واکنش میرتاج الدینی به اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا

کد خبر: 1239748

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با جایگزین کردن روش های درآمدزایی تلاش کرده وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد، گفت: این مهم تاثیر شگرفتی بر خنثی سازی چنین تحریم هایی گذاشته است.

واکنش میرتاج الدینی به اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در واکنش به اعمال تحریم‌‌های خزانه‌داری آمریکا علیه یک ایرانی و یک شرکت در حوزه انرژی، گفت: قطعا باید اذعان کرد اعمال این تحریم ها جنبه رسانه ای و تبلیغاتی دارد زیرا صنعت نفت و پتروشیمی ایران تحریم پذیر نیست.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ایالات متحده مسیر مراودات بانکی را برای ایران مسدود کرده لذا چرا درصدد تحریم صنعت نفت کشورمان است؟ به عبارتی وقتی نتوان از منابع ارزی استفاده کرد، چطور می توان محصولات تولیدی را به فروش رساند؟.

وی در این رابطه، ادامه داد: متاسفانه قانونگذاران و مسئولان اجرایی کاخ سفید هنوز درک نکرده اند که ایران می‌تواند نفت تولیدی خودش را بفروشد و ارز حاصل از آن را مورد استفاده قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه محصولات تولیدی ایران در حوزه پتروشیمی آنقدر متنوع است که بازار دنیا به آنها احتیاج دارد، افزود: امروزه قدرت های اقتصادی بزرگ مانند چین برای ماندن در این جایگاه و همچنین پیشرفت نیاز به تامین انرژی و غیره دارند لذا نمی توان صنعت نفت ایران را از بازار انرژی دنیا حذف کرد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی با جایگزین کردن روش های درآمدزایی به منظور مدیریت امور کشور تلاش کرده وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد و این مهم نیز تاثیر شگرفتی بر خنثی سازی چنین تحریم هایی گذاشته است./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها