جوان مطرح کرد: دیکتاتوری جناحی معترضین به رد صلاحیت «مقام سابق»

کد خبر: 1271071

جوان نوشت: عنوان «رئیس‌جمهور سابق» یا هر عنوان دیگری با پسوند «سابق»، هیچ ارزشی در دموکراسی ندارد و مصطلح‌شدن آن نیز به غلط و از طرف کسانی است که کیش شخصیت دارند و متملق سیاسی‌اند.

جوان مطرح کرد: دیکتاتوری جناحی معترضین به رد صلاحیت «مقام سابق»

گروه سیاست سایت فردا - رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان با نظرات مختلفی همراه شده است. 

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: رد صلاحیت آقای حسن روحانی با واکنش‌هایی از جمله در دفاع از دموکراسی و اشاره به سابقه ایشان روبه‌رو شده که خود عین ضدیت با دموکراسی و نوعی شخص‌پرستی است و به‌نظر می‌رسد مدافعان متوجه این تناقضات خود نشده‌اند. 

عنوان «رئیس‌جمهور سابق» یا هر عنوان دیگری با پسوند «سابق»، هیچ ارزشی در دموکراسی ندارد و مصطلح‌شدن آن نیز به غلط و از طرف کسانی است که کیش شخصیت دارند و متملق سیاسی‌اند. 

ایراد دیگر معترضان به رد صلاحیت آقای روحانی، کیش شخصیت و مقام‌پرستی آنان است، زیرا اگر غیر از این بود، باید همزمان به رد صلاحیت فردی که درست در جبهه مخالف قرار دارد هم اعتراض می‌کردند. 

این نیز اثباتی بر دیکتاتوری ذهنی و قالب‌شده در ذهن مدعیان دموکراسی است که هم دیکتاتوری جناحی دارند و هم از آنجا به دیکتاتوری اشخاص هم تنزل می‌یابند. 

یکی دیگر از ایراداتی که به رد صلاحیت آقای روحانی گرفته شده، آن است که برخی گفته‌اند این نوعی آینده‌نگری است برای مانع‌شدن از تأثیر او در سرنوشت آینده کشور. 

این حرف چند اشکال دارد. اولی همان است که گمان می‌کنند رأی یک نفر در خبرگان آینده بیش از رأی دیگران اثر دارد. که این از همان خوی شخص‌پرستی آنان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها