بهشتی پور در گفت‌وگو با «فردا»:

توقف جنایات صهیونیست‌ها اقدام عملی کشورهای اسلامی را می‌خواهد | صرف صدور بیانیه سیاسی فایده ندارد

کد خبر: 1255473

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: صدور یک بیانیه محکم علیه رژیم صهیونیستی حداقل کاری است که می تواند خروجی نشست ریاض باشد اما این بیانیه ها تأثیر چندانی ندارد.

توقف جنایات صهیونیست‌ها اقدام عملی کشورهای اسلامی را می‌خواهد | صرف صدور بیانیه سیاسی فایده ندارد

گروه سیاسی فردا: نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین در عربستان از این حیث اهمیت دارد که می تواند موضع همه کشورهای مسلمان را درباره جنایات صهیونیست ها هماهنگ کند.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره اهمیت اجلاس همکاری های اسلامی گفت: نشست ریاض با حضور مقامات بلندپایه کشورهای اسلامی برگزار می شود و می تواند بستری باشد برای آنکه این کشورها اقدام مشترکی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام دهند.

وی افزود: حداقل انتظار آن است که کشورهای اسلامی از صادرات نفت به رژیم صهیونیستی و واردات کالا از آنجا خودداری کنند. همچنین جا دارد که کشورهای اسلامی سفرای خودشان را از سرزمین های اشغالی فرا بخوانند. معتقدم کشورهای اسلامی از چنان ظرفیت و امکانی برخوردارند که رژیم صهیونیستی به تجدیدنظر وادار شود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای اسلامی حتی می توانند با نفوذ خود در اوپیک اسرائیل و کشورهای حامی آن را در تنگنا قرار دهند، اظهار کرد: البته بعید می دانم نشست ریاض به تصمیم قاطع عملی علیه رژیم صهیونیستی برسند. صدور یک بیانیه محکم علیه رژیم صهیونیستی حداقل کاری است که می تواند خروجی نشست ریاض باشد اما این بیانیه ها تأثیر چندانی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها