رایزنی فواد حسین و هاکان فیدان درباره صادرات نفت شمال عراق به ترکیه

کد خبر: 1240314

وزیر امور خارجه عراق گفت: من امروز سه‌شنبه با همتای ترکیه‌ای خود در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردم و دیدار مهم و کاربردی با او داشتم.


رایزنی فواد حسین و هاکان فیدان درباره صادرات نفت شمال عراق به ترکیه

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق از دیدار و گفت‌وگوی امروز خود با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد و گفت: با همتای ترکیه‌ای خود در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردم و دیدار مهم و کاربردی با او داشتیم.

وی افزود: از آنجایی که روابط ما گسترده، مهم و مستمر است، گاهی اوقات پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آید و اصل ما این است که از طریق گفت‌وگو به راه حل برسیم.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: ما در مورد اهمیت دستیابی عراق به سهم مناسب از آب بحث کردیم. اصل ما در برخورد با عوارض و مشکلات، گفت‌وگو با طرف ترکیه‌ای است.

فواد حسین اضافه کرد: در گفت‌وگو با همتای ترکیه ای خود، موضوع از سرگیری صادرات نفت از طریق اقلیم کردستان عراق را مورد بررسی قرار دادم.

وی ادامه داد: به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم از خاک عراق برای هدف قرار دادن اراضی همسایگان استفاده کند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: روابط با عراق یک اولویت در سیاست خارجی ماست و ما اصول خود را مبنی بر احترام به حاکمیت آن حفظ می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار گفت که روابط با عراق اولویت سیاست خارجی ترکیه است و بر حفظ اصول احترام به حاکمیت آن تأکید کرد.

هاکان فیدان افزود: ما در مورد مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردیم و نباید اجازه دهیم دشمن مشترک ما، پ ک ک، روابط را مسموم کند.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به سوزاندن قرآن کریم در کشورهای دانمارک و سوئد تصریح کرد: هتک حرمت قرآن کریم مانند یک بیماری وبا در کشورهای اروپایی در حال گسترش است.

امروز همچنین وزیر نفت عراق و همتای تُرک او در دیداری در آنکارا، درباره روابط مشترک در بخش نفت و گاز گفت‌وگو کردند.

رویترز گزارش داد که وزرای نفت عراق و ترکیه برای از سرگیری صادرات نفت از شمال عراق به ترکیه به توافق نرسیدند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد