وحیدی: پروژه انسداد مرز در حال اجراست /واکنش به گزارش بی‌بی‌سی

کد خبر: 1288825

وزیر کشور:انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وحیدی: پروژه انسداد مرز در حال اجراست /واکنش به گزارش بی‌بی‌سی

 وزیر کشور درباره فضاسازی‌های رسانه‌های معاند درخصوص نیکا شاکرمی گفت: یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد؛ معلوم شد که دشمن و بنگاه‎های خبرپراکنی آن برای عملیات روانی به گزارش‌های دروغ متمسک می‌شوند.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی افزود: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی در دست بررسی است.

وحیدی درباره طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، عنوان کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص توافق ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریست‌های نا‌امن‌کننده مرزها، اظهار داشت: مقامات پاکستانی اظهار آمادگی کردند با هماهنگیِ یکدیگر اقداماتی در این زمینه انجام دهیم. این اهمیت دارد که دولت پاکستان کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند؛ بعد از سفر رئیس‌جمهور به این کشور که اخیراً صورت گرفت، گام‌های خوبی برداشته خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی اظهارنظرها پیرامون قرارداد شهرداری تهران برای تأمین اتوبوس، عنوان کرد: هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است امیدواریم مرحله‌ی اجرا طبق برنامه‌ها محقق شود. هیچ نقطه منفی درخصوص این قرارداد وجود ندارد و کار خوبی است. البته اصل برای ما حمایت از تولید داخل است و هر مقدار در داخل تولید شود، اولویت با آن است و هر چقدر هم لازم باشد می‌توان وارد کرد؛ بحث هوای پاک در تهران بسیار اهمیت دارد.

وحیدی در ادامه با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتخابات مرحله دوم در 22 حوزه و حدود 11 هزار شعبه برگزار می‌شود. از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند؛ مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است و همه گروه‌ها، سلایق و جریان‌ها به میدان بیایند و مردم را نیز به حضور تشویق کنند.

وی در ادامه درباره فضاسازی‌های رسانه‌های معاند درخصوص نیکا شاکرمی نیز تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی مملو از اعتراضات در حمایت از فلسطین است ولی رسانه‌های بیگانه می‌خواهند توجهات را از ظلم‌هایی که علیه معترضان رخ می‌دهد، دور کنند. هم‌چنین از سوی دیگری می‌خواهند چهره عملیات وعده صادق را مخدوش کنند که نخواهند توانست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد؛ معلوم شد که دشمن و بنگاه‎های خبرپراکنی آن به گزارش‌های دروغ و دور از واقع متمسک می‌شوند تا عملیات روانی انجام دهند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: فعلاً دولت مصوب کرده که 1500 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد؛ البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهیم داشت.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها