حقیقت پور در گفت‌وگو با «فردا»:

اقدام ایران، مانور حمله بود، نه حمله

کد خبر: 1285323

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: قطعا ابعاد، عمق و حجم شدت ضربه دوم، سوم و نهایی ایران پلکانی به مراتب شدیدتر خواهد شد. اقدام بامداد امروز ایران، مانور حمله بود، نه حمله.

اقدام ایران، مانور حمله بود، نه حمله

گروه سیاست سایت فردا: حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی با واکنش گسترده در رسانه‌های خارجی همراه شد. حالا همه منتظر موضع رسمی اسرائیل هستند تا ابعاد و دامنه تحولات منطقه بیشتر مشخص شود.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران سمبلیک بود و قطعا اقدام قطعی و نهایی ایران محسوب نمی شود. اگر آمریکایی ها و اسرائیلی ها عقل سالم داشته باشند به دنبال محاسبه ضربه دوم، ضربه سوم و ضربه نهایی ایران می روند.

وی افزود: قطعا ابعاد، عمق و حجم شدت ضربه دوم، سوم و نهایی ایران پلکانی به مراتب شدیدتر خواهد شد. اقدام بامداد امروز ایران، مانور حمله بود، نه حمله. اگر اسرائیلی ها عاقل باشند دیگر نگاه چپ به ایران نمی کنند. مگر آنکه عقل شان را از دست داده باشند که بخواهند یک اقدام انتحاری انجام دهند چون پاسخ بعدی ایران قطعا به مراتب مرگبارتر از اقدام بامداد امروز خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره واکنش احتمالی امریکا اظهار کرد: آمریکایی ها قطعا از اسرائیل حمایت می کنند ولی قطعا آمادگی ورود به جنگ با ایران را ندارند و آقای بایدن این اشتباه را نخواهد کرد چون می داند چنین اشتباهی هزینه های گزافی را هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

حقیقت پور ادامه داد: آمریکایی ها نتوانستند پاسخ یمن و افغانستان را بدهند، حالا پاسخ ایران بزرگ را چه طور می خواهند بدهند. فکر می کنم اسرائیلی ها اگر فهم درستی از واقعیت ها داشته باشند پاسخ نمی دهند و در همین نقطه کار را متوقف خواهند کرد اما اگر اشتباه کنند هزینه بزرگتری را متحمل خواهند شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها