به جای تهدید، مربیان و مدیران خطاکار را مجازات کنید

کد خبر: 122682

دو همکار دیگر این مربی هم با دیدن این صحنه خم به ابرو نمی‌آورند و خیلی راحت از کنار آن می گذرند. گویی این شیوه آموزش(کتک زدن کودکان بی‌گناه) در این مجموعه بزرگ ورزشی رویه ای تعریف شده و جا افتاده است.( + فیلم صحنه‌های دردناک کتک‌خوردن کودکان)

به جای تهدید، مربیان و مدیران خطاکار را مجازات کنید

طی چند روز گذشته در میان حوادث و اخبار مختلف ورزشی کشور، انتشار فیلم یک حادثه غیر ورزشی و غیر اخلاقی در یک مجموعه ورزشی، تلخ تر و گزنده تر از هر باختی در میادین ورزش بود. به گزارش سرویس ورزشی «فردا» فیلم مذکور صحنه آموزش شنا توسط یک مربی شنا! به کودکان را نشان می دهد که بی شک هر بیننده ای با دیدن این فیلم و چه بسا تعمیم آنچه در این ورزشگاه اتفاق افتاده به مجموعه های دیگر ورزشی، از خیر آموزش شنا برای فرزندان خود بگذرد و عطای این ورزش توصیه شده از طرف پیامبر گرامی اسلام (ص) را به لقایش ببخشد. ماجرا از آنجا آغاز شد که چند روز پیش فیلمی در دسترس دید مخاطبان قرار گرفته که بر اساس آن یک مربی شنا در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران، کودکان تحت آموزش خود را به باد کتک و تنبیه گرفته است. «فردا» برای آگاهی افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن مدیران سازمان تربیت‌بدنی برای برخورد شایسته و مناسب با این اتفاق، فیلم صحنه‌های کتک خوردن کودکان بی‌گناه را منتشر می‌کند. فیلم کامل این حادثه دردناک را ببینید:

بر اساس آنچه در این فیلم دیده می شود، دو همکار دیگر این مربی هم با دیدن این صحنه خم به ابرو نمی آورند و خیلی راحت از کنار آن می گذرند. گویی این شیوه آموزش(کتک زدن کودکان بی‌گناه) در این مجموعه بزرگ ورزشی رویه ای تعریف شده و جا افتاده است که این مربیان در مقابل رفتار زننده همکار خود هیچ عکس العملی نشان نمی دهند. بعد از انتشار این فیلم تنها مقام مسئولی که نسبت به این رفتار غیر ورزشی واکنش نشان داد، مدیر مجموعه ورزشی شیرودی بود که اعلام کرد حمیدرضا ابراهیمی فرد(مربی روان‌پریشی که با تمام توان کودکان بی‌پناه را کتک می‌زند) را به کمیته انظباطی معرفی و مدیر استخر را هم برکنار کرده است. در خصوص این اتفاق توضیح دو نکته اساسی ضروری به نظر می رسد؛ یک اینکه مگر سازمان تربیت بدنی به مجموعه های ورزشی تحت اختیار خود نظارتی ندارد که چنین اتفاقاتی باید بیافتد؟ اگر این فیلم منتشر نمی شد، چه تضمینی وجود داشت که وجود چنین صحنه های غیر ورزشی در صحنه های ورزشی کشور به چشم تیزبین! مسئولان سازمان تربیت بدنی بخورد. البته مسئولان این سازمان ظاهرا آنقدر در گیر مسائل و حاشیه های ورزش فوتبال هستند که هیچ کدام شان در حد یک اظهار تاسف هم در برابر این اتفاق واکنش نشان نداده اند. نکته دوم ضرورت برخورد قضایی با چنین خاطیانی است. آیا اینکه فرد خاطی از کار برکنار شده کفایت می کند؟ آیا محکومیت به قصاص مجازات عادلانه این مربی سنگدل نیست؟ چه تضمینی هست که وی در یک مجموعه دیگر دوباره مشغول به کار نشود و آموزش با سبک خاص خود را از سر نگیرد. پاسخ قضاوت منفی که طی این چند روز نسبت به ورزش شنا و چه بسا سایر مجموعه های ورزشی در نزد افکار عمومی بوجود آمده را چه کسی می دهد؟ آیا خانواده هایی که فرزندانشان را در حال کتک خوردن دیده اند و سایر خانواده هایی که این فیلم را تماشا کره اند، می توانند آن تصاویر را از ذهنشان پاک کنند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها