بهشتی پور در گفتگو با فردا:

امیرعبداللهیان به آنچه می گفت اعتقاد داشت

کد خبر: 1292378

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: با شناختی که از آقای امیرعبداللهیان پیش و پس از تصدی جایگاه وزارت خارجه دارم، معتقدم شخصیتی شریف، دلسوز کشور، مخلص و مدیری در تراز جمهوری اسلامی ایران بود. در مجموع آقای امیرعبداللهیان به آنچه می گفت اعتقاد داشت و مثل بعضی ها نبود که ظاهرش با باطنش متفاوت باشد.

امیرعبداللهیان به آنچه می گفت اعتقاد داشت

گروه سیاسی فردا: سید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز در حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شهادت رسید. در پی شهادت او با تصویب هیأت دولت، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد. حال سئوال این است که رویکرد دستگاه سیاست خارجی با سکاندار جدید دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر؟

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره انتصاب علی باقری به سرپرستی وزارت امور خارجه گفت: آقای باقری نهایتا 60 روز در جایگاه سرپرست وزارت خارجه خواهد بود چون بعد از مشخص شدن رئیس جمهور جدید و رأی اعتماد به کابینه، وزیر جدید سکان اداره این وزارتخانه را به دست می گیرد.

وی افزود: کسی که در جایگاه سرپرستی وزارت خارجه است در مدت 2 ماه پیش رو فقط می رسد امور جاری وزارتخانه را رسیدگی و سیاست های کلان کشور را در عرصه جهانی پیگیری کند بنابراین آقای باقری امکانات لازم را برای تغییرات قابل توجه در این وزارتخانه دراختیار ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه باید منتظر بود تا وزیر آینده وزارت خارجه مشخص شود، اظهار کرد: وزیر خارجه عضو شورای عالی امنیت ملی است و سیاست های کلان خارجی را می تواند در وزارت خارجه از لحاظ کارشناسی بررسی و پیشنهادهای جدیدی را به شورای عالی امنیت ملی عرضه کند چون تصمیم گیر نهایی وزارت خارجه نیست بلکه فقط می تواند بخشی از نقش تصمیم سازی را در حوزه سیاست خارجی ایفا کند.

وی وزیر امورخارجه را مجری سیاست های نظام خواند و افزود: براساس قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی در حوزه سیاست خارجی زمانی اجرایی می شود که به تأیید مقام معظم رهبری برسد. البته وزارت خارجه نقش کلیدی در اجرای صحیح و دقیق مصوبات تأیید شده شورای عالی امنیت ملی دارد.

بهشتی پور با بیان اینکه بعید می دانم در 60 روز آینده آقای باقری بتواند کار خاصی انجام دهد، درباره ارزیابی عملکرد حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: ترجیح می دهم در زمان دیگری به ارزیابی عملکرد آقای عبداللهیان بپردازیم اما با شناختی که از او پیش و پس از تصدی جایگاه وزارت خارجه دارم، معتقدم شخصیتی شریف، دلسوز کشور، مخلص و مدیری در تراز جمهوری اسلامی ایران بود. در مجموع آقای امیرعبداللهیان به آنچه می گفت اعتقاد داشت و مثل بعضی ها نبود که ظاهرش با باطنش متفاوت باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها