خبر مهم برای تهرانی ها | منتظر بارش باران در آخر هفته باشید

کد خبر: 1251886

کارشناس هواشناسی ضمن ارائه توصیه‌های هواشناسی برای عشایر و کوهنوردان، گفت: آسمان تهران در روزهای پایانی هفته بارانی است.

خبر مهم برای تهرانی ها | منتظر بارش باران در آخر هفته باشید

فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، لرستان، مرکزی، شمال استان‌هایی مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و ارتفاعات شرقی تهران شاهد بارندگی هستیم. فردا ه در برخی نقاط استان‌هایی مانند لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، خراسان رضوی و جنوبی و ارتفاعات استان‌هایی مانند کرمان و البرز بارندگی را داریم. این بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در این مناطق با شدت و ضعف کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال استان هرمزگان بارش‌ها به نسبت شدیدتر بوده و احتمال تگرگ نیز وجود دارد. در ارتفاعات شاهد بارش برف نیز خواهیم بود که لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب‌ها را در این مناطق در پی خواهد داشت. لذا توصیه می‌شود که هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند. فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر در این مناطق پیشنهاد نمی‌شود.

گودرزی اظهار کرد: این بارش‌ها احتمال وارد کردن خسارت به محصولات زراعی و ماشین‌آلات کشاورزی را نیز خواهد داشت. همچنین با توجه به بارش‌ها محلول‌پاشی و سم‌پاشی در این مناطق توصیه می‌شود انتقال محصولات کشاورزی به محل مسقف صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: قطعاً این بارش‌ها برای کسانی که کشت دیم دارند بسیار خوشایند خواهد بود. ضمن اینکه فردا در تهران شاهد بارش‌های پراکنده با وزش بادها خواهیم بود و آسمان تهران در روزهای آخر هفته بارانی خواهد بود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد