مرتضی نواب در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

خطر عبور جنبش عدالتخواه دانشجویی از ولایت

کد خبر: 1283779

مرتضی نواب، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ظاهرا از نگاه دوستان در جنبش عدالتخواه دانشجویی عدالت مقدم بر ولایت است. این آفتی است که سابقه تاریخی هم دارد.

خطر عبور جنبش عدالتخواه دانشجویی از ولایت

گروه سیاست سایت فردا: جنبش عدالت خواه دانشجویی همواره به بهانه های مختلف تلاش کرده تا با مواضع رادیکالی خود را مطالبه گر از نظام نشان دهد و بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، در نامه ای خطاب به رهبری نوشت «خط قرمز نظام نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و جمهوری اسلامی کجاست؟»

مرتضی نواب در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: دانشجو شرایط را می شناسند و می داند چه زمانی وقت اقامه واجب است و به واجب مسلط است و تحلیل دارد. یک تشکل دانشجویی حزب اللهی نیز همین شرایط درباره اش صدق می کند یعنی از زمان  دارای تحلیل است و همچون موذن جامعه باید عمل کند. از این رو طرح سئوالی که در نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی مطرح شد، خیلی توجیه پذیر نیست.

وی افزود: دوستان جنبش عدالت خواه دانشجویی خودشان در لایه های داخلی خودشان می توانند بنشینند و گفتگو کنند و پاسخ سئوال شان را از مدیران، مقامات و افراد صاحب نظر بخواهند. این سئوال خیلی پیچیده ای نیست که پاسخش را از جمهوری اسلامی بخواهند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر بخواهیم عمیق تر به موضوع نگاه کنیم باید به این سئوال پاسخ دهیم که آیا مسئله ولایت تقدم دارد یا مسئله عدالت؟ ظاهرا از نگاه دوستان در جنبش عدالتخواه دانشجویی عدالت مقدم بر ولایت است. این آفتی است که سابقه تاریخی هم دارد. اگر عدالتخواهی با معنویت و عقلانیت همراه باشد، اگر این اتفاق نیفتد مسیرش حتما عبور از ولایت هم خواهد بود. حتی اگر این دوستان چنین رویکردی نداشته باشند، هستند افرادی که نامه های آنها را سردست می گیرند و عبور از ولایت را مطرح می کنند. این را هم فراموش نکنیم که عدالت درست هیچ گاه مقابل ولایت قرار نمی‌گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها