خلاءهای قانونی انضباط شهری باید برطرف شود

کد خبر: 624935

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات فیزیکی گروهی از بساط گستران به نیروهای انضباط شهری خاطرنشان کرد: خلاءهای قانونی در موضوع انضباط شهری باید برطرف و این قوانین باید به روز شود.

سرویس اجتماعی فردا: سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی شهربان شهرداری تهران با اشاره به ضرورت برقراری انضباط شهری در حوزه رفع سدمعبر دستفروشان گفت: رفع انسداد معابر از جمله وظایف قانونی شهرداری ها است و با توجه به آنچه در قانون کشور ما وضع شده شهرداری به عنوان یکی از موثرترین نهادهای تصمیم گیرنده در خصوص امور شهری موظف به ایجاد نظم و ساماندهی شهر معرفی شده است.
وی با اشاره به مزاحمت های دستفروشان و بساط گستران برای شهروندان و بر هم زدن نظم و انضباط شهر اظهار داشت: پدیده دستفروشی نه تنها در عبور و مرور عابرین پیاده اخلال ایجاد می کند بلکه به افزایش ترافیک خودروها نیز دامن می زند.
این نماینده مجلس افزود: متاسفانه طیفی از مردم ما به خاطر ارزان تر بودن اجناس و کالاهای دستفروشان، از آنان خرید می کنند در حالی که اجناس و کالاهای فروخته شده توسط دستفروش ها هرچند ممکن است در ظاهر شبیه به اجناس مغازه ها باشد اما فاقد کیفیت و استاندارد است.
محمودی با بیان اینکه تورم و درآمد پایین طیفی از مردم نیز از دیگر دلایل خرید از دستفروشان است ادامه داد: ارزان بودن اجناس و درآمد پایین شهروندان دو دلیل مهم شکل گیری پدیده دستفروشی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سوی دیگر، نرخ بالای بیکاری بیکاری از مهمترین دلایل گرایش افراد به دستفروشی است که در این زمینه باید، دولت اقدامات زیربنایی و گسترده ای انجام دهد.
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد با وجود داشتن مدارک دانشگاهی و نداشتن تخصص لازم، از داشتن کار برای تامین هزینه های زندگی بی بهره هستند و به همین دلیل به مشاغل کاذب از جمله دستفروشی گرایش پیدا می کنند.
نماینده مردم شهرضا در ادامه با اشاره به تخریب ها و هجمه ها علیه نیروهای انضباط شهری تاکید کرد: با توجه به حجم وسایل ارتباط جمعی و فضاهای مجازی، مامورین انضباط شهری باید با درایت بیشتری با بساط گستران مواجه شوند و با صبوری بیشتری اقدام به جمع آوری دستفروشان کنند.
محمودی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خلاء های قانونی موجود در حوزه انضباط شهری و حملات برخی دستفروشان و بساط گستران با قمه و چاقو به ماموران شهرداری، در مباحث قانونی انضباط شهری، تصویب قوانین جدید در این مورد ضرورت دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها