علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با «فردا»:

موتور دولت ریپ می‎‌‌زند و نیاز به کمک مجلس دارد

کد خبر: 1284711

فعال سیاسی اصولگرا گفت: چرخ دولت نیاز به روغن کاری دارد و این مجلس دوازدهم است که می تواند این روغن کاری را انجام دهد تا دولت سرعت بیشتری بگیرد.

موتور دولت ریپ می‎‌‌زند و نیاز به کمک مجلس دارد

گروه سیاست سایت فردا: در شرایطی که دولت در حوزه های مختلف آمارها و گزارش هایی می دهد که از سوی کارشناسان و جامعه مورد نقد قرار دارد، جایگاه مجلس دوازدهم در بازگرداندن اعتبار به آمار و ارقام رسمی از طریق نظارت دقیق و پاسخ‌خواهی از مسئولان اجرایی می تواند در احیای اعتمادعمومی موثر واقع شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره اولویت های کاری مجلس دوازدهم گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های سال جدید 2 مرتبه اعلام کردند که در حوزه اقتصاد کاستی داریم بنابراین یکی از اولویت های کاری مجلس دوازدهم سامان دادن به مسائل و موضوعات اقتصادی است، از این رو باید دولت را در برخی حوزه هایی که موفق است کمک کند، در بخش هایی که دولت کم کاری دارد باید آن را به کار وادار کند، در بخش هایی هم که دولت دچار ناهماهنگی درونی است باید آنها را تنظیم کند تا دولت بتواند در حوزه اقتصاد روان کار کند.

وی با بیان اینکه موتور دولت در حوزه اقتصاد ریپ می زند و روان کار نمی کند، افزود: این واقعیتی است که همه می بینند و خود دولت نیز آن را قبول دارد. البته در حوزه فرهنگ نیز باید یکسری کارهای عمیق و علمی انجام دهد. ما در حوزه فرهنگ کم و کاستی های جدی داریم، هم مجلس و هم دولت باید تلاش های جدی تری را دنبال کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید نظارت های معنادار انجام دهد. پذیرفته نیست که 6 هزار سئوال در مجلس مطرح شود اما در نهایت 10 تا 12 مورد آن به نتیجه برسد بنابراین وقتی بقیه موارد لازم نیست چرا باید وقت کشور گرفته شود. آمار تحقیق و تفحص های ناکام در مجلس زیاد است، نظام و سازکار این موضوع هم باید مورد بازنگری قرار گیرد. در مجموع در حوزه نظارتی مجلس دچار یک کم کاری معنادار است، امیدواریم این مسئله تدبیر شود تا مجلس آینده با شتاب بیشتری وظایفش را جلو ببرد.

سلیمی با بیان اینکه مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخت و برای رفع آنها گام های عملی برداشت، ادامه داد: البته یکسری کارها نیز از مجلس یازدهم باقی مانده است که امیدواریم در مجلس دوازدهم تکمیل و به سرانجام برسند. اگر این اتفاق بیفتد کمک به دولت خواهد شد. چرخ دولت نیاز به روغن کاری دارد و این مجلس دوازدهم است که می تواند این روغن کاری را انجام دهد تا دولت سرعت بیشتری بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها