کوشکی در گفت‌وگو با «فردا»:

سناریوی اصلاحات برای برون‌رفت از دو راهی زیان‌بار

کد خبر: 1251155

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: می دانند اگر به عرصه انتخابات نیایند فرصت داشتن چند کرسی در پارلمان را از دست می دهند که نبودشان در ساحت سیاسی خودش نوعی مرگ خواهد بود.

سناریوی اصلاحات برای برون‌رفت از دو راهی زیان‌بار

گروه سیاست سایت فردا: رادیکال های اصلاحات با کودتایی آذر منصوری را به ریاست این جبهه رساندند و هم اکنون می خواهند با فرار به جلو، پروژه مظلوم نمایی انتخاباتی را به اجرا بگذارند. از این رو سخنگوی جبهه اصلاحات ادعا کرده «ما انتخابات را تحریم نکردیم، آنهایی انتخابات را تحریم کردند که شرایط حضور مردم و جریانات سیاسی را در انتخابات سلب کردند.»

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره پروژه تکراری اصلاح طلبان برای قهر یا تحریم انتخابات گفت: اصلاح طلبان می ترسند اسفند 1389 دوباره تکرار شود و هواداران شان دوباره آنها را در انتخابات مجلس تنها بگذارند؛ به همین خاطر در یک دو راهی گیر کرده اند.

وی افزود: اصلاح طلبان اگر رسما وارد انتخابات شوند و فهرست بدهند اما مانند دوره قبل انتخابات مجلس با بی مهری پایگاه اجتماعی شان مواجه شوند، این اتفاق به معنی مرگ جبهه اصلاحات خواهد بود. از طرف دیگر آنها می دانند اگر به عرصه انتخابات نیایند فرصت داشتن چند کرسی در پارلمان را از دست می دهند که نبودشان در ساحت سیاسی خودش نوعی مرگ خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به گیر کردن اصلاح طلبان در یک دوراهی زیان بار یادآور شد: آنها راه سومی را در پیش گرفته اند، بر این اساس آنها نیروهای شناخته شده و کمتر شناخته شده شان را به میدان آوردند اما فعلا تصمیمی برای اعلام حمایت رسمی از آنها ندارند بلکه می خواهند با مظلوم نمایی روی موضوع ردصلاحیت ها مانور دهند و مواضع ساختارشکنانه بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: اصلاح طلبان می خواهند یک وجهه اپوزیسیون بین حامیان خودشان پیدا کنند اما وقتی نامزدهای پلاک سفیدشان تأیید صلاحیت شوند و به مجلس راه پیدا کنند، آن وقت اصلاحات از طریق این افراد سهم خودش را از قدرت مطالبه می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها