ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

جریان روحانی نمی‌تواند جریان مستقل انتخاباتی شود

کد خبر: 1258974

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آقای روحانی بخواهد یارگیری هم کند باید یارانش را از جریان اصلاح طلب بگیرد چون از جریان اصولگرا کسی تمایل به همراهی با او ندارد.

جریان روحانی نمی‌تواند جریان مستقل انتخاباتی شود

گروه سیاست سایت فردا: روحانی و همفکرانش در جریان سیاسی موسوم به اعتدال این روزها تلاش دارند که خود را یک قطب انتخابات جا بزنند و در نبود اصلاحات، پایگاه اجتماعی این جریان را به نفع خود مصادره کنند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تلاش جریان حسن روحانی برای به دست گرفتن پرچم منتقدان وضع موجود گفت: اینکه یک جریان اعتدالی در کشور بتواند پرچمی را در عرصه سیاسی کشور بلند کند، یک بحث است اما اینکه این پرچم به دست جریان آقای روحانی بیفتد، بحث دیگری است.

وی افزود: تصور می کنم در شرایط موجود جریانی که نه چپ باشد و نه راست یعنی سوابق اصولگرایی و اصلاح طلبی نداشته باشد ولی در عین حال در چارچوب نظام حرف های تازه ای بزند، امکان رشد دارد. البته من تردید دارم که این جریان منسوب یا حول محور آقای روحانی باشد چون سوابق آقای روحانی و همفکرانش در گذشته و زمان مسئولیت چنین اقتضایی نمی کند که آنها بتوانند این پرچم را بلند کنند.

این تحلیلگر مسائل یادآور شد: آقای روحانی بعد از فوت مرحوم آقای هاشمی تلاش کرد بدیل ایشان به نظر بیاید و جایگاه آقای هاشمی را تا حدود زیادی پر کند. واقعیت آن است که چنین ظرفیتی در آقای روحانی و جریان اطراف او نیست. اگر آقای روحانی بخواهد یارگیری هم کند باید یارانش را از جریان اصلاح طلب بگیرد چون از جریان اصولگرا کسی تمایل به همراهی با او ندارد.

ایمانی ادامه داد: اگرچه عملکرد دولت آقای رئیسی این فضا را قدری برای جریان آقای روحانی باز کرده است ولی در عین حال اینکه جریان آقای روحانی بخواهد یک جریان مستقل در انتخابات بشود که بتواند آرا را به سمت خود جلب کند، امکانش خیلی خیلی کم است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها