اتمام‌حجت اژه ای با پیاده‌نظامِ تروریست‌ها

کد خبر: 1267306

معاون استاندار کرمان: عامل انتحاری اول چون به حلقه امنیتی خورده بود و نتوانست عبور کند، در مسیر گلزار و بافاصله زیاد از مزار حاج قاسم خود را منفجر کرد

اتمام‌حجت اژه ای با پیاده‌نظامِ تروریست‌ها

روز گذشته، با گذر 5 روز از حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان، جزئیات تازه‌ای از این رویداد جنایت‌بار منتشر شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تشریح اقدامات دولت در ایجاد زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی برگزاری مراسم سالگرد، درباره این انفجارها توضیحات تکمیلی ارائه داد و گفت: عامل انتحاری اول چون به حلقه امنیتی خورده بود و نتوانست عبور کند، آن‌جا در مسیر گلزار و با فاصله زیاد از مزار حاج قاسم خود را منفجر کرد. رحمان جلالی در نشست خبری افزود: امسال برای اولین بار در کنار دوربین های هوشمند و همه تدابیر زیرساختی، از سگ موادمنفجره‌یاب هم استفاده شد، نیروهای چهره‎زن هم در اطراف مسیرها حضور داشتند. وی بیان کرد: فنس‌کشی اطراف گلزار که هنگام اجرا، عده‌ای معترض بودند، به طور کامل انجام شد و تروریست ها چون نمی توانستند وارد محدوده گلزار شوند و به سر مزار و انبوه جمعیت برسند، به‌اجبار وقتی با حلقه امنیتی مواجه شدند، خودشان را منفجر کردند. جلالی گفت: اگر تروریست ها می توانستند از داخل جنگل خود را به گلزار شهدا برسانند، به طور قطع به داخل انبوه جمعیت داخل گلزار مراجعه می کردند. وی ضمن تشریح تدابیر امنیتی انجام شده توسط دولت و دیگر ارکان حاکمیت گفت: پایش تصویری محدوده گلزار شهدا کامل شده و نقطه کور دوربینی در آن‎جا نداریم. جلالی اظهارکرد: محدوده رینگ امنیتی از گلزار و نقاط مشرف به آن تا بزرگراه که پل گنبدجبلیه است، تعریف می شود. وی گفت: در انفجار دوم در فیلم ها مشخص است، تروریست می آید و به حلقه امنیتی می خورد، صبر می کند زیرا نمی تواند از سد امنیتی عبور کند؛ لذا وقتی اتوبوس می آید و جمعیتی را پیاده می کند، خود را منفجر می کند. محل انفجار تا مزار حاج قاسم حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد که نشان می دهد تروریست ها از سر استیصال آن‌جا عملیات انتحاری کردند.

اعلام جرم علیه ۷ چهره شناخته شده در رابطه با جنایت کرمان

همزمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، به مقوله‌  عناصری اشاره کرد که پیرامون حادثه تروریستی کرمان محتوای کذب و دارای وصف مجرمانه منتشر کردند و در همین زمینه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و دشمن را کمک کردند، آن‌ها دل مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند. آن‌ها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ این‌ها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آن‌ها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند، بلکه باید مطابق با قانون به تعقیب آن‌ها بپردازند و پرونده آن‌ها را برای سیر قانونی تکمیل کنند. اژه‌ای در ادامه به همگان توصیه کرد که مراقب کِید و توطئه دشمن در ایجاد تفرقه و تشتّت باشند؛ وی در همین باره گفت: همه مراقب باشیم که ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و ناخواسته مبادرت به انجام کاری نکنیم که موجب افتراق و اختلاف و بهره‌برداری دشمن و بدخواهان می‌شود؛ باید از مسائل تفرقه‌انگیز اِجتناب کنیم و دیگران را هم از این قبیل مسائل بازداریم؛ باید بدانیم که دشمن برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و مسئولان، مجدانه تلاش می‌کند. همزمان،دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها