عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبر۲۴:

محرم باید ماه تقویت وحدت باشد/ فرهنگ عاشورایی، برقراری انسانیت است

کد خبر: 1235443

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در ایام محرم باید از طرح مسائل احساس برانگیز و تحریک‌آمیز، حتی اگر در زمینه مسائل اعتقادی و دینی باشد، پرهیز نمود و از این‌گونه مسائل خودداری کرد.

محرم باید ماه تقویت وحدت باشد/ فرهنگ عاشورایی، برقراری انسانیت است
 
 
 
محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبر۲۴ بر لزوم افزایش هم‌صدایی و همدلی به ویژه در ایام محرم گفت: در چنین ایامی باید از طرح مسائل احساس برانگیز و تحریک‌آمیز، حتی اگر در زمینه مسائل اعتقادی و دینی باشد، پرهیز نمود و از این‌گونه مسائل خودداری کرد. در چنین روزهایی باید بیشتر در جهت مشترکات سخن گفت. در حال حاضر که محرم است می‌طلبد که اصولاً از طرح مسائل اختلاف‌انگیز پرهیز شود و نباید این‌گونه اتفاقات رخ دهد و احیاناً به طرفداران برخی از گروه‌ها توهین شود؛ چرا که در حال حاضر نیاز به همدلی و همکاری بیشتری در کشور وجود دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد باید تلاش کنیم همراهی‌ها و همدلی‌ها را افزایش دهیم.

رهبر اظهار داشت: در مسائل اعتقادی نیز همه مسلمانان و حتی ادیان دیگر نیز به امام حسین(ع) ارادت دارند؛ بنابراین باید برای برقراری انسانیت، فرهنگ عاشورایی را ترویج و نباید به کسی اهانت کرد تا احساسات جریحه‌دار شود؛ چراکه مشترکات بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: ماه محرم یک دانشگاه و یک عامل بیداری برای همه تاریخ است. محرم در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی، اخلاقی و انسانی درس‌های بسیاری برای بشر دارد اما بزرگترین درس آن استقامت در راه حق و عدم تسلیم در برابر دشمن است؛ بنابراین هرگونه استفاده سیاسی از محافل مذهبی و درس‌های عاشورا جایز نیست.

رهبر در پایان بیان کرد: باید در چنین ایامی بر رعایت هرچه بیشتر حریم و حرمت اهل بیت(ع) در برپایی آیین‌های مذهبی تاکید کرد و همچنین مسلمانان را به تقویت یکپارچگی دعوت کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد