خرید باتری یو پی اس هزینه است یا سرمایه گذاری؟

کد خبر: 1235684
خرید باتری یو پی اس هزینه است یا سرمایه گذاری؟

 

 

خرید باتری یو پی اس هزینه است یا سرمایه گذاری؟

خرید باتری یو پی اس هزینه است یا سرمایه گذاری؟ اگر این سؤال برای شما هم پیش آمده و اطلاعات پراکنده‌ای در خصوص فروش باتری‌های یو پی اس پس از اتمام عمر مفید دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید. در ادامه علاوه بر بررسی به صرفه بودن یا نبودن خرید باتری یو پی اس در خصوص قیمت باتری یو پی اس فرسوده یا داغی نیز صحبت خواهیم کرد.

 

آیا خرید باتری یو پی اس صرفه اقتصادی دارد؟

همان‌طور که می دانید تمامی باتری‌های یو پی اس دارای عمر مفید مشخص شده‌ای هستند که زمان خرید می‌توانید آن را بر روی باتری مشاهده کنید، البته عمر مفید باتری به موارد متعددی مانند شرایط انبارداری، تعداد دفعات شارژ و دشارژ، دمای محیط و غیره نیز بستگی دارد اما به صورت کلی پس از مدت زمان مشخصی، عملاً باتری کارایی ندارد و انرژی خود را از دست می‌دهد. در این زمان است که می‌توانید بخشی از هزینه اولیه‌ای که برای خرید باتری یو پی اس پرداخت کرده‌اید را با فروش باتری فرسوده که اصطلاحاً به آن داغی یو پی اس گفته می‌شود، به‌دست آورید.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای باتری یو پی اس، امکان بازیافت این باتری پس از اتمام عمر مفید آن می‌باشد. سرب موجود در باتری یو پی اس یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده آن است که بعد از فرسودگی باتری می‌توان آن را از اجزای دیگر جداسازی کرد و برای ساخت باتری‌های جدید از آن استفاده کرد. جالب است بدانید فرآیند بازیافت باتری‌های یو پی اس می‌تواند به صورت نامحدود ادامه داشته باشد و در حال حاضر بالغ بر 80 درصد باتری‌های موجود در بازار از بازیافت باتری‌های قبلی تولید شده‌اند.

بازیافت باتری یو پی اس علاوه بر صرفه اقتصادی، برای حفظ محیط زیست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد شیمیایی موجود در ترکیبات باتری‌های فرسوده بسیار خطرناک هستند و باید با روش‌های اصولی بازیافت شوند؛ به همین دلیل اکیداً توصیه می‌کنیم باتری‌های فرسوده خود را با سایر زباله‌های عادی دور نریزید و حتماً بعد از تفکیک کردن باتری‌ها از زباله‌ها، نسبت به فروش آن اقدام کنید تا در محیط ایزوله بازیافت شوند.

آیا باتری یو پی اس فرسوده قابل فروش و بازیافت است؟

بله، امکان بازیافت باتری‌های یو پی اس فرسوده وجود دارد اما متاسفانه یکی از مشکلات عدیده‌ای که شاهد آن هستیم، سوزانده شدن باتری‌های یو پی اس بعد از اتمام انرژی آن می‌باشد که این موضوع به دلیل داشتن سرب در ترکیبات این باتری، یک خطر جدی برای محیط زیست به حساب می‌آید. این در حالی است که می‌توان با فروش باتری‌های یو پی اس و جداسازی سرب از باتری فرسوده، مجدداً از این فلز در ساخت باتری‌های جدید استفاده کرد.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بازیافت این باتری باید در محیط ایزوله و کاملاً اصولی انجام شود. به صورت کلی روند بازیافت باتری سختی زیادی دارد و شرکت‌های کم و خاصی در این زمینه فعالیت دارند. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم از سوزاندن و یا انجام بازیافت‌های غیراستاندارد خودداری کنید، چرا که باتری دارای مواد شیمیایی خطرناکی است و انجام غیراصولی این فرآیند ممکن است به فرد و محیط زیست آسیب وارد کند.

در خصوص فروش این دسته از باتری‌ها نیز می‌توان گفت که افراد و شرکت‌های زیادی در زمینه خرید باتری یو پی اس فرسوده یا داغی یو پی اس فعالیت دارند که شما می‌توانید باتری یو پی اس فرسوده خود را در اختیار آنها قرار داده و هزینه دریافت کنید.

قیمت باتری یو پی اس فرسوده

قیمت باتری یو پی اس فرسوده ثابت نیست و عوامل متعددی از جمله نوع باتری، وزن باتری، آمپر، متریال بکار رفته در تولید آن و غیره به صورت مستقیم بر روی قیمت باتری یو پی اس فرسوده تاثیر دارند. لازم به ذکر است که قیمت باتری یو پی اس داغی به نسبت نوسانات روز ارز نیز تغییر پیدا می‌کند و بالا رفتن قیمت روز ارز، سبب افزایش قیمت این باتری در بازارهای سراسر کشور خواهد شد.

در صورتی که شما به دنبال فروش باتری یو پی اس فرسوده خود هستید، باید این نکته را بدانید که قیمت یو پی اس داغی از قیمت جهانی سرب نیز تاثیر می‌پذیرد. همان‌طور که در بالا اشاره شد، سرب جزء ترکیبات مهم باتری است و ارزش خرید باتری داغی نیز به دلیل همین ماده می‌باشد. بنابراین هر چه قیمت جهانی سرب بالاتری باشد، قیمت روز باتری داغی نیز بیشتر خواهد بود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که میزان سرب در باتری‌ها متفاوت می‌باشد و نمی‌توان تمامی باتری‌های یو پی اس فرسوده را با قیمت ثابت به فروش رساند. هرچه میزان سرب موجود در باتری بیشتر باشد، قیمت باتری فرسوده نیز بیشتر خواهد بود.

هماهنگی عرضه و تقاضا نیز یکی دیگر از مولفه‌هایی است که ممکن است بر روی قیمت باتری یو پی اس فرسوده تاثیر داشته باشید. در برخی مواقع خاص به دلیل افزایش حجم فروش باتری یو پی اس فرسوده، کارخانه باتری‌های فرسوده را با قیمت‌های پایین‌تری خریداری کند.

فاکتور بعدی که زمان فروش باتری یو پی اس فرسوده در حجم عمده باید در نظر داشته باشید، هزینه حمل و نقل باتری‌ها می‌باشد. هزینه ارسال باتری‌ها به کارخانه‌ی مقصد برای بازیافت بر روی قیمت این محصول تاثیر مستقیمی دارد. قبل از فروش باتری یو پی اس فرسوده سعی کنید اطلاعات کاملی در خصوص آمپر باتری، متریال آن و میزان سرب موجود در باتری کسب کنید تا بتوانید باتری خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید.

بازیافت باتری یو پی اس فرسوده به چه صورت است؟

در حال حاضر بازیافت باتری یو پی اس به دو صورت اتوماتیک و دستی انجام می‌شود که روش دستی بسیار سخت و زمان بر بوده و ممکن است روند بازیافت نیز اصولی و طبق برنامه ریزی پیش نرود و در نهایت به سلامت افراد ضرر برساند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً از دستگاه‌های اتوماتیک برای بازیافت استفاده کنید تا ضمن حفظ سلامتی در هزینه و زمان نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی شود.

بررسی فرآیند بازیافت باتری یو پی اس فرسوده

مرحله اول بازیافت باتری مربوط به جداسازی اجزای مختلف باتری می‌باشد. این فرآیند شامل خرد کردن، الک کردن و شناور کردن قطعات مختلف باتری است. معمولاً در این مرحله 3 درصد از اجزای باتری که غیر قابل بازیافت هستند به محل دفع پسماند عادی انتقال داده می‌شوند (این مواد شامل مواد سمی نمی‌شوند و می‌توان مانند دیگر زباله‌ها نسبت به دفع آنها اقدام کرد).

پلاستیک‌هایی که در این مرحله جداسازی شده نیز برای تولید پوسته باتری‌های جدید استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که در فرآیند جداسازی اجزای باتری، میزان قابل توجهی سولفوریک اسید و سدیم سولفات نیز به‌دست می‌آید که از آنها در تولید محصولاتی مانند شیشه، کود و غیره استفاده می‌شود.

مرحله دوم مربوط به جداسازی ناخالصی‌های سرب می‌باشد. پس از اینکه باتری‌ها با دستگاه‌های اتوماتیک به صورت کامل خرد شدند، تمامی آنها در مایع مخصوصی ریخته شده تا سرب و مواد سنگین آنها قابل جداسازی باشد. مرحله دوم مربوط به ذوب کردن مجدد سرب و پالایش آن و در نهایت تولید آلیاژهای ثانویه سرب می‌باشد.

در نهایت نیز تمامی این اجزا بعد از جداسازی به اتاق‌های تفکیک ارسال می‌شوند و از آنها برای ساخت باتری جدید، تجهیزات نظامی، صفحه تلویزیون و غیره استفاده می‌شود. البته در نظر داشته باشید که روند بازیافت ارقام مختلف باتری ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشد و نمی‌توان یک روش ثابت برای بازیافت تمامی ارقام باتری ذکر کرد.

نتیجه گیری

اگر هنوز هم به جواب سوال خود دست پیدا نکرده‌اید، باید گفت که خرید باتری یو پی اس یکی از به صرفه‌ترین سرمایه گذاری‌های ممکن است. نه تنها می‌توانید با خرید این باتری نسبت به تامین برق مورد نیاز خود اقدام کنید، بلکه می‌توان بعد از اتمام عمر مفید آن، نسبت به فروش آن و بازگشت بخشی از سرمایه خود اقدام کنید. فروش باتری‌های فرسوده و داغی نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه به حساب می‌آید. این نکته را در نظر داشته باشید که نوع باتری فرسوده به صورت مستقیم بر روی قیمت آن زمان فروش تاثیر دارد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید باتری یو پی اس (ups) از منابع معتبر کمک بگیرید. شرکت بازرگانی هانیکا ارائه دهنده انواع باتری یو پی اس ایرانی و خارجی در کشور است که محصولات خود را با گارانتی ارائه می‌کند و می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید باتری یو پی اس از وب‌سایت هانیکا اقدام کنید.

منابع:

کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید

تفاوت قیمت باتری سولار و یو پی اس در چیست؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها