پوتین: ایران در حال گفتگو درباره خرید گاز روسیه است

کد خبر: 1249552

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ایران در حال گتفگو در مورد خرید احتمالی گاز از مسکو است.

پوتین: ایران در حال گفتگو درباره خرید گاز روسیه است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ایران در حال گفتگو در مورد خرید احتمالی گاز از مسکو است.

به گزارش از اینترفاکس، پوتین شامگاه چهارشنبه گفت که تهران در حال گفتگو با مسکو در مورد احتمال عرضه گاز روسیه به بازار ایران است.

وی همچنین ابراز داشت که روسیه به صورت فعال به دنبال بازارهای جدید گاز است. این درحالی است که مسکو پس از جنگ اوکراین بازارهای خود در غرب را به نوعی از دست داده است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که عرضه گاز به ازبکستان از طریق قزاقستان چند روز پیش آغاز شد./تسنیم

 پوتین: روسیه با همکاری ایران و سایر کشورها کریدور شمال-جنوب را اجرا می‌کند

رئیس جمهور روسیه از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر خبر داد.

 رئیس جمهور روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از شبکه خبری «ریانووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت:« روسیه پروژه "شمال-جنوب" را اجرا می کند، توافق‌هایی با همه شرکت کنندگان صورت گرفته و ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند.

بر اساس این گزارش، کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب یک مسیر چندوجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول 7.2 هزار کیلومتر است. روسیه و ایران پیشتر اسناد تکمیل آخرین قطعه راه آهن در مسیر شمال - جنوب ، آستارا - رشت در ایران را امضا کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما با همه شرکت کنندگان در این روند توافقاتی داریم. اسناد مربوطه با ایران، با جمهوری  آذربایجان وجود دارد و من با "الهام  علی اف" رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع در قرقیزستان دیدار خواهم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «مقدمات اجرای پروژه شمال - جنوب در حال تکمیل است. برای این منظور، کنسرسیومی به رهبری بانک« وی تی بی»  ایجاد می‌شود.»

پوتین گفت: «امیدوارم همه چیز در آینده نزدیک آغاز شود.»

این کریدور مسیر جایگزین برای مسیر ناوبری دریایی در نظر گرفته می‌شود که اروپا، کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم متصل می کند و شامل ۳ مسیر ترانزیتی بین المللی شمال به جنوب از طریق دریای خزر با استفاده از راه‌آهن و بنادر و دو راه زمینی غربی و شرقی است.

در مقایسه این گذرگاه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف شده است که موجب کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد