خالی کردن حساب با ترفند پرداخت وام ریاست جمهوری | این لینک ها را باز نکنید

کد خبر: 1294313

رئیس پلیس فتا استان یزد، از عودت وجه ۲ میلیارد ریالی و شناسایی عامل کلاهبرداری ازکاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری خبر داد.

خالی کردن حساب با ترفند پرداخت وام ریاست جمهوری | این لینک ها را باز نکنید

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی شکایت شهروند یزدی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی ادامه داد: شاکی اظهار داشت که روز پس از انتخابات، پیامکی مبنی بر دریافت وام ریاست جمهوری دریافت کرده است؛ پس از باز کردن لینک موجود در پیامک، مبلغ ۲ میلیارد ریال از حسابش کسر شده و متوجه شده که تلفن همراهش هک شده است.

سرهنگ ابوالحسینی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را در یکی از استان‌های شمالی کشور مورد شناسایی قراردادند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ میلیارد ریالی که از شاکی سرقت شده بود در نهایت در حساب ثالث مسدود و مبلغ به حساب شاکی بازگردانده شد بیان داشت: کلاهبرداران معمولاً با برنامه‌ریزی و به بهانه‌های مختلف، لینک‌های فیشینگ ارسال می‌کنند و متأسفانه شهروندان به دلیل ناآگاهی روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند که این کلاهبرداران اغلب از احساسات ترس و طمع مردم سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد: پیام‌های دولت از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شوند و هیچ پیامکی حاوی لینک نخواهد بود؛ در صورت دریافت پیامکی با لینک، به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید، زیرا این کار می‌تواند منجر به هک شدن گوشی شما شده و کلاهبرداران به تمامی اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد