کشور توجه نمی‌شود و انرژی‌ها مصروف مسائل بی‌اهمیت در اداره کشور می‌گردد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها