قدیری‌ابیانه: سران آمریکا دلشان برای ملت ایران نمی‌سوزد

کد خبر: 928606

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر ما آمریکا‌ستیزیم برای این است که آمریکا شناسیم، گفت: سران آمریکا دلشان برای ملت ایران نمی‌سوزد.

قدیری‌ابیانه: سران آمریکا دلشان برای ملت ایران نمی‌سوزد

خبرگزاری تسنیم: صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره‌ با قدیری‌ابیانه کاشناس مسائل سیاسی در دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار داشت: برخی‌ها نسبت به برجام انتقاداتی داشتند و خواهان نابودی آن بودند.‌

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل نیز در ادامه این نشست گفت: اگر ما آمریکا ستیزیم برای این است که آمریکا شناسیم. آنها برای کشتن ما از عراق حمایت کردند، تروریست‌ها را حمایت کردند و گفتند آنها را از سیستان و بلوچستان به شهرهای دیگر بیاورید.

وی افزود: ما اگر آمریکا ستیزیم برای این است که آمریکا نتوانسته ما را فریب دهد. آقای ظریف هم به دلواپسان گفت تعهد آمریکا به اندازه جوهری که با آن تعهدش را امضا می‌کند ارزش ندارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در همین مذاکرات؛ آمریکا اعتراض می‌کرد و حاضر نمی‌شدند تن به توافق بدهند. در مذاکرات اگر کسی مخالف برجام نبود دولت باید هزینه می‌کرد عده‌ای را جمع می‌کرد می‌گفت شما مخالفت کنید من در مذاکره باید افراد را قانع کنم. اینکه بگویید هر تعاملی از عدم تعامل و هر توافقی از عدم توافق بهتر است معنا ندارد.

قدیری ابیانه افزود: وقتی دشمن این حرف را می‌زند ما کمتر می‌توانیم امتیاز دهیم، آنها به هر توافقی راضی هستند، امضا جمع کردند از کارگردان‌های آمریکایی که شما بگویید هر توافقی از عدم توافق بهتر است.

وی گفت: آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید کردند و خیالشان راحت است که ایران از برجام خارج نمی‌شود. ما در مقابل امتیازاتی گفتیم برجام را می‌پذیریم اما آنها عمل نمی‌کنند. می‌گویند آمریکا نمی‌خواهد شما در برجام بمانید پس چرا خارج نشویم.

قدیری ابیانه تصریح کرد: بحث مذاکرات اصلا بحث موشکی نبود که ما بگوییم امتیاز دادیم برای اینکه موشک نسازیم و شکلیک نکنیم. مگر این جزء شرایط بود؟ ما در مقابل مسائل هسته‌ای امتیازاتی دادیم. امتیازی که دادیم این بود که پول خودمان اضافه شود اما همان را هم ندادند. قرار بود تحریم‌ها لغو شود که آن را هم لغو نکردند. اینها را چه کسانی امضا کردند؟

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: گفتند اگر هر کدام از آن کشورها به تعهدشان عمل نکند ایران شکایت کند یا نکند هر کدام از آنها هر زمان خواستند می‌توانند کل قطع نامه را علیه ما برگردانند. ما عمل کنیم آنها عمل نکنند و بتوانند کل قطع نامه را برگردانند؟

وی با بیان اینکه کسانی که با آمریکا تعامل کردند چه بر سرشان آمد، گفت: آمریکا کشور استکباری است و می‌خواهد بر کشورهای مسلمان سلطه داشته باشد. ما آنها را نژاد برتر نمی‌دانیم، ما نگفتیم که آمریکا را تحریم می‌کنیم نفت به آنها نمی‌فروشیم گفتیم اول پولش را بدهید.

وی افزود: کسی که دلش برای ایران می‌سوزد می داند که آمریکا دنبال چیست. حفط استقلال کشور هم ایدئولوژی و هم منافع ملی ماست.

قدیری ابیانه گفت: اینکه ما برده آمریکا نشویم و آمریکا بر ما مسلط نشود این هم بر اساس ایدئولوژی ماست هم منافع ملی. اگر ما در مقابل آمریکا عقب نشینی کنیم باز هم دست از سر ما برنمی‌دارد.

قدیری ابیانه ادامه داد: ما پیشرفت کردیم اگر آمریکا مانده بود توطئه می‌کرد. اینها یک لحظه کوتاهی نکردند برای توطئه علیه ما. می‌گویند چرا شما سفارت آمریکا را اشغال کردید، آنها کشورها را اشغال می‌کنند چرا به آنها ایراد نمی‌گیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها