تمایل همکاری کره شمالی با شهرداری تهران

کد خبر: 708365

هیاتی متشکل از اعضای وزارت محیط زیست و اتحادیه صنایع زیست محیطی کره شمالی با حضور در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نسبت به برقراری تعامل و گسترش همکاری‌های دوجانبه با تهران اظهار تمایل کردند.

شهرنوشت: هیاتی متشکل از اعضای وزارت محیط زیست و اتحادیه صنایع زیست محیطی کره شمالی با حضور در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نسبت به برقراری تعامل و گسترش همکاری‌های دوجانبه با تهران اظهار تمایل کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، این گروه از کره شمالی به سرپرستی دکتر لی طی جلسه‌ای که با حضور مهندس منصور باقرصاد قائم مقام حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سرپرست سازمان هم‌چنین جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد؛ از دغدغه‌‌های زیست محیطی و اقدامات صورت گرفته توسط دولت و انجمن‌های مردم نهاد این کشور سخن گفته و خواستار افزایش تعاملات دو طرف شدند.
شیوه‌های کاهش آلودگی‌ هوای اطراف مراکز دفن پسماند، برقراری استانداردهای زیست محیطی، مدیریت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی، صنعتی، ساختمانی و عمرانی، راهکارهای دفع اصولی پسماندهای پزشکی و استحصال گاز متان و تولید انرژی از جمله مواردی بود که در این جلسه به عنوان زمینه‌های مشترک همکاری مورد بحث قرار گرفت. در ادامه این دیدار، مهندس باقرصاد ضمن خیر مقدم به نمایندگان دولت و ملت کره، به دامنه گسترده اقدامات زیست محیطی مورد نیاز برای دستیابی به توسعه پایدار جوامع اشاره و اظهار کرد: ابتدا باید نیازسنجی و ارزیابی پتانسیل موجود در دستور کار دو طرف قرار گرفته و سپس نسبت به انتقال تجربیات در این حوزه اقدام شود. وی بر لزوم همکاری در زمینه اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و چاره‌جویی برای بهبود کیفیت کمپوست تولیدی و کاهش مشکلات مربوط به پردازش پسماندهای تر و خشک تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران با وجود کارشناسان خبره و توانمند تاکنون عملکرد مثبتی داشته و هم‌چنان نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم‌چنین معرفی فناوری‌ها و دستاوردهای خود به سراسر دنیاست. در پایان این جلسه از تمامی میهمانان کره‌ای به منظور دیدار از مراکز مختلف دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند دعوت به عمل آمد و مقرر شد؛ پس از بازدید و مطالعات اولیه، جزییات مربوط به نحوه همکاری‌ها طی جلسات آتی با حضور طرفین مورد بررسی قرار گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها