ترابی در گفت‌وگو با «فردا»:

صهیونیست‌ها عقب کشیدند چون حمله به ایران دیوانگی بود

کد خبر: 1285458

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بررسی فضای کانال ها و خبرگزاری های عبری نیز نشان می دهد که آنها خیلی تلاش داشتند این طور به مخاطبان شان القا کنند که حمله ایران اصلا درد نداشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، در واقع صهیونیست ها از همان دیشب شروع به مهندسی افکار عمومی کردند تا عدم پاسخگویی شان را توجیه کنند.

صهیونیست‌ها عقب کشیدند چون حمله به ایران دیوانگی بود

گروه سیاست سایت فردا: اسرائیل پس از پاسخ تهران تغییر رویکرد داد و اعلام کرد «پاسخ این حملات را نمی دهد» اما سئوال این است که چه شد رژیم صهیونیستی به یکباره از مواضع خود درباره پاسخ سریع به حملات تهران عقب نشینی کرد؟

ناصر ترابی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ارزیابی تحولات منطقه بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در این مسئله نقش مهمی دارد و هر اقدامی را اسرائیل انجام دهد، در واقع پاسخی است که آمریکا می دهد. همان طور که پیش بینی می شد صهیونیست ها بدون هماهنگی و بدون اجازه واشنگتن اقدامی انجام نمی دهند، اعلام کردند «دست به اقدامی علیه ایران نمی زنند».

وی افزود: بررسی فضای کانال ها و خبرگزاری های عبری نیز نشان می دهد که آنها خیلی تلاش داشتند این طور به مخاطبان شان القا کنند که حمله ایران اصلا درد نداشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، در واقع صهیونیست ها از همان دیشب شروع به مهندسی افکار عمومی کردند تا عدم پاسخگویی شان را توجیه کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه صهیونیست ها می دانستند دیوانگی محض است اگر بخواهند پاسخ نظامی به ایران بدهند، اظهار کرد: البته عدم پاسخگویی نظامی صهیونیست ها به آن معنا نیست که آنها نخواهند در حوزه دیپماتیک و سیاسی فعال بشوند.

وی درباره چرایی پرهیز بایدن از ورود به جنگ با ایران افزود: بایدن یک واقعیت را دید و چنین تصمیمی را در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرفت. در واقع آن بدنه اجتماعی حزب دموکرات که ریزش کرده است، کسانی هستند که معتقدند دولت بایدن نباید در غزه از اسرائیل حمایت می کرد. آنها بیشتر مسلمان های میشیگان و دموکرات های چپ گرا هستند. در واقع اینها به دولت بایدن فشار می آورند که واشنگتن نباید از نتانیاهو حمایت کند.

ترابی با بیان اینکه اکثریت بدنه اجتماعی حزب دموکرات به هیچ عنوان موافق و حامی جنگ و درگیری نیست، گفت: دولت بایدن در سال انتخابات نمی خواهد ریسک بزرگی کند چون رژیم صهیونیستی خطای بزرگی مرتکب شد یک مکان دیپلماتیک را هدف قرار داد بنابراین اقدامش هیچ توجیهی نزد افکارعمومی نداشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها