دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

رفتنی‌ها

کد خبر: 1256033

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

رفتنی‌ها

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: بی‌آبرو‌ها رفتند

شبکه من‌وتو با وجود بودجه فراوان و پشتیبانی مستمر سرویس‌های غربی و سلطنت‌طلبان نتوانست کارفرمایانش را برای ادامه کار راضی نگه دارد و بی‌مشتری ماند.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: گردانندگان این شبکه اگرچه مشکلات مالی را بهانه این تعطیلی عنوان کرده‌اند، اما کیست که نداند آن‌ها به دلیل مواضع ضدایرانی دیگر نزد ملت ایران جایگاهی نداشتند و شرافت و اخلاق حرفه‌ای را با مزدوری برای بیگانه معاوضه کردند. بسیاری از شایعات سخیفی که رسانه‌هایی، چون بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان هم با همه موج‌سازی‌های دروغین خود علیه ایران، از انتشار آن سرباز می‌زدند، از من‌وتو منتشر می‌شد. بخش گزارشگر من‌وتو هم چنان سخیف شده بود که حتی مثلاً در مورد عدم تخلیه سطل زباله سر کوچه هم فیلم پخش می‌کرد! همین ابتذالات در کنار گاف‌هایی همچون گاف معروف «دریای ایذه» باعث شده بود که این شبکه در میان افراد تحصیل‌کرده و آشنا به سیاست مخاطبی نداشته باشد. من‌وتو را شاید بتوان اولین قربانی رسانه‌ای شکست انقلاب کذایی «زن، زندگی، آزادی» دانست؛ انقلابی که قرار بود با رسانه پیش برود، اما عملاً زمین خورد و در اولین سالگرد خود با همه تلاش‌های کسانی همچون مجریان من‌وتو برای تهییج افراد و تشویق به حضور در خیابان و آشوب‌آفرینی، هیچ رویداد قابل ذکری را رقم نزد، تا جایی که مجریان من‌وتو به تخطئه ملت رو آوردند!

 

انتقاد جوان از مقصران بی‌خیال آلودگی هوا: با وجود تذکر‌های پی در پی کارشناسان هیچ چیزی تغییر نکرده

اسمش آلودگی هواست، اما هزار و یک درد دارد. از سرگیجه و حالت تهوع گرفته تا سرطانی که گفته می‌شود افراد زیادی به دلیل تنفس هوای آلوده دچار آن می‌شوند. متأسفانه کم‌کاری و قصور برخی از مسئولان به حدی است که اگر انتقادات مطرح شده از سوی کارشناسان طی چند سال گذشته را مرور کنیم، گمان خواهیم کرد حرف‌هایشان جدید است که امروز مطرح می‌شود، چراکه آن عوامل آلودگی هوا که پیش‌تر معرفی می‌شدند، هنوز هم با قوت به کار خود ادامه می‌دهند و با تذکر‌های پی در پی کارشناسان هم، هیچ چیزی تغییر نکرده‌است. شش سال از تصویب قانون ملی هوای پاک می‌گذرد که در آن وظایف دستگاه‌های مسئول مشخص شده‌است. این قانون در ۳۴ ماده برای بیش از ۲۰‌دستگاه اجرایی، تکلیف مقرر کرده‌است، اما متأسفانه درصد عمده‌ای از قانون یا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است. عوامل مختلفی دست به دست هم داده تا اجرای قانون هوای پاک مغفول بماند که شاید مهم‌ترین دلیل آن، هماهنگ نبودن دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایفشان بوده و اینکه اصلاً نظارت بر آن‌ها نیز به خوبی انجام نشده‌است.

 

صبح نو: قرار بود جمهوری اسلامی را رفتنی کند، خود رفتنی شد

شبکه ماهواره‌ای «من‌وتو» با انتشار مطلبی در کانال خود اعلام کرد که تا دو ماه آینده تعطیل خواهد شد. این شبکه در پیام خود علت را مشکلات مالی و عدم توانایی در جذب منابع مالی عنوان کرده است؛ اما به نظر می‌رسد این دلیل پوششی و ظاهری این تعطیلی است و علت را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد.

روزنامه صبح نو با اشاره به این مطلب نوشته: رویکرد «من‌و‌تو» تبلیغ برای خاندان پهلوی و اسلام‌ستیزی با ایجاد شبهات مختلف و رودررو قرار دادن اسلام و ایران است. این شبکه در تحولات سال پیش یکی از آتش‌بیاران معرکه بود. در اغتشاشات سال 96 و 98 هم جزو رسانه‌های اصلی دمیدن بر آتش اغتشاشات در کشور بود. قرار بود جمهوری اسلامی را رفتنی کند، خود رفتنی شده است. شکست «من‌و‌تو» شکست پروژه احیای پهلوی بعد از اغتشاشات سال گذشته است. رضا پهلوی که به اذعان دوست و دشمن، دلقکی بیش نبود و نیست؛ اما بزک رسانه تلاش می‌کرد او را به‌عنوان رهبر سیاسی به مردم غالب کند که موفق نشد و این رهبر خود خوانده، نه‌تنها انقلاب نکرد که هر آن چیزی هم که با پول مادر و در واقع مردم ایران ساخته بود که «من‌و‌تو» یکی از نمادهای آن بود، به فنا داد. نباید فراموش کرد که «من و تو» پیش از این هم با بازی های رسانه ای مشابه به دنبال مظلوم نمایی و جذب کمک های مالی از دشمنان ملت ایران بوده و اینبار هم ممکن است با عملیات فریب و اعلام خبر احتمال تعطیلی در ماه های آتی به دنبال ارتزاق از طریق خیانت و وطن فروشی باشد.

 

جام جم: انقلابی هویتی بر مدار ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است

حتی سران غرب و حامیان صهیونیست نیز پی برده‌اند که بعد از طوفان‌الاقصی دیگر هیچ چیز به جای قبلی خود باز نمی‌گردد و بایستی خود را برای نظم جدید آماده کنند.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: انقلابی هویتی بر مدار ارزش‌های اسلامی و دینی که امروزه برای همه جریان‌های آزادیخواه نقشی پارادیمی یافته و سرایت گفتمان مقاومت از ایران، سراسر حوزه جهان اسلام را فراگرفته است. گفتمانی که نقش آن در تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی و افزایش عمق راهبردی آن در منطقه و جهان بسیار برجسته شده و یکی از مهم‌ترین پایه‌های رقابت با رقبا بر آن استوار است. همه تمدن غرب، همراه رژیم‌صهیونیستی یک قتل‌‌عام بی‌سابقه تاریخی در غزه را برای نابودی حماس در پیش گرفته‌اند. البته حماس به‌عنوان یک عقیده و ملت مقاوم فلسطین، نابود شدنی نیستند و اتفاقا برعکس انتظار غرب، این اقدام موجب فوران خشم جهانی ملت‌ها از غرب تا شرق شده است. طوفان‌الاقصی نه یک اتفاق نظامی صرف، بلکه بنیاد یک دوره تحولی عمیق در نظام بین‌الملل و نشانه شکست قهری بلوک غرب به رهبری آمریکا در جهان کنونی خواهد بود. از این رهگذر، بازنمایی رسانه‌ای این زور‌آزمایی قطب اسلامی قدرت در روابط بین‌الملل با غرب، در شفق رو به افول آمریکا، امری ضروری است.

 

کیهان عنوان کرد: نتایج شاهکار بسیج لندن؛ برکناری وزیر و تعطیلی یک شبکه

دو خبری که از لندن رسیده بیانگر شکست و سردرگمی جبهه غرب است.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: «بسیج لندن»، همچنان به شکل مؤثر دارد کار خود را می‌کند. راه‌اندازی چند راهپیمایی ضد صهیونیستی با جمعیت‌های 300 تا 500 هزار نفر، ضربه‌ای عمیق به تشکیلات اطلاعاتی- امنیتی و رسانه‌ای انگلیس زده است. انگلیس نه فقط در برابر تظاهرات بی‌سابقه ضدصهیونیستی غافلگیر شده، بلکه غافلگیری مهم‌تر، در قبال شبکه توانمندی است که توانسته، چنین تظاهرات گسترده‌ای را سازمان دهد و در آینده هم می‌تواند بر پا‌کننده اعتراضات مشابه باشد. هر چند برخی مقامات انگلیسی سعی کردند با نسبت دادن سازمان‌دهندگان راهپیمایی به ایران، اذهان را از واقعیت ماجرا منحرف کنند، اما بهتر از هر کس می‌دانند که هیچ ردّی از ایران -جز نفوذ عمیق معنوی و فرهنگی، به عنوان حامی واقعی ملت مظلوم فلسطین- وجود ندارد. کار دومی که بسیج چند صد هزار نفری لندن(!) با راهپیمایی‌های اخیر انجام داده، ایجاد تراز‌های ارزیابی تازه در زمینه قدرت بسیج‌گری سیاسی و رسانه‌ای است و طبیعتا رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی مانند BBC، VOA، اینترنشنال، و منوتو را زیر سؤال جدی می‌برد. قربانی کردن شبکه مزدورانی مثل منوتو و اینترنشنال، کارفرمایان آنها در MI6 و MI5 انگلیس، و شاباک و موساد در تل‌آویو را از زیر علامت سؤال بزرگ خارج نمی‌کند: این که چرا از تحولات غافلگیر‌کننده در بستر اطلاعاتی و امنیتی جا می‌مانند و بموقع، پیش‌بینی نمی‌کنند و هشدار نمی‌د‌هند؟!

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها