قادری در گفت‌وگو با «فردا»:

مجلس ریل‌گذاری‌های خوبی برای دولت انجام داد

کد خبر: 1269770

نماینده مجلس یازدهم گفت: امیدواریم در 4 ماه پایانی طرح ها و لوایح باقی مانده همچون قانون تجارت نیز به سرانجام برسد.

مجلس ریل‌گذاری‌های خوبی برای دولت انجام داد

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات مجلس آینده 40 روز دیگر برگزار می شود، از این رو آرایش صحنه انتخابات در حال شکل گیری است. طبعا انتظار می رود که در فضای رقابت همه نامزدها رعایت اخلاق و انصاف را در نقد عملکرد مجلس یازدهم مورد توجه قرار دهند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با «فردا» درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: رهبر انقلاب مجلس یازدهم را مجلس انقلابی توصیف کردند. معتقدم عملکرد مجلس فعلی در حوزه قانونگذاری و نظارت قابل دفاع است. این مجلس درباره موضوعات مختلف تصمیمات خوبی گرفت که آثار مثبت این تصمیمات در اداره کشور مفید و راهگشا واقع شد.

وی با اشاره به تعامل شایسته مجلس با دولت برای اداره کشور افزود: مجلس یازدهم به هیچ عنوان در ادای وظایف و اختیاراتش به مسائل حاشیه ای توجه نکرد و تمرکزش روی مسائل کلیدی و مهم کشور بود. قانون راهبردی لغو تحریم ها باعث شد فروش نفت از 350 هزار بشکه در روز به سقف تولیدمان افزایش پید اکند.

این نماینده مجلس با اشاره به قوانین مهم مصوب مجلس یازدهم یادآور شد: قانون جهش احداث مسکن با هدف جبران عقب افتادگی ها در این حوزه، قانون واردات خودرو با هدف از بین بردن حباب بازار، قانون جهش تولید دانش بنیان، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون حمایت از سوت زنی، قانون مبارزه با تعارض منافع، قانون پایانه های فروشگاهی و قانون شفافیت، قانون تأمین مالی از جمله مصوبات مهم مجلس در دوره یازدهم بود.

وی با بیان اینکه مجلس ریل گذاری‌های خوبی برای دولت انجام داد، ادامه داد: در حوزه نظارت نیز مجلس بدون چالش با دولت توانست تغییراتی را در مدیریت برخی دستگاه ها و وزارتخانه های اجرایی ایجاد کند. همچنین نمایندگان مجلس یازدهم تعامل و ارتباط نزدیکی با مردم داشتند. یکی از نمونه ها این بود که پیگیری مجلس عامل افزایش 10 برابری یارانه ها شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور اظهار کرد: پیگیری مجلس در حوزه دیپلماسی اقتصادی عاملی شد ایران وارد پیمان هایی همچون شانگهای، اوراسیا و بریکس شود، ضمن آنکه روابط بین ایران و همسایگان حسنه باشد. همچنین گام های خوبی در حوزه ریلگذاری برای شیفت به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر مثل خورشیدی و بادی و جبران ناترازی آب در کشور برداشته شد. امیدواریم در 4 ماه پایانی طرح ها و لوایح باقی مانده همچون قانون تجارت نیز به سرانجام برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها