حکیمی پور در گفت‌وگو با «فردا»:

نمی‌خواهیم کنشگری در انتخابات را تعطیل کنیم

کد خبر: 1274456

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: در جریان اصلاحات وجود دارد گروهی می گوید «چون کاندیدایی ندارد لیست نمی دهد» اما گروه دوم بر این باور است که باید از میان نامزدهای موجود، افرادی که مشی نزدیک به اصلاح طلبی دارند مورد حمایت قرار گیرند.

نمی‌خواهیم کنشگری در انتخابات را تعطیل کنیم

گروه سیاست سایت فردا: همان طور که پیش  بینی می شد اصلاح طلبان بالاخره وارد صحنه انتخابات شدند که این می تواند معادلات رقابتی را تحت تأثیر خود قرار دهد. 

احمد حکیمی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره بیانیه 110 فعال اصلاح طلب برای مشارکت در انتخابات گفت: این دوستان به لحاظ منطق سیاسی کار درستی انجام دادند. البته در جریان اصلاحات فضای تحریم انتخابات مطرح نیست و ندیدم مجموعه ای با انتخابات تحریمی برخورد کند.

وی افزود: کنشگر سیاسی یا احزاب و تشکل های سیاسی وظیفه دارند با توجه به اقتضائات و شرایط کنش لازم را انجام دهند تا مسیری باز شود تا صدای مردم یا صدای پایگاه اجتماعی یک جریان سیاسی را به گوش مسئولان برسد. 

این فعال سیاسی درباره بیانیه جبهه اصلاحات برای عدم مشارکت در انتخابات اظهار کرد: حرف جبهه اصلاحات این بود که امکان مشارکت نداریم چون کاندیدایی نمانده است. در واقع دو دیدگاه در جریان اصلاحات وجود دارد گروهی می گوید «چون کاندیدایی ندارد لیست نمی دهد» اما گروه دوم بر این باور است که باید از میان نامزدهای موجود، افرادی که مشی نزدیک به اصلاح طلبی دارند مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حزب ما نیز دیگر کاندیدایی در صحنه نمانده است اما این به آن معنی نیست که می خواهیم کنشگری در انتخابات را تعطیل کنیم و کنار بگذاریم. معتقدم برای حوزه های انتخابیه کوچک و تک نماینده می توان برنامه داشت و بین کاندیداهای آن مناطق، فردی که شایستگی و صلاحیت دارد مورد حمایت قرار داد. 

حکیمی پور گفت: همواره در یک دست ترین مجلس نیز این طور نبوده که همه کرسی ها از یک گرایش سیاسی پر شود. بالاخره جمعی از نمایندگان فراکسیون اقلیت را شکل دادند و حرفی متفاوت با اکثریت زدند تا بخش دیگری از جامعه را نمایندگی کنند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها