پاکدامن: برای رقابت در المپیک سرشار از انگیزه‌ام

کد خبر: 551444

تیم ملی شمشیربازی کشورمان با دو سهمیه در المپیک ریو حاضر خواهد شد، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی دو ملی پوش کشورمان هستند که زیر نظر پیمان فخری مربی خوب کشورمان روزهای آخر تمرین خود را سپری می‌کنند

روزنامه ایران: تیم ملی شمشیربازی کشورمان با دو سهمیه در المپیک ریو حاضر خواهد شد، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی دو ملی پوش کشورمان هستند که زیر نظر پیمان فخری مربی خوب کشورمان روزهای آخر تمرین خود را سپری می‌کنند، پاکدامن درباره شرایط خودش به خبرنگار «ایران» گفت: «شرایط خیلی خوبی دارم و کاملاً آماده هستم. هر تمرینی که لازم داشتیم را انجام داده‌ایم. اردوهای خیلی خوبی را پشت سر گذاشته‌ و در هر رویدادی که بوده شرکت داشته‌ایم.
یک اردوی مشترک در روسیه داشتیم که همه کشورهای خوب دنیا در آن بودند. پس از آن هم به همراه همان کشورها در اردوی آلمان حاضر شدیم که خیلی اردوی مناسب و پویایی بود و توانستیم در این اردوها با خیلی از حریفان جهانی و المپیکی مسابقه بدهیم و هم خودمان را محک بزنیم و هم شناختی نسبت به حریفان و شرایط آنها پیدا کنیم.»
با نتایج درخشانی که شمشیربازی ما در یک سال اخیر داشته نگاه‌ها به این ورزش بیشتر شده و در کل این رشته پیشرفت چشمگیری داشته است، شمشیرباز المپیکی کشورمان در این ارتباط اظهار داشت: «به نظر من پیشرفت شمشیربازی ما از چهار سال پیش شروع شد و آغاز آن به المپیک لندن برمی گردد که مجتبی عابدینی سهمیه المپیک لندن را گرفت. پس از آن در مسابقات آسیایی کره جنوبی مدال نقره گرفتیم که حدود چهل سال بود که شمشیربازی مدال نقره نداشت. ضمن اینکه رتبه‌های جهانی‌مان طی این سال‌ها، هم از نظر تیمی و هم از نظر انفرادی ارتقا پیدا کرده است و آنقدر خوب شده‌ایم که توانسته‌ایم جزو 6 کشوری در المپیک باشیم که دو سهمیه المپیک دارد.»
وی درباره شرایط و تفاوت المپیک با سایر تورنمنت‌ها و مسابقات جهانی عنوان کرد: «المپیک بزرگترین جشنواره ورزشی جهان است و مدال آن در رنکینگ کشورها تأثیر مستقیم دارد به همین دلیل از حساسیت زیادی برخوردار است و ارزش بیشتری نیز دارد، همین مسأله باعث شده از نظر روحی و روانی کمی متفاوت باشد وگرنه از نظر حریفان، پیست و معیارهای دیگر هیچ تفاوتی با سایر مسابقات ندارد.»

پاکدامن در پاسخ به این سؤال که فکر می کنی چه نتیجه‌ای در المپیک به دست بیاوری، گفت: «نتیجه را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. من همه تلاش خودم را می‌کنم و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم. تمرینات خوبی را در این مدت انجام داده‌ام و سرشار از انگیزه‌ام.»

شمشیربازی ما که با مربی خارجی نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند با استفاده از مربی جوانی به نام پیمان فخری پله‌های ترقی را یکی یکی پیمود، پاکدامن با بیان اینکه پیشرفت شمشیربازی را مدیون پیمان فخری هستیم، اظهار داشت: «برخی از ما عادت داریم که بگوییم مرغ همسایه غاز است. شما کسی را سراغ دارید که بتواند در کشتی فرنگی 3 مدال طلای المپیک را کسب کند اما بنا این کار را کرد. در شمشیربازی هم ما هر افتخاری که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم در درجه نخست به خاطر راهنمایی‌های مربی‌مان آقای فخری است. کارهای فنی و تکنیکی، روانشناسی، بدنسازی، کوچ کردن و در کل تمام مسائل ما با ایشان است.هم‌اکنون کشورهای بزرگ دنیا مانند امریکا و فرانسه به ایشان پیشنهادهای خیلی خوبی داده‌اند اما وی آنها را رد کرده است.»

وی با بیان اینکه از نظر امکانات شرایط خوبی نداریم، گفت: «ما با کمترین امکانات فرانسه را بردیم و برای نخستین بار چهارم جهان شدیم. باور کنید اگر فرانسوی‌ها بیایند و سالن شیرودی ما را ببینند به شما قول می‌دهم باورشان نمی‌شود که چطور ما ایرانی‌ها با چنین امکانات و سالنی آنها را شکست داده‌ایم یا امریکا تیم اول رنکینگ جهانی را که در 8 گرندپریکس 6 تا را قهرمان شده است، شکست داده‌ایم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها