«نامه نیوز»: امکان یکسری توافق بین ایران و آمریکا وجود دارد

کد خبر: 1227134

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهد کرد اگر هم توافقی اتفاق بیفتد، توافق بسیار کوتاهی خواهد بود که نتیجه اش برد داخلی برای هر دو کشور باشد.

«نامه نیوز»: امکان یکسری توافق بین ایران و آمریکا وجود دارد

«فردا نیوز» -  شواهد و قرائن نشان می دهد که بایدن به دنبال توافقی کوتاه مدت با ایران قبل از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است تا از این برگ برای رقابت های انتخاباتی خود استفاده کند.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره امکان توافق کوتاه مدت بین ایران و آمریکا گفت: دو کشور در مقابل هم ایستاده اند و هر کدام دنبال منافع ملی خود هستند. مقامات کاخ سفید متوجه شدند اقدامات سال های اخیرشان در افول آمریکا و تقویت ایران تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به هزینه 7 تریلیون دلاری آمریکا به دلیل حضور در منطقه خاورمیانه، افزود: امروز آمریکا بدهی 32 تریلیون دلاری دارد. در مقابل ایران دنبال جهان چندقطبی بود و این مسئله نگرانی واشنگتن را در پی داشته است چراکه آنها متوجه شدند مسیر ایران باعث نابودی آمریکا می شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه اندیشکده های آمریکایی امروز اعلام می کنند جهان چندقطبی تشکیل شده و ایران نیز به عنوان یک بازیگر اصلی در حال ایفای نقش در این عرصه است، تأکید کرد: آمریکا وقتی از نتیجه هر نوع تحریم علیه ایران مأیوس شد، قصد دارد در صحنه مذاکرات طوری عمل کند که هم بایدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری رأی بیاورد و هم ایران مهار شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها قصد خرید زمان برای سوزاندن فرصت های ایران هستند، ادامه داد: حضور ایران در شانگهای و اوراسیا و پول واحد بریکس می تواند خطرات سنگینی برای دلار داشته باشد. از طرفی درگیری های بین چین با تایوان و روسیه با اوکراین بر معادلات جهانی تأثیرگذار بوده است. غربی ها تصور می کردند ظرف مدت کوتاهی روسیه شکست خواهد خورد اما این طور نشد.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ایران خیلی دقیق معادلات و تحولات جهانی را رصد می کند، گفت: در چنین فضایی، مذاکره برد-برد اهمیت دارد، بر این اساس معتقدم امکان دستیابی به یکسری توافقات خرد بین ایران و آمریکا امکان پذیر است. جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهد کرد اگر هم توافقی اتفاق بیفتد، توافق بسیار کوتاهی خواهد بود که نتیجه اش برد داخلی برای هر دو کشور باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها