جوان: چه کسی پیشنهاد رای اعتراضی را به روحانی داد؟

کد خبر: 1272477

اصلاح‌طلبان از اینکه سرمایه اجتماعی‌شان به شدت آسیب دیده است و توان پای صندوق آوردن حامیان‌شان را ندارند، مطلع هستند و حتی تلویحاً به آن اذعان هم دارند تا جایی که معتقدند حتی کمپین رأی اعتراضی را هم نمی‌توانند به مرحله عمل برسانند.

جوان: چه کسی پیشنهاد رای اعتراضی را به روحانی داد؟

گروه سیاست سایت فردا - حسن روحانی که سعی می‌کند خود را جای هاشمی جا بزند هنوز موفق نشده حتی حامیان دولتش را با خود همراه کند. 

روزنامه جوان در این باره با تیتر "اصلاح‌طلبان حتی توانایی رأی اعتراضی هم ندارند" نوشته:

گفته می‌شود ایده رأی اعتراضی را که حسن روحانی پس از ردصلاحیت در انتخابات خبرگان رهبری مطرح کرد، یکی از اصلاح‌طلبان که سابقه چندین جرم امنیتی را در کارنامه خود دارد، به روحانی پیشنهاد داده و مورد موافقت قرار گرفته است!

سردبیر روزنامه هم‌میهن رأی اعتراضی در انتخابات مجلس دوازدهم را این‌طور توضیح داد: برای تحقق این ایده، مردم در هر حوزه انتخابیه به هر کسی جز رقیب (به‌ویژه طیف حاضر در مجلس فعلی یا حامیان دولت) رأی خواهند داد که طبعاً شامل اصلاح‌طلبان، میانه‌روها، طیف ریشه‌دار و خردورز جناح راست و نیز چهره‌های تکنوکرات و دارای وزن و سابقه و ریشه در شهرستان‌ها می‌شود؛ چهره‌هایی که ممکن است چندان هم سیاسی نباشند، اما با رقیب نیز همراه و همسو نیستند. روح در تبیین موانع تحقق عملی ایده «رأی اعتراضی» گفت: اولین عامل سختی اجرای چنین ایده‌ای، سرد بودن فضای انتخابات و جامعه است چراکه تحقق این ایده در زمانی ممکن است که جامعه میل به مشارکت در انتخابات دارد، ولی کاندیدای مورد نظرش در میان تأییدصلاحیت‌شدگان نهایی حضور ندارد. 

همین سخنان نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان از اینکه سرمایه اجتماعی‌شان به شدت آسیب دیده است و توان پای صندوق آوردن حامیان‌شان را ندارند، مطلع هستند و حتی تلویحاً به آن اذعان هم دارند تا جایی که معتقدند حتی کمپین رأی اعتراضی را هم نمی‌توانند به مرحله عمل برسانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها