پلیس: از طرح ترافیک جدید اطلاعی نداریم

کد خبر: 1259785

رییس پلیس راهور تهران از مراحل بررسی و جزییات طرح ترافیک جدید تهران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت، با پلیس راهور در خصوص این موضوع صحبتی نشده است و من هم از رسانه‌ها مطلع شدم که قرار است طرح جدیدی سال آینده در پایتخت اجرایی شود.

 پلیس: از طرح ترافیک جدید اطلاعی نداریم

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور روز یکشنبه درخصوص جزییات طرح ترافیک جدید تهران که بنا به گفته مسوولان مدیریت شهری در دست بررسی بوده و قرار است از سال آینده اجرا شود اظهار کرد: چیزی در مورد طرح جدید ترافیک نمی‌دانم چرا که هیچ طرحی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

رییس پلیس راهور تهران ادامه داد: تاکنون مطلبی در این خصوص به صورت مکتوب ارسال نشده یا حتی شفاهی هم به ما گفته نشده و جلسه‌ای هم در این باره نداشته‌ایم.

به گفته سرهنگ موسوی پور، شاید طرح ترافیک جدید اظهار نظر برخی مدیران شهری بوده که رسانه‌ای شده است البته اگر قرار بود امسال اجرا شود حتما در شورای ترافیک تهران که پلیس راهور هم یکی از اعضای آن است، مطرح می‌شد.

وی این را هم گفت: شرمنده مردم هستیم که بخاطر حل مشکل ترافیک برخی ساعات در بعضی از نقاط شهر به اجبار طرح ترافیک اجرا می‌شود؛ ۳۷ مرکز پایش در شهر داریم، عقبه ترافیک را می بینیم و ترافیک را مدیریت می‌کنیم.

این مقام پلیس راهور پایتخت با ذکر مثالی درمورد طرح‌های ترافیکی تهران، یادآور شد: اگر در پل فجر فقط ۲۰ دقیقه طرح اجرا نکنیم ببینید ترافیک بزرگراه مدرس، آفریقا چطور سنگین می‌شود و در آخر این بار ترافیکی گریبان پارک وی و خیابان ولیعصر(عج) و معابر دیگر را هم می‌گیرد.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه ترافیک تهران صبح‌ها غرب به شرق و عصرها دقیقا برعکس است، توضیح داد: اولویت پلیس در مدیریت ترافیک داده‌های مرکز کنترل ترافیک تهران است؛ مدیریت زمان در تردد خودروها به ویژه در چهارراه‌ها مهم است بنابراین از شهروندان می‌خواهیم که به پلیس اعتماد کنند گو اینکه ماموران ما هم ممکن است به صورت جزیی اشتباه کنند اما قصد ما انضباط دادن به ترافیک است.

یک ریال از محل درآمد جرایم رانندگی به پلیس داده نمی‌شود

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بخشی از درآمد جرایم رانندگی به حساب پلیس واریز می‌شود هم گفت: برابر قوانین و مقررات یک ریال هم از محل جریمه‌های رانندگی به پلیس نمی‌رسد و یک بخشی از ماده ۲۳ به حساب شهرداری تهران پرداخت می‌شود که آن هم خرج خرید و نصب تجهیزات، تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌شود.

برخورد پلیس با تخلف وانت بارها در معابر

این مقام راهور در مورد برخورد با تخلف وانتی های میوه فروش ساکن در بزرگراه ها و معابر هم با تاکید بر اینکه وانتی ها هم جزو جامعه ما هستند و امرار و معاش می کنند، گفت: به شهرداری‌های مناطق اعلام کرده‌ایم که با ساماندهی این افراد، زمین‌های خالی مناسب را در مناطق مختلف برای استقرار آنها معرفی کنند؛ اما سد معبر شرعا و قانونا تخلف است و با آن برخورد خواهد شد چون راه عبور و مرور که برای همه مردم است را بسته‌اند.

وی تاکید کرد: البته پلیس راهور با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و پشتیبانی مقام قضایی طرحی را در این مورد اجرا کرده است و در خیابان امام خمینی(ره) دیگر شاهد پارک این وانتی‌ها نیستیم.

بودجه ای برای فرهنگ سازی نداریم

سرهنگ موسوی پور درمورد برنامه‌های آموزشی پلیس راهور برای ارتقای سطح فرهنگ رانندگی هم گفت: متاسفانه بودجه و اعتباری برای ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک نداریم اما اصحاب رسانه، آموزش پرورش و شهرداری تهران می‌توانند با ما در این راه همکاری کنند تا با کمک آنها به فرهنگ سازی بپردازیم.

وی ادامه داد: با کمک شهرداری تهران و مشارکت بخش خصوصی، تهیه سری جدید انیمیشن «سیا ساکتی» که سال‌ها قبل با پیام‌های ترافیکی از رسانه ملی پخش می‌شد، با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی در دستور کار قرار گرفته و در رسانه‌ها پخش خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها