صبح نو: روحانی و اصلاح‌طلبان با بحران بدنه اجتماعی‌شان چه می‌کنند؟

کد خبر: 1268915

صبح نو نوشت: انتخابات پیش‌رو کارزاری است که مشارکت مردمی و کف جامعه در آن تعیین‌کننده مقبولیت جریانات سیاسی است و این موضوع برای هر جناحی چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب حیاتی و تعیین‌کننده است.

گروه سیاست سایت فردا - اکنون اعتدالیون در سودای تصاحب کرسی‌های مجلس به سر می‌برند و پس از گذشت دو سال از اتمام دوره ریاست‌جمهوری روحانی با عواقب عملکرد ضعیف‌شان در سال‌های 92 الی 1400 روبه‌رو شده‌اند و تأثیر این عملکرد را در بدنه اجتماعی‌شان می‌بینند. 

روزنامه صبح نو با طرح این دیدگاه نوشته: اعتدالیون در راستای رسیدن به کرسی‌های بهارستان صحبت‌های متکثری هم از ائتلاف با اصلاح‌طلبان میانه یا طیف لاریجانی می‌کنند که البته پس از احراز صلاحیت‌ها، ادبیات جدیدی را در پیش گرفته‌اند. 

درحالی‌که روحانی با سخنرانی در جماران در جمع اصلاح‌طلبان، گام خود را برای محوریت قرار گرفتن برای انتخابات مجلس خبرگان برداشته است، برخی از درون جبهه اصلاحات معتقدند که حنای روحانی رنگ باخته و بدنه اجتماعی اعتدال و توسعه، کفاف پیروزی در انتخابات پیش‌رو را نمی‌دهد. 

بحران بدنه اجتماعی در طیف اصلاحات تبدیل به یک چالش جدی برای سیاسیون این طیف شده و عملکرد ضعیف دولت‌های اصلاح‌طلب و طیف‌های میانه‌روی نزدیک به آنها یکی از دلایل اصلی چشم بستن کف جامعه بر این جریانات است.  

انتخابات پیش‌رو کارزاری است که مشارکت مردمی و کف جامعه در آن تعیین‌کننده مقبولیت جریانات سیاسی است و این موضوع برای هر جناحی چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب حیاتی و تعیین‌کننده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها