«فردا» گزارش می‌دهد؛

هاشمی در آینه رسانه‌های اصلاح‌طلب

کد خبر: 1267397

به مناسبت سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی تعدادی از رسانه‌های اصلاح‌طلب پرونده‌هایی درباره او با گفتارهایی از فعالان و شخصیت‌های سیاسی کار کرده‌اند که بخشی از آن را در مجال پیش رو مرور می‌کنیم.

هاشمی در آینه رسانه‌های اصلاح‌طلب

گروه سیاست سایت فردا: تعدادی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به بهانه هفتمین سالگرد درگذشت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی به بازخوانی نظرات سیاسی او پرداخته‌اند و به نوعی از جای خالی او در عرصه سیاسی امروز سخن گفته‌اند و سعی کرده‌اند بیان وجوه مخلتف سیاست‌ورزی هاشمی را از نزدیکان او جویا شوند.

روزنامه سازندگی، ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران سازندگی، به عنوان حزبی نزدیک به هاشمی سنگ تمام گذاشته است و یادداشت‌های از محسن هاشمی، محمد عطریانفر، سید حسین مرعشی، محمد قوچانی، فرزانه ترکان، علی هاشمی، سید مصطفی هاشمی‌طبا، محمد علیزاده طباطبایی، سید افضل موسوی، جهانبخش خانجانی و امیر اقتناعی چاپ کرده است. مرعشی در یادداشت خود مدعی آورده است که ایران هاشمی را کم دارد و جای خالی او پر نشد. او در ادامه یادداشتش از اصلاحات انجام‌شده در دوران هاشمی سخن به میان آورده و در نهایت گفته است که «برای آقای هاشمی تأسف می‌خورم که قدرت کافی برای اجرای منویاتش را نداشت». محسن هاشمی هم نوشته است که پدرش بزرگ‌ترین دشمن ایران را فقر و از بین رفتن طبقه متوسط می‌دانسته است.

روزنامه آرمان ملی هم با چند نفر از جمله غلامعلی رجایی، عیسی کلانتری و محسن هاشمی گفت‌وگو کرده است. رجایی در بخشی از گفت‌وگوی خود با این روزنامه می‌گوید: «آقای هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های کم تکرارتاریخ ایران است. ضمن اینکه کمتر چهره‌ای مانند آقای هاشمی در تاریخ ملل مسلمان تکرار می شود. در بررسی ملت‌های معاصر شخصیتی به این وزانت، منزلت و نقش‌آفرینی وجود ندارد. آقای هاشمی در داخل یک وزنه‌ای برای تعادل و تنظیم مناسبات حکومت و مردم بود و به وقت خود از حکومت انتقاد می‌کرد و به وقت خود پیشنهادهای خود را می داد». محسن هاشمی هم در گفت‌وگو با این روزنامه روایت‌هایی از چگونگی نامزددن پدرش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 مطرح می‌کند. عیسی کلانتری هم به روایت خاطراتی از هاشمی رفسنجانی در حوزه مدیریت کشاورزی و آبخیزداری می‌پردازد و البته او نیز خلأ او را جبران‌ناپذیر می‌داند.

روزنامه هم‌میهن هم پرونده مفصلی به مرحوم هاشمی اختصاص داده است. این روزنامه مدعی شده است که حسن روحانی می‌خواهد راه هاشمی را ادامه دهد و گفت‌وگویی با محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی دارد که او در این گفت‌وگو می‌گوید امیرکبیر شخصیت مورد علاقه برادرش بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها