اژه‌ای در دیدار با رییس‌جمهور عراق:امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است

کد خبر: 1274827

رئیس قوه قضاییه گفت: معتقدیم امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است؛ بنابراین باید هر چه منسجم‌تر توافقات امنیتی را پیش ببریم و از این طریق توطئه‌های دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور ایران و عراق را خنثی گردانیم.

اژه‌ای در دیدار با رییس‌جمهور عراق:امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است

رئیس قوه قضاییه گفت: معتقدیم امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است؛ بنابراین باید هر چه منسجم‌تر توافقات امنیتی را پیش ببریم و از این طریق توطئه‌های دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور ایران و عراق را خنثی گردانیم.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دومین روز از سفر خود به عراق در دیدار با «عبداللطیف رشید» رییس‌جمهور عراق با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و امنیت عراق، اظهار داشت: ایران از گذشته حامی و پشتیبان استقرار و تثبیت و تحکیم امنیت در عراق بوده است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و همگرایی‌های ایران و عراق به عنوان دو بازیگر مهم، پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی، اثرات سودمند و نافعی برای هر دو کشور و سراسر منطقه به همراه دارد.

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: افزایش رفت‌وآمدهای هیات‌های سیاسی و پارلمانی و قضایی و اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق و انعقاد توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف میان دو کشور، واجد آثار راهبردی و متضمن منافع دو ملت است.

محسنی اژه‌ای گفت: در راستای تسهیل امور زُوار عتبات عالیات، توافقات خوبی میان ایران و عراق منعقد شده است که باید نسبت به اجرای تمام و کمال مفاد این توافقات و به طور کلی همه توافقات منعقده میان دو کشور اهتمام داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: به هیچ‌وجه نباید اجازه کوچکترین مانور و عرض‌اندامی را به گروهک‌های تروریستی دهیم و باید هوشیار باشیم و بدانیم که این گروهک‌ها برای تهدید امنیت دو کشور ایران و عراق مأموریت‌های مشخصی از جانب دشمنان و مستکبران دارند.

رئیس عدلیه افزود: در همین جا باید از شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس یاد کنیم که به حق، سرداران مبارزه با تروریسم در منطقه نام گرفته‌اند و به دست یک رژیم تروریستی و تروریست‌پرور به شهادت رسیدند.

محسنی اژه‌ای با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در قبال جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: باید قوا و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی را برای متوقف کردن ماشین جنگی و کشتار صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه بسیج کنیم و در این عرصه، همکاری‌های دو کشور ایران و عراق می‌تواند مثمرثمر باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سه‌شنبه (۲۴ بهمن) در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر ‌کرد.

در جریان این سفر، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت خواهد پذیرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عراق است/ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها